زمینهای پشت بیمارستان صارم مجوز تجاری سازی دارد

زمینهای پشت بیمارستان صارم مجوز تجاری سازی دارد

رئیس هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان در توضیح بیشتر محتویات جلسه ای که روز چهارشنبه به دعوت کمیسیون سلامت شورای شهر تهران برای رسیدگی به شکایت از عملکرد بیمارستان صارم برگزار شد، گفت: «باید توجه داشته باشیم تا مبادا از چاله در بیاییم و در چاه بیفتیم!»

مجید حسیبی در توضیح بیشتر این مطلب افزود: در جلسه ای که چند روز پیش با شهردار منطقه 5 در دفتر هیئت مدیره مرکزی اکباتان برگزار شد ایشان به صراحت عنوان کردند که زمین پشت بیمارستان صارم کاربری تجاری دارد. از طرفی دیگر در جلسه روز چهارشنبه وکیل بیمارستان صارم هم عنوان کرد که آن محل جواز ساخت تجاری دارد و قرار است در آنجا برج تجاری ساخته شود! به نظر من این یعنی زنگ خطر که به همین دلیل باید هوشیاری بیشتری به خرج دهیم.

وی در ادامه گفت: موضوع تجاری شدن زمین پشت بیمارستان صارم یک تهدید جدی برای شهرک اکباتان است که به دور از جنجال و هیاهو باید برای آن تفکری اندیشیده شود و به نظر من حتی اگر امکان دارد باید تلاش کنیم تا کاربری تجاری آن نقطه را تعویض و از آن برای موارد دیگر استفاده کنیم.

رئیس هیئت مدیره مرکزی همچنین اذعان کرد: خود من هم شخصا با هرگونه ساخت و ساز جدید در شهرک اکباتان مخالف هستم اما در نهایت ترجیح می دهم که بیمارستان صارم گسترش پیدا کند تا اینکه به جای آن یک برج تجاری از زمین سبز شود که در آن صورت واقعا معلوم نیست که چه کار باید انجام دهیم یا به کجا باید پناه ببریم!؟

حسیبی همچنین اشاره های مشخصی در خصوص طومارهایی که برای جمع آوری امضاء بر علیه بیمارستان صارم تهیه شده هم داشت و  گفت: بیان نظرات خیلی خوب است اما اینکه برای هر کاری اقدام به جمع آوری امضاء صورت گیرد و کارها از مسیر منطق و استدلال خارج شود، ضرر و زیان به همراه خواهد داشت. در بسیاری از موارد می توانیم کارها را با مذاکره و تعامل پیش ببریم. به طور مثال در مورد توسعه بیمارستان صارم می توانستیم نظرات ساکنین در خصوص عدم احداث باند هلیکوپتر و یا مواردی از این دست را به راحتی در یک جلسه رو در رو مطرح و منتظر جواب طرف مقابل باشیم اما ما کار سخت را در پیش گرفتیم.

در این زمینه ذکر این نکته ضروری است که دو قطعه زمین در پشت بیمارستان صارم قرار دارد که هر دوی آنها کاربری تجاری دارد و در صورتیکه برنامه ریزی مناسبی برای آنها در نظر گرفته نشود، قابلیت تجاری سازی وجود خواهد داشت.

طی ماههای گذشته طوماری از طرف برخی از شورایاران اکباتانی تهیه و در ذیل آن امضاهایی از ساکنین در خصوص اعتراض به نحوه عملکرد بیمارستان صارم جمع آوری شده است. نسخه هایی از این طومار به نهادهای مختلف نظارتی و دولتی ارسال شده است که تاکنون هیچیک از آنها موارد مطروحه در نامه های ارسالی را وارد تشخیص نداده اند. طبق اعلام حاضرین کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در جلسه روز چهارشنبه شکایت از فعالیت های این بیمارستان را وارد ندانسته است.

منتشر شده در يكشنبه 9 آبان 1395       کد خبر : 5146
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح