خانم دبیر امضای خود را فراموش و به شهرداری و مگامال حمله کرد

خانم دبیر امضای خود را فراموش و به شهرداری و مگامال حمله کرد

48 ساعت پس از حضور هیئت مدیره مرکزی شهرک در جلسه شورایاران اکباتان و بیان همدلی بین اعضای دو مجموعه، دبیر شورایاری در گفتگو با خبرگزاری ایلنا ( در اینجا بخوانید) حملات غیر منتظره ای را به شهرداری تهران و مجتمع تجاری فرهنگی مگامال اکباتان انجام داده است. 

حضور هیئت مدیره مرکزی مایه پشتگرمی شده است؟

صحبت های تند ربابه طایفه تبریزی در حالی صورت گرفته است که یکشنبه شب مجید حسیبی رئیس هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان به همراه ابوالقاسم میرحیدری دبیر شورای مدیران اجرایی فاز 1 و 3، در جلسه شورایاران اکباتانی شرکت کرده اند و هنوز معلوم نیست که آیا مطالب درج شده در خبرگزاری بر اساس گفت و شنودهایی است که در جلسه مذکور میان شرکت کنندگان رد و بدل شده است یا نه؟ به هر صورت شاید حضور نمادین رئیس هیئت مدیره مرکزی در میان شورایاران مایه پشتگرمی شده باشد.  

وقتی امضای صورتجلسه فراموش می شود

صحبت های روز گذشته تبریزی در حالی صورت گرفته است که طی ماههای گذشته کپی صورتجلسه ای از سوی یکی از اعضای فعلی شورایاری اکباتان منتشر شد که در سال 1385 خود شخص ربابه تبریزی به عنوان شورایار وقت به نوعی فعالیت مگامال را پیش از افتتاح آن تأیید کرده و حالا معلوم نیست انتقادات فعلی وی بر اساس چه هدفی صورت گرفته است؟ شاید او امضای خود را در زیر صورتجلسه مگامال فراموش کرده است! به هر روی سه نسخه از این صورتجلسه  در شهرداری، شورای شهر و خود مگامال موجود است.

امتیاز گیری به جای تقابل

به وضوح مشخص نیست که هدف از انجام مصاحبه های اینچنینی بر علیه مگامل و به طور کلی شهرداری تهران چیست؟

از یک سو باید پذیرفت که امکان تخریب مگامال که هیچ، حتی درصد جا به جایی یک آجر نیز در این مجموعه «صفر کامل» است و حتی دکتر حسین ایمانی که از اعضای مهم شورایاری اکباتان به حساب می آید چندی پیش در مصاحبه ای از اولویت «گرفتن امتیاز از مگامال» به جای «تقابل با آن» سخن گفت. وی در آن گفتگو از امتیازاتی صحبت کرد که می توان منافع ساکنین را در آنها تعریف کرد. اما در سوی دیگر مطالب ذکر شده در شرایطی در معرض دید افکار عمومی قرار گرفته است که فرد مصاحبه کننده دبیر شورایاری شهرک اکباتان به حساب می آید و طبعا باید برای حل مشکلات به دنبال تعامل سازنده با نهاد شهرداری باشد اما به نظر می رسد خانم دبیر گرفتن امتیاز از شهرداری را از طریق سیستم تهاجم و انتقاد پیگیری می کند که در این زمینه واقعا معلوم نیست شهردای حاضر به عقب نشینی است یا نه؟  

بیمه نیز از تیررس خارج نمانده

در بخشی از این مصاحبه آمده است: «دبیر شورایاری شهرک اکباتان با اشاره به اینکه برداشتن دیوارهای کوی بیمه برای ساخت این مرکز باعث ایجاد ترافیک در برخی خیابان‌های شهرک شده است».

این صحبتها در حالی بیان شده است که خودرو سواران بیمه تنها برای خروج از خانه و طی مسیری کوتاه و حداقلی باید چیزی نزدیک به نیم ساعت زمان صرف کنند و طی سالهای اخیر کمترین میزان گسترش معابر در این محله صورت گرفته است اما در نگاه ربابه تبریزی دیوارهای بیمه تنها برای ساخت مگامال برداشته شده اند!!»

جنجال سازی حلال مشکلات نیست

مشکلات امروز شهرک اکباتان بر هیچکس پوشیده نیست. ترافیک، نگهداری فضای سبز و به طور کلی معضلاتی که در طی سالهای گذشته برای اکباتانیها بوجود آمده است، مسائلی نیستند که به راحتی بشود بر روی آنها چشم بست. اما بدون تعارف جنجال سازی نیز نمی تواند کمکی به حل مشکلات نماید. در این اثناء تعامل و رایزنی و توجه به نگاه کارشناسی بسیار موثرتر از تکرار مسائلی است که چیزی در حدود 10 سال از وقوع آنها می گذرد و تازه خودمان نیز در آفرینش آنها نقش داشته ایم!

اکباتان بیش از هر چیزی نیاز به آرامش و تعامل دارد. مولفه هایی که متأسفانه با سرکار آمدن تعدادی از شوارایاران فعلی از محیط زندگی مردم سلب شده و معلوم نیست کی قرار است دوباره به جایگاه نخست خود بازگردد.

بی شک حملات اینچنینی تنها نهادهای عمومی خدمت رسان به مردم را در موضع تقابل قرار خواهد داد و هیچ دستاورد دیگری به همراه نخواهد داشت.   

ای کاش به جای سر و صداهای بلند اندکی به تهیه نقشه راه فکر می شد که چگونه می توان بار مشکلات را در زندگی روزانه ساکنین اکباتان کمتر کرد.

منتشر شده در چهارشنبه 7 مهر 1395       کد خبر : 4950
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح