درباره فضای میدان بسیج آدرس غلط به مردم می دهند

درباره فضای میدان بسیج آدرس غلط به مردم می دهند

سید باقر قائم مقامی عضو امناء شهرک اکباتان از عدم بیان کامل مسائلی که در پیرامون سازه های دور میدان بسیج وجود دارد انتقاد کرد.

قائم مقامی در این خصوص گفت: متأسفانه در مورد نقل مکان ساختمان سرای محله اکباتان به دور مدیان بسیج و موارد مرتبط با آن به طور کامل برای مردم تبیین نمی شود و این خیلی بد است چون آن قسمت می تواند منافع قابل توجهی برای مردم شهرک اکباتان به همراه داشته باشد.

وی در توضیح بیشتر مفهوم منافع نیز گفت: 1800 متر مربع فضای فرهنگی با بودجه ای بیش از 2 میلیارد برای تجهیز یک سرای محله کامل که این موارد قطعا چیز کمی برای اهالی شهرک اکباتان نیست آنهم در شرایطی که در تمام 30 سال گذشته شهرک اکباتان به رغم ادعاهای بسیاری که آقایان داشته اند حتی از داشتن یک سالن آمفی تئاتر آبرومندانه نیز محروم بوده است. به عبارت ساده تر در زمینه مسائل فرهنگی هیچ کار مهمی برای اکباتان و ساکنینش صورت نگرفته و هر زمان هم که قرار بوده کاری صورت گیرد با این هجمه ها روند آن متوقف شده است.

عضو امناء اکباتان همچنین در خصوص مشکلات ترافیکی که در صورت آغاز به کار سازه های میدان بسیج به وقوع خواهد پیوست هم گفت: چرا به مردم آدرس غلط می دهیم؟ مگر قرار است از وسط میدان بسیج راه باز کنند و بروند داخل؟! مسیر ورود از داخل شهرداری ناحیه 6 یعنی ابتدای خروجی شیخ فضل ا... تعریف شده است که هم اکنون نیز تردد وجود دارد. مگر ساختمان سرای محله اکباتان قدری جلوتر وجود ندارد که اتفاقا آن هم در حوالی میدان بسیج قرار گرفته، آیا اکنون ترافیک آزار دهنده برای رسیدن به سرای محله فعلی وجود دارد؟ پس می بینید که اینها مسائلی است که اصلا محلی از اعراب ندارد اما نکته مهم این است که چرا با فعالیت های فرهنگی که می تواند منافع قابل توجهی برای مردم اکباتان داشته باشد مخالفت می شود؟

قائم مقامی در ادامه اذعان کرد: شهرک اکباتان چیزی نزدیک به 70 هزار نفر جمعیت دارد اما من با منطق و استدلال به شما ثابت می کنم که ظرفیت یک کار فرهنگی 700 نفری یعنی یک درصدی هم برای این شهرک وجود ندارد و دلیل آن عدم محاسبات درست است. همیشه ما را به دیدن مشکلات از یک زاویه خاص تشویق کردند و نتیجه این کار وضعیتی است که امروز شاهد آن هستیم. همه مدعی کار فرهنگی هستند اما کدام کار فرهنگی؟ وقتی شما یک سالن نمایش ساده فیلم برای جوانان ندارید دنبال چه چیزی می گردید؟

فعال فرهنگی شهرک اکباتان نقدهایی به تصمیمات اخذ شده هم داشت و در این زمینه گفت: در اینجا با صدای بلند اعلام می کنم که طبق آیین نامه، شورایاری ها به تنهایی و در عدم حضور امناء صلاحیت رسیدگی به مسائل سرای محلات را ندارند و مصوبه اخیر شورایاران فاقد اعتبار است. به نظر من این مسئله یا باید به رأی عموم مردم اکباتان گذاشته شود و یا حداقل اعضای امناء در دفتر شهردار ناحیه 6 آقای اسدالهی جمع شوند و در این خصوص رأی گیری صورت گیرد. توجه کنید که طی ماههای گذشته اعضای امناء اکباتان به مسئله استقرار سرای محله اکباتان در سازه های میدان بسیج رأی مثبت داده اند اما حالا اعضای شورایاری که اتفاقا در آن جلسه هم تعدادی از آنها موافق بودند به یکباره مخالف شدند و این برای من عجیب است چون امضاها در نامه ای که برای شهردار ناحیه 6 ارسال شده است موجود است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: سازه های دور میدان بسیج فرصت است و ساکنین فکر نکنند که اگر از این فرصت استفاده نکنند آنجا به همین وضعیت باقی خواهند ماند چون احتمال تبدیل آن نقطه به فضای اداری وجود دارد و آنطور که ما شنیدیم صحبت هایی مبنی بر پشیمانی شخص شهردار منطقه 5 جناب آقای مهندس اسدی هم از اختصاص این مکان به سرای محله اکباتان وجود دارد. این یعنی ضرر برای شهرک اکباتان چون به خاطر سلیقه 4 نفر شورایار امکانات مهمی از شهرک دریغ می شود.   

منتشر شده در دوشنبه 3 آبان 1395       کد خبر : 5111
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح