برابری فرصتها برای هیئت های مذهبی اکباتان وجود ندارد

برابری فرصتها برای هیئت های مذهبی اکباتان وجود ندارد

این روزها تنها با یک گشت زنی ساده متوجه خواهید شد که شهرک اکباتان هم به مانند تمام نقاط دیگر شهر تهران حال و هوایی عاشورایی پیدا کرده و عاشقان اباعبدالله تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا باور ظلم ستیزی 72 شهید صحرای کربلا به بهترین شکل ممکن روایت شود.

بررسی ها نیز نشان می دهد که سابقه هیئت های مذهبی در شهرک اکباتان به امروز و دیروز یا یک سال و دو سال برنمی گردد و چیزی بیش از 30 سال سابقه و قدمت در این مقوله نهفته و به مرور هم جوانترهای تازه نفس به صف پیرغلامان پیوستند و حرکت را ادامه دادند تا جاییکه امروز بیش از 30 هیئت مذهبی فعال در شهرک اکباتان مراسم محرم را میزبانی می کنند.  

فعالیت هیئتها معمولا از چند روز پیش از آغاز ماه محرم آغاز و یکی از مهمترین قسمت های این حرکت معنوی تدارک و نصب بنرهای تبلیغاتی است که هر هیئت بی شک دوندگی های اداری بسیاری را به انجام می رساند تا در نهایت بتواند زمان برنامه ها، سخنران و به طور کلی تلاش عاشورایی خود را معرفی کند.

اما با یک نگاه ساده به نقاطی که در شهرک اکباتان میزبان داربست ها و بنرهای ایام محرم است، متوجه می شوید که از حدود 33 هیئت فعال تنها نزدیک به 4 یا 5 مورد امکان نصب بنر و معرفی فعالیت های خود را پیدا کرده اند.

این مسئله در حالی صورت می گیرد که قطعا شماری از دیگر عاشقان امام حسین (ع) هم که افتخار میزبانی از مردم را دارا می باشند بی علاقه نسبت به معرفی و اطلاع رسانی برنامه های خود نیستند اما شاید حلقه مفقوده ای به نام «تدبیر ایام محرم» وجود دارد که تنها عده ای محدودی می توانند از امکانات تبلیغات و اطلاع رسانی این ایام عزیز بهره مند شوند.

در زمینه فعالیت هیئت های عزاداری همه ساله پیش از شروع ایام محرم جلساتی از سوی دست اندرکاران برنامه های این ماه ترتیب داده می شود اما عجیب است که تا کنون به این مورد پرداخته نشده یا اگر هم پرداخته شد راه حلی برای آن در نظر گرفته نشده است. راه حلی که به ساده ترین شکل ممکن امکان پذیر می باشد و می توان به جای نصب بنرهای اطلاع رسانی یک هیئت، جدولی از زمان، مکان، سخنران و برنامه های هیئت های مذهبی شهرک اکباتان تهیه و آن را در قالب یک بنر کلی در نقاط مختلف شهرک نصب نمود که خود همین کار علاوه بر مشارکت تعداد بیشتری از هیئتها، در صرفه جویی هزینه های صورت گرفته برای چاپ اقلام تبلیغاتی نیز تأثیرگذار است.  

به هر حال امسال نیز ماه محرم پر شور تر از سالهای گذشته آغاز شده و شاید برای اجرای طرح فرصت های برابر اطلاع رسانی کمی دیر است ولی در مقابل می توان آن را در یک قالب کوچک و آزمایشی به انجام رساند تا نقاط ضعف و قوت آن را برای سالهای آینده شناسایی کرد و گامی هر چند کوچک در جهت انسجام بیشتر هیئت های مذهبی شهرک برداشت.                  

امید است که ارکان فرهنگی و اجتماعی شهرک اکباتان همچون اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6، هیئت مدیره مرکزی، شورایاری و شورای هیئت های مذهبی ناحیه 6 توجه بیشتری به زحمات همه تلاشگران ایام معنوی ماه محرم داشته باشند. 

منتشر شده در دوشنبه 12 مهر 1395       کد خبر : 4982
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح