شهردار منطقه 5 امنای اکباتان را آچمز کرده است

شهردار منطقه 5 امنای اکباتان را آچمز کرده است

مهندس اسدی شهردار منطقه 5 در خصوص تعیین تکلیف ساختمان سرای محله اکباتان فرصتی یک ماهه را برای رئیس امنای اکباتان یعنی ربابه طایفه تبریزی در نظر گرفته بود که در این مهلت وی باید به صورت مکتوب اعلام کند که در نهایت ساختمان فعلی سرای محله اکباتان را می خواهد یا خواهان ساختمان جدید سرای محله با تجهیزات بیشتر است. این فرصت زمانی 48 ساعت پیش پایان یافته اما هنوز جوابی به آن داده نشده است.

ماجرا از جایی شروع شد که پس از پیشنهاد شهرداری مبنی بر نقل مکان سرای محله اکباتان به سازه های نیمه تمام دور میدان بسیج، اکثریت امناء شهرک اکباتان با این مطلب یعنی جا به جایی موافقت کردند و طی نامه ای مکتوب به محمد اسدالهی شهردار ناحیه مرابت فوق را اعلام کردند. 

پس از این نامه هیئت مدیره مرکزی اکباتان به صورت علنی مخالفت خود را با ساخت و ساز دور میدان بسیج اعلام کرد و کار به جایی رسید که رئیس هیئت مدیره مرکزی برای نخستین بار در زندگی اش به جلسه شورایاری اکباتان پا گذاشت تا در این خصوص نظرات خود را مطرح کند.

بعد از این فعل و انفعلات برخی از اعضای امناء اکباتان یکدفعه نظرشان عوض شد و در جلسه شورایاری اکباتان مراتب اعتراض خود را نسبت به جا به جایی ساختمان سرای محله اعلام کردند. شورایاران در جلسه دوم خودشان در دوره جدید که به مورخه 95/6/20 برگزار شد رأی به نوسازی ساختمان فعلی دادند و خواستار بازگرداندن مغازه های اطراف میدان بسیج به حالت فضای سبز شدند.

در این میان اما توجه به یک سری نکات ریز چندان هم بد نیست. ساختمان سرای محله اکباتان به رغم عمر کوتاه سازه ای واقعا فرسوده است که حتی چندی پیش سنگهای نمای آن نیز فرو ریخته بود و خدا رحم کرد که حادثه خاصی پیش نیامد. شهردار منطقه 5 هم به خوبی به این مسئله واقف است و می داند در صورت عدم جا به جایی، دست اندرکاران سرای محله باید بسوزند و بسازند تا شاید بودجه ای برای نوسازی فراهم شود و در نهایت هم اگر وضعیت ساختمان خیلی خراب شود و مشکلاتی را هم بوجود آورد، درب آنجا را می بندند تا پروسه نوسازی آغاز شود! و این یعنی از دست رفتن مکان فعلی سرای محله اکباتان که شاید حتی کار به قرار دادن یک کانکس در پارک صارم هم منتهی شود.

در سمت مقابل سرکار خانم تبریزی ریاست امنای اکباتان هم خوب به این مسئله واقف است. وی از یک سو به دلیل نداشتن پشتوانه اکثریتی در امناء اکباتان تحت فشارهای بسیاری برای رونق بیشتر سرای محله  قرار دارد و این در شرایطی است که مکان فعلی عملا وضعیت «آشفته بازار» را دارا می باشد که هر طرفش را بگیری مشکلات از یک جای دیگر سر باز خواهد زد.

اما وی به هیچوجه  نمی خواهد با پذیرش جا به جایی ساختمان سرا مجددا سناریوی امضاء صورتجلسه مگامال را برای خود پیاده کند و با توجه به همین مطالب احتمالا طی ماههای آینده وی فشار فزاینده ای را تحمل خواهد کرد تا حداقل بتواند جایگاه خود را حفظ کند. مهندس اسدی (شهردار منطقه 5) هم کاملا این مسائل را مد نظر دارد و به همین دلیل تصمیم گیری را به خود امناء اکباتان واگذار کرده است تا در صورت بروز مشکلات خودشان پاسخگو باشند. چیزی که فعلا مسلم است پایان فرصت یکماهه و عدم پاسخگویی رئیس امناء شهرک اکباتان است.

توضیح: آچمز وضعیتی در بازی شطرنج است که در آن یکی از مهره‌ها که مهرهٔ آچمز نامیده می‌شود مجبور است برای دفاع از یک مهره یا خانهٔ ارزشمند در جای خود میخکوب شود.

منتشر شده در سه شنبه 27 مهر 1395       کد خبر : 5064
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح