«ر- الف» مگامال در خبر دیروز رسانه ها کیست؟

«ر- الف» مگامال در خبر دیروز رسانه ها کیست؟

روز گذشته خبری در به سرعت در فضای مجازی منتشر شد که توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. این مطلب با تیتر «یک سی دی فروش پیمانکار پروژه مگامال» سوالات بسیاری را در ذهن خوانندگانش ایجاد کرد که آیا واقعا مگامال به عنوان بزرگترین پروژه تجاری اکباتان تحت اختیار یک «سی دی فروش» می باشد!؟

در خبر مذکور به فردی اشاره می شود با نام مستعار «ر- الف» که یکی از بنیانگذاران شرکت مالزیایی عنوان شده و این فرد قبلا در کار فروش سی دی های مجاز و غیر مجاز بوده است. اما «ر- الف» کیست؟

«رامین احمدی» نائب رئیس فعلی شرکت نگین آرای آسیا است که در حال حاضر پیمانکار و سهامدار پروژه مگامال به حساب می آید.

رامین احمدی متولد 1344 و دارای اصالتی گیلکی است. وی در سال 1360 و در حالیکه تنها 16 سال سن داشته و اتفاقا پیش از پایان تحصیلات متوسطه همکاری خود را با صدا و سیما در قالب نویسنده پاره وقت آغاز می کند تا اینکه در سال 65 و در سالهای اوج جنگ تحمیلی به سمت «مدیر تأمین برنامه و پخش سیمای برون مرزی» سازمان صدا و سیما انتخاب می شود. وی تا سال 70 در این سمت مشغول به کار بوده است.

او همزمان با کار در صدا و سیما در دانشگاه این سازمان دوره کارشناسی خود را در رشته فیلمنامه نویسی به پایان برد و دکتر محمود عزیزی استاد پایان نامه وی بود. بعدها به تشویق و راهنمایی دکتر فرهاد  ناظرزاده کرمانی، دوره فوق لیسانس خویش را در دانشگاه معماری و هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به پایان رساند.

وی از سال 68 و با توجه به ارتباطات برون مرزی ایجاد شده شرکت «نگین» را تأسیس می کند و به عنوان اولین پروژه  برگزاری برنامه ها و جشنواره های سینمایی و موسیقی و پخش فیلمهای سینمایی در خاورمیانه و مالزی را به انجام می رساند.

اما این تمام فعالیت او شرکتش نبود چون در سالهای بعد طراحی و برنامه ریزی اولین سیستم ست آپ باکس ایرانی (دریافت کننده دیجتیال شبکه های تلویزیونی داخلی) برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به انجام رساند.

رامین احمدی با توجه به تحصیلاتش در عالم سینما در قالب تهیه کننده، مشاور هنری، مدیر تولید، کارگردان و نویسنده کارهای ماندگاری از خود به نمایش گذاشته است که از مهمترین آنها می توان به کارگردان نمایش چند رسانه ای سمفونی خرمشهر به آهنگسازی مجید انتظامی و اجرای ارکستر سمفونیک (1371)، کارگردانی سریال عروسکی موزیکال نازنین خانم به نویسندگی هنگامه مفید با آهنگسازی کامبیز روشن روان و عروسک گردانی دنیا فنی زاده (1373)، تهیه کنندگی فیلم سینمایی "هیوا" به کارگردانی مرحوم رسول ملاقلی پور (1377) و بسیاری از کارهای دیگر اشاره کرد.

وی در عالم موسیقی هم بیکار نبوده است. سرمایه گذاری و مدیر برنامه اولین تور اروپایی فرهاد مهراد در اروپا. این کنسرت اولین اجرای فرهاد مهراد خواننده شناخته شده موسیقی پاپ ایرانی بعد از انقلاب اسلامی که از کلن آلمان شروع شد (1374) شاید یکی از مهمترین برنامه های کاری وی در عرصه موسیقی باشد. وی در برگزاری تورهای موسیقی خارج از کشور سابقه همکاری با «سعید شنبه زاده» و «سیما بینا» را نیز دارا می باشد.   

انتشارات بخش دیگری از فعالیت او را در سالهای اخیر تشکیل داده است. تالیف و ترجمه کتاب "نکات طلایی مدیریت مراکز خرید" (1392)، تالیف کتاب " آنچه دانشگاه های ایران آموزش نمی دهند"  و رازهای موفقیت٬ تجارت و مدیریت در سرزمین من (1395) کارهای عمده وی به حساب می آید. ضمن اینکه سرمایه گذاری کتاب عکس "ایران سرزمین صلح ادیان الهی" به اعتقاده نگارنده این مطلب یکی از ماندگارترین فعالیت های هنری به حساب می آید. کتابی تنها شامل عکس از پنج دین الهی در کشور ما (اسلام، مسیحیت، یهودی، زرتشت و مندائی).

رامین احمدی بجز راه اندازی اولین مگامال ایران (1390) طراحی اولیه و برنامه ریزی آموزشی و مدیریتی برند « هایپرمی» را نیز در کارنامه به ثبت رسانده است. تمرکز او در مبحث مدیریت مراکز خرید و موضوع مال ها باعث شد وی مقالات متعددی را در مجلات و روزنامه ها و سایت های معتبر صنعت خرده فروشی و مدیریت مراکز خرید منتشر کند و یا در کنفرانس های مربوطه سخنرانی نماید.

بازی های رسانه ای برای اکباتان پایانی ندارد

هنوز چند صباحی از انتشار گسترده خبر کشتن گربه ها توسط یکی از مدیران عامل بلوکهای فاز 1 نگذشته است که حالا بحث مگامال و پیمانکار سی دی فروش مطرح می شود. به نظر می رسد اکباتانی ها دیگر باید به این روند عادت کنند چون «هر دم از این باغ بری می رسد!!»

اما نکته مهم لزوم هشیاری بیشتر در مواجهه با مطالبی است که به یکباره منتشر می شوند و تنها قصدشان از «درشت گویی» تنها تخریب افراد است. طبق اطلاعات بدست آمده مطلب روز گذشته توسط یکی از پیمانکاران شرکت نگین که در حال حاضر دچار اختلاف مالی با مدیران این شرکت می باشد تهیه و در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.   

در دامه تصویر رامین احمدی (نفر دوم از سمت چپ) در کنار ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی که از وی به عنوان معمار مالزی نوین یاد می شود آمده است.

منتشر شده در پنجشنبه 6 آبان 1395       کد خبر : 5130
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح