رابطه وزوز گوش با هورمون عشق!

رابطه وزوز گوش با هورمون عشق!

 محققان در تحقیقات خود دریافتند که اکسی توسین یا "هورمون عشق" با اختلال وزوز گوش در ارتباط است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آندریا آزودو محقق دانشگاه فدرال سائو پائولو در برزیل گفت: اکسی توسین که به هورمون عشق مشهور بوده در درمان وزوز گوش و تسکین فوری آن موثر است.

محققان 17 نفر با میانگین سنی 63 سال را که از مشکل وزوز گوش رنج می بردند به صورت تصادفی انتخاب کرده و با استفاده ازقطره اکسی توسین و دارونما (آب مقطر) در سوراخ بینی بیماران رامورد بررسی و مطالعه قرار دادند.

در طول روند تحقیقات از داوطلبان خواسته شد تا تغییراتی که ظرف مدت 30 دقیقه پس از ریختن قطره در گوش خود را حس می کنند برای پزشکان به طور کامل بیان کنند و این کار هر 24 ساعت یکبار در طول تحقیقات تکرار شد.

تیم تحقیقاتی آزودو دریافتند بیمارانی که اکسی توسین دریافت کرده اند به میزان قابل توجهی وزوز گوش آن ها کاهش پیدا کرده است.

محققان اظهار کردند: هنوز علت تاثیر هورمون عشق در کاهش وزوز گوش به طور کامل مشخص نیست اما ما حدس می زنیم این هورمون در تنظیم مایع گوش داخلی و بخشی از مغز که مسئول تولید دوپامین عصبی بوده نقش موثری دارد.

آزودو گفت: برای برخی از بیماران وزوز گوش با این روش درمانی کم شده و در برخی نیز به طور کامل از بین رفته است.

وی در خصوص تاثیر طولانی مدت هورمون عشق در درمان وزوز گوش و عوارض جانبی آن گفت: اگرچه هورمون اکسی توسین خطری برای فرد ندارد و در طول روند مطالعه عوارض جانبی ناشی از آن روی بیمارن مشاهده نشد اما با این حال لازم است مطالعات بیشتری برای مشخص شدن نقش هورمون اکسی توسین در درمان وزوز گوش انجام شود.  

منتشر شده در يكشنبه 11 مهر 1395       کد خبر : 4977
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح