شهردار منطقه 5 در ماقبل فینال کار را یکسرده کرد

شهردار منطقه 5 در ماقبل فینال کار را یکسرده کرد

شب گذشته سید محسن اسدی شهردار منطقه 5 به شهرک اکباتان آمد و به دفتر هیئت مدیره مرکزی رفت تا با حضور اکثریت صاحب نظران محلی در جلسه ای شرکت کند که عملا برای شنیدن توضیحات وی در خصوص عملکرد شهرداری تهران در اکباتان ترتیب داده شده بود. این نشست که اتفاقا با حضور عضو کاملا تاثیرگذار و منتقد شورای شهر تهران، محمد حقانی ترتیب داده شده بود، اسدی با سیاست خاصی تمام حرفهایش را زد تا عملا ثابت کند که کاملا به فنون پاسخگویی در جلسات اینچنینی واقف است.

در ادامه گزارش مشروح این جلسه آمده است

استراتژی پاسخگویی کاملا از پیش تعیین شده بود

سید محسن اسدی قبل از حضور در دفتر هیئت مدیره مرکزی استراتژی خود را برای پاسخگویی به سوالات کاملا مشخص کرده بود. او که خوب می دانست در حضور عضو منتقد شورای شهر تهران حاضر خواهد شد در خلال صحبت هایش از هر راهکاری که می توانست استفاده کرد تا پاسخ های محکمه پسند ارائه کند که البته در این کار موفق هم بود. او حتی در بخشی از صحبت هایش شأن کاری شهرداری را « آشغال جمع کنی» برشمرد تا نشان دهد که از بالا به مسائل نگاه نمی کند. شهردار منطقه 5 حتی در قسمتی از صحبت هایش حرفهای کمتر شنیده ای را به زبان آورد و راهکارهای شهرداری برای تقابل با پیمانکاران و شرکاء را نیز بازگو کرد که بسیار جالب بود. وی در این خصوص گفت: «ما به کسی نمی گوییم که نسازد چون بعدا در دادگاه ما را محکوم به پرداخت جریمه می کند اما کاری می کنیم که خودش نسازد».

مگامال، سرای محله، دارالقرآن، ایمن سازی شهرک و ...

شهردار منطقه 5 در خصوص پروژه مگامال گفت: توسعه پروژه مگامال به خواست مردم متوقف شده است و به هیچوجه اجازه افزایش طبقه یا گودبرداری جدید را نخواهیم داد اما با ساخت پارکینگ موافق هستیم چون با توجه به بحث مترو باید به این امر توجه کرد. وی در خصوص پروژه مگامال به دو نکته بسیار مهم هم اشاره کرد، نخست اینکه انتظار تخریب مگامال را امری محال برشمرد که بهتر است چنین صحبت هایی مطرح نشود و دوم اینکه به صراحت اذعان کرد: «به دوستان گفته ایم که کاری نکنید که ما در کنار مردم قرار بگیریم».  

اسدی در خصوص بحث امنیت شهرک اکباتان، تدوین پلان (نقشه) ایمن سازی شهرک را به هیئت مدیره مرکزی سپرد تا آنها به صورت اجرایی وارد گود شوند و پس از آن شهرداری همکاری لازم را به انجام برساند. همچنین مشکل هزینه خرید آب و اخذ تخفیف از تصفیه خانه اکباتان را از عضو حاضر شورای شهر درخواست نمود تا در این زمینه هماهنگی لازم را به انجام برساند و خودش هم به نمایندگی از شهردار ناحیه 6 کلی تعهد را متقبل شد.

شهردار منطقه 5 اما در خصوص بحث دارالقرآن تنها به گفتن یک جمله بسنده کرد،«روند قانونی در حال انجام است و منتظریم تا نتیجه دادگاه مشخص شود».   

وی همچنین در خصوص سازه های نیمه تمام میدان بسیج به نکات مهمی اشاره کرد: ساخت و سازهایی که در محدوده میدان بسیج صورت گرفته است طبق طرح تفضیلی شهر تهران کاملا قانونی است و انتظار اینکه آنجا خراب شود و به جایش درختکاری صورت گیرد انتظار بیجایی است. حتی اگر پس از من چند شهردار دیگر هم بیایند به دلیل کاربری خاص و تعریف شده آن نقطه، سازه های ساخته شده خراب نخواهند شد چون سرمایه مردم در آنجا هزینه شده است.    

محمد حقانی: یک سری مسائل نباید به شهردار منطقه منتقل شود

پس از صحبت های شهردار منطقه نوبت به عضو شورای شهر تهران رسید تا صحبت های خود را ایراد نماید. وی در صحبت های خود به چند نکته اشاره کرد. «برداشتن دیوار های شهرک اکباتان کار خیلی کار بدی بوده است که صورت گرفته چون اکباتان را از تعریف شهرک بودن جدا کرده و اگر خودم یک روزی بتوانم مجدد دیوارهای اکباتان را سرجایش خواهم گذاشت. در خصوص دارالقرآن هم گفت: ساخت دارالقرآن کار بدی بوده است که شهرداری انجام داده است و در نهایت این قضیه به شکل مناسبی حل خواهد شد.

حقانی در بخش پایانی صحبت هایش هم خطاب به اسدالهی شهردار ناحیه 6 گفت: جناب آقای اسدالهی در خصوص یک سری مسائل نباید شهردار منطقه در جریان قرار گیرد. شهردار ناحیه نه تنها درخیلی از مسائل جزیی بلکه در مسائل کلی هم باید مشکلات را برطرف کند. البته بعضی از کارها هم حالت ستادی دارد که در جای خود به آنها رسیدگی خواهد شد اما مواردی همچون نرده کشی و لکه آسفالت و مسائلی از این دست باید توسط عزیزان ما در ناحیه انجام بگیرد و شهردار منطقه به کارهای مهم تر بپردازند.   

کار در نیمه نهایی یکسره شد

شهردار منطقه 5 پس از نشست در هیئت مدیره مرکزی اکباتان به جلسه ای در بلوک 11 با حضور مردم دعوت شد. جلسه ای که به گفته خودش از آن اطلاع نداشته اما در نهایت در آن شرکت کرد. در آن نشست نظرات مخالف بسیاری توسط جمع حاضر در خصوص عملکرد شهرداری مطرح شد اما بی تردید سید محسن اسدی کار مهم خود را در همان نشست اول به انجام رساند و با پاسخ های قانع کنده تا حدود زیادی نظر جمعی از صاحب نظران را که بی شک تأثیر گذاری خاصی در اکباتان دارند جلب نمود تا پیش از دیدار نهایی برنده واقعی محسوب شود.   

منتشر شده در سه شنبه 4 آبان 1395       کد خبر : 5117
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح