واکنش شدید یک عالم دینی به اظهارات مداح مشهور

واکنش شدید یک عالم دینی به اظهارات مداح مشهور

آیت‌الله سیدعباس حسینی قائم‌مقامی در شب هشتم عزاداری سید و سالار شهیدان به تبیین معارف آن حضرت تحت عنوان «از اسلام نبوی تا اسلام اموی، ملاک‌ها و معیارها» پرداخت و نسبت به اظهارات توهین‌آمیز یک مداح واکنش شدیدی نشان داد.

به گزارش ایسنا، رئیس هیأت مؤسس اتحادیه اروپایی علمای شیعه گفت: شب گذشته قطعه فیلمی از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که باید به آن گریست. حالم از دیدن این فیلم بد شد. در این فیلم ساحت اهل بیت توسط یک مداح که بیش از 40 سال است می‌شناسمش مورد جسارت قرار گرفت. این بنده خدا فردی متدین و سرشناس و خالص است و خیلی از حرف‌هایی که به وی نسبت می‌دهند به او نمی‌چسبد اما به مفهوم واقعی کلمه، بی‌سواد است.

رئیس انستیتو اروپایی الهیات صلح ادامه داد: در این فیلم مصاحبه‌گر به وی می‌گوید گاهی شما در جلسات خود انتقاد می‌کنید، که وی پاسخ می‌دهد بله، بعد از او می‌پرسد شما در جلسات خود فحش هم می‌دهید؟ این مداح بی‌سواد جواب می‌دهد بله خود امام حسین (ع) هم فحش می‌داد.

بنیانگذار مجلس اعلای شیعیان آلمان با ناراحتی و اندوه فراوان، گفت: باید همه انا لله و انا الیه راجعون بگویند. این سخن در ایام ماتم و سوگواری اباعبدالله بیان شد آیا مراجع و مدعیان دینداری این فیلم را ندیدند؟ چرا هیچ واکنشی از خود نشان ندادند؟ آیا حاج اکبر ناظم و حاج مرشد و آقای شجاعی اینگونه بودند؟ به کجا می‌رویم؟ چرا از هیچ‌جا صدایی بلند نشد؟

این عالم برجسته شیعه ادامه داد: آیا اباعبدالله ناسزا می‌گفت و فحش می‌داد و حُر فرمانده لشکر یزید ناسزا نمی‌گفت؟ این تناقض چطور قابل توجیه است؟ حر چون در برابر امام ادب کرد اهل نجات شد و ارتقاء پیدا کرد؛ آن وقت امام حسین(ع) ناسزا می‌گفت؟ تصور این حرف هم سخت و شرم‌آور است. اگر بنده و امثال بنده نسبت به این توهین واکنش نشان ندهیم و اعتراض نکنیم لباسمان را باید آتش زد و امام زمان (عج) این کار را می‌کنند و با هیچ فردی مدعی هم شوخی ندارند.

رئیس انستیتو الهیات صلح آلمان ضمن ابراز تأسف از چنین اظهاراتی گفت: وقتی یک عمر معیارها شناخته نشود اینچنین به ساحت معصوم توهین می‌شود.

وی با طرح این پرسش که جوانانی که سخن این مداح را می‌شنوند چه احساسی پیدا می‌کنند؟ گفت: معتقدم اینها دو سته می‌شوند؛ یک دسته جوانانی که در حالی که عمل دینی دارند، مسخ شده‌اند و گروه دوم می‌گویند ما اصلا دین نمی‌خواهیم و به والله به تالله به امام زمان (ع) به جده اطهرم سوگند بنده خودم به چشمم چنین جوانانی را می‌بینم در حالی به خود خدا قسم این جوانان از دین فراری نیستند بلکه به به دلیل توهمی که امثال بنده در ذهنشان می‌سازیم از دین‌گریزان شده‌اند.   

منتشر شده در دوشنبه 19 مهر 1395       کد خبر : 5024
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح