امام جماعت فاز 3 : آیا توچنان که می نمایی هستی؟

امام جماعت فاز 3: آیا توچنان که می نمایی هستی؟

پس از برگزاری هر چه باشکوهتر دهه اول محرم الحرام در شهرک اکباتان صحبت هایی از جانب برخی در خصوص کیفیت حجاب برخی بانوان در دسته های عزاداری اکباتان مطرح شده است که البته سمت و سوی بیشتر انتقادات متوجه هیئت رضویه در فاز 3 است که دسته های عزاداری این هیئت با استقبال بسیاری از سوی ساکنین شهرک اکباتان مواجه می شود.

در همین خصوص دکتر محمد علی الحسینی امام جماعت مسجد امام رضا (ع) که هیئت رضویه نیز به عنوان بخشی از این مسجد فعالیت می کند توضیحاتی را ارائه کرده است که گفته های ایشان عینا در ادامه آمده است.

دکتر الحسینی در مورد اهداف و آرمان های هیئت رضویه اکباتان گفت: ما باید به دنبال پیاده کردن ایده هایی همچون وحدت، خلوص و جذابیت باشیم که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا... خامنه ای هم تحت عنوان «جذب حداکثری و دفع حداقلی» اشاره فرمودند. بنده با مقداری کم و زیاد در حدود 25 سال است که با مسائل اکباتان آشنا هستم و باید اذعان کنم که والله جوانان شهرک اکباتان اگر از جوانان سایر محلات تهران بهتر نباشند بدتر هم نیستند. چون عموما تحصیل کرده و با فرهنگ هستند و از طرفی نسبت خانه و محل زندگی خود توجه کافی را دارا هستند.

وی در ادامه افزود: باید تا جایی که می توانیم افراد را جذب کنیم چون اینها بچه محل های ما به حساب می آیند و اگر حجاب بعضی ها حالا چه دختر و چه پسر خیلی مناسب نیست نباید آنها را دفع کنیم بلکه می توان فرصتی برای متولیان کار فرهنگی در نظر گرفت تا آنها را هدایت کنند. ما بیش از 20 سال است که در هیئت رضویه و مسجد امام رضا (ع) به دنبال مشارکت بیشتر افراد هستیم و جا دارد از همه عزیزانی که ما را همراهی می کنند تشکر و قدردانی کنم.

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) همچنین گفت: بارها شده است که من دیده ام دخترانی را که در همین ایام محرم حجاب چندان مناسبی ندارند اما برای سالار شهیدان عالم هم گریه می کنند و سینه می زنند و هم لبهای آنها همنوا با نوحه هایی که خوانده می شود باز و بسته شده و اشعار مذهبی را تکرار می کند. والله دیده ام دختر جوانی را که حجاب مناسبی نداشت اما بارها عبارت «یا مهدی ادرکنی» را تکرار می کرد.  

دکتر الحسینی در پایان افزود: تأکید و تکرار من بر گفته رهبر معظم انقلاب است که در یک سخنرانی بسیار با ارزش فرمودند: «بعضی از اینها خانمهایی هستند که در عرف معمولی به اینها می گویند بدحجاب. حالا چکار کنیم؟ اشک هم از چشمانشان می آید. ردشان کنیم؟ نه. دل متعلق به این جبهه است، جان دلباخته این اهداف و آرمان ها است».

استاد دانشگاه و حوزه  در پایان صحبت های خود را با این شعر به پایان رساند: «گفتا شیخا من آنچه گفتی هستم، آیا تو چنان که می نمایی هستی؟» 

منتشر شده در شنبه 24 مهر 1395       کد خبر : 5036
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح