پروژه بازیافت زباله های اکباتان را قبل از شکست دریابید

پروژه بازیافت زباله های اکباتان را قبل از شکست دریابید

پروژه بازیاقت شهردای ناحیه 6 طی ماههای گذشته در شهرک اکباتان به شکلی جدید رونمایی شده است اما روند فعلی به هیچوجه دورنمای امیدوار کننده ای را به ذهن متبادر نمی سازد.

پس از اعتراضاتی که از جانب هیئت مدیره مرکزی و شورای مدیران اجرایی اکباتان در زمینه عملکرد پیمانکار سابق بازیافت شهرداری صورت گرفت، مجموعه جدیدی در قالب پیمانکار همکاری خود را با شهرداری ناحیه 6 آغاز و شروع یک امیدواری را رقم زد اما در حالیکه در ابتدای حضور پیمانکار جدید کارها با جدیت بیشری پیگیری می شدند، هفته ها است که نشانه ها گویای روندی است که شاید تفاوت چندانی با گذشته ندارد.

این در حالی است که طی ماههای گذشته مسئله «مافیای زباله» در اکباتان یکی از مهمترین مواردی بود که گفته می شد با تعویض پیمانکار سابق باید به آن رسیدگی شود و بلوکهای شهرک همگی از طریق مبادی هماهنگ و مشخص زباله های خود را حمل و نقل کنند. اما با گذشت چندین ماه مشخص شده است که برنامه هایی همچون برگزاری جشن بازیافت در بلوکها، اهدای هدایا و حتی برگزاری مراسم مختلف در جهت فرهنگ سازی مقوله بازیافت آنطور که باید و شاید تأثیرات خود را به همراه نداشته است.

از سوی دیگر مدیران اجرایی بلوکها نیز فعلا از اظهار نظر رسمی در زمینه نحوه عملکرد بازیافتی ها خودداری و به نظر می رسد همچنان منتظر هستند اما از صحبت های غیر رسمی می توان فهمید که رضایت صدر صدی هم وجود ندارد.

به هر روی هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان تلاش بسیاری را در جهت عقد تفاهم نامه همکاری با شهرداری در مورد فرآیندی به انجام رسانده که سالانه هزینه بسیار هنگفتی را بر پیکر شهرداری تهران تحمیل می کند و در حال حاضر تنها 2 درصد زباله ها از طریق بازیافت تفکیک می شوند.

بدون تردید تلاش بیشتر شهرداری ناحیه و پیمانکار همکار می تواند سرنوشت تفاهم نامه سابق را که در اوائل دهه هشتاد شمسی برای پروژه بازیافت شهرک اکباتان رقم خورد، تکرار نکند و در این میان یک سوال مهم وجود دارد و آن اینکه در شهرک اکباتان که سیستم تفیک زباله در داخل بلوکها تعبیه شده، چرا آنطور که باید و شاید برنامه بازیافت به نتیجه نمی رسد؟

و این سوالی است که شاید بتوان پاسخ گویی آن را از شهردار محترم ناحیه 6 و همچنین قائم مقام محترمشان توقع داشت. 

منتشر شده در شنبه 3 مهر 1395       کد خبر : 4923
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح