افزایش سپردن سالمندان به مراکز سالمندی

افزایش سپردن سالمندان به مراکز سالمندی

وزیر بهداشت با ابراز تاسف از افزایش روند سپردن سالمندان به مراکز سالمندی گفت:باید در مجلس و دولت در این باره قوانینی وضع شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن هاشمی در برنامه پیاده‌‌روی اعضای کانون‌های سالمندی شهر تهران که صبح جمعه در بوستان جوانمردان برگزار شد، گفت: طی چهل سال گذشته متوسط طول عمر در کشور دو برابر شده است. این رقم برای زنان 81سال و مردان 76 رسیده است.

وی افزود: باتوجه به مسن شدن جمعیت ایران، نیاز به افزایش مراقبت‌ها برای این گروه سنی داریم.

هاشمی با بیان اینکه در طول چنددهه گذشته اقدامات جدی در حوزه سلامت صورت نگرفته است، ادامه داد: در دولت یازدهم، سلامت در اولویت قرارگرفت اما هنوز معتقدیم که کافی نیست، بلکه باید چندین دهه اولویت مجلس و دولت باشد.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به سفر اخیر خود به مسکو، اضافه کرد: در شهر مسکو که جمعیتی نزدیک به تهران دارد، 81 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد، درحالی که مجموع تخت‌های بیمارستانی تهران، 26 هزار مورد است که بیشتر آنها نیز پیش از انقلاب راه اندازی شده اند.

هاشمی همچنین بر کاهش وزن، ورزش، کاهش مصرف شیرینی و مواد شور و ترک مصرف دخانیات تاکید و اضافه کرد: مایه تاسف است که روند سپردن سالمندان به مراکز سالمندی رو به افزایش است. در فرهنگ و آموزه های دینی ما نیز چنین توصیه ای نشده است و باید در محلس و دولت قوانینی در این حوزه وضع کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در کشور مساله بهداشت روان اهمیت زیادی دارد، گفت: بخشی از افسردگی ها نیز به دلیل بی احترامی و بی توجهی است که در همه سنین ممکن است اتفاق بیفتد.     

منتشر شده در يكشنبه 11 مهر 1395       کد خبر : 4979
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح