احتمال جا به جایی رئیس اداره اجتماعی ناحیه 6

احتمال جا به جایی رئیس اداره اجتماعی ناحیه 6

اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ناحیه 6 که طی یکسال گذشته افراد مختلفی را در رأس امور خود داشته است احتمالا در آینده ای نزدیک مجددا تغییراتی را تجربه خواهد کرد.

هنوز 6 ماه بیشتر از حضور سید یوسف درود به عنوان رئیس اداره اجتماعی این اداره نمی گذرد اما شواهد حاکی از رفتن او از طبقه اول ساختمان میدان بسیج است و هم خود او به دفعات در صحبت های غیر رسمی و دوستانه از تمایلش برای رفتن سخن گفته است. جایی که به گفته او با توجه به تخصصش می تواند بسیار مفیدتر از قسمت های دیگر شهرداری فعالیت کند.

طبق اطلاعات رسیده  مقصد بعدی رئیس فعلی اداره اجتماعی «پردیس قرآنی» منطقه 5 می باشد که در ناحیه 4 یعنی حوالی پارک ارم واقع شده است. درود از مدتها پیش در تدارک رایزنی لازم برای حضور در این مجموعه است و البته با توجه به اینکه وی یکی از قاریان ممتاز کشور در رشته تلاوت قرآن کریم به حساب می آید، حضور وی در پردیس قرآنی به عنوان نفر اول کاملا منطقی خواهد بود.  

اما وی در شرایطی به عنوان رئیس اداره اجتماعی ناحیه 6 انتخاب شد که شهردار آن زمان اصلا موافق حضور وی در این مسوولیت نبود و اتفاقا یکی از کارشناسان پرتلاش این اداره را برای این مسوولیت مدنظر داشت. جالب اینکه شهردار وقت از همان روزهای نخست از رئیس جدید اداره اجتماعی خواست تا آن خانم را به عنوان «جانشین» خود در کارها مدنظر قرار دهد اما در عمل ستاره شانس آن کارشناس تنها 4 ماه درخشش داشت چون پس از گذشت این مدت، کارشناس به یک ناحیه دیگر منتقل شد و البته این روند در خصوص بسیاری دیگر نیز اتفاق افتاد تا جاییکه هنوز هم کارشناسان این اداره در حال جا به جایی هستند.

6 ماه گذشته در حالی برای سید یوسف درود سپری شده است که از یک سو صدای انتقادات بسیار جدی حتی در داخل شهردای ناحیه 6 هم به گوش وی رسیده که از مهمترین آنها بحث کتابخانه سرای محله شهرک اکباتان است که عدم نظارت دقیق وی شرایط نابسامانی را برای این مجموعه رقم زده و از سوی دیگر عملکرد غیر هدفمند اداره اجتماعی ناحیه 6 در حوزه فرهنگ کاملا مشخص و واضح است. شاید اگر در این زمان کوتاه شورای فرهنگی ناحیه 6 تشکیل نمی شد و به همت فعالان محلی از دل آن قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم کار خود را آغاز نمی کرد، اکنون اداره اجتماعی در کلام نیز قافیه را باخته بود. اما به هر روی جناب رئیس این سیاست را داشت که از پتانسیل نیروهای محلی بهترین بهره برداری را صورت دهد و کاری را به نام خود سند بزند که در عمل دبیر آن کس دیگری است و کارها از یک کانال دیگر پیش می رود.    

به هر حال امید است هر اتفاقی که در نهایت برای اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6 رخ می دهد، خیر و صلاح فرهنگی جامعه در آن لحاظ شود چون صراحتا مدیران فرهنگی در روزگاری که دشمنان ما به دنبال ضربه زدن به سنگر فرهنگ و اعتقادات ما هستند مسوولیتی بس خطیر را بر عهده دارند.     

منتشر شده در شنبه 8 آبان 1395       کد خبر : 5140
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح