رونمایی از آثار هنرمند اکباتانی در موزه سینما

رونمایی از آثار هنرمند اکباتانی در موزه سینما

روز گذشته (شنبه) مراسم رونمایی از فیلم‌های «تعزیه»، «تمرین آخر» و «کشتی یونانی» ناصر تقوایی در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این فیلمساز با تشکر از کسانی که به او لطف و محبت داشته‌اند، گفت: این نظر لطف در این مملکت به هر کسی است که کار خوب انجام می‌دهد. در زندگی همه‌چیز امکان‌ پذیر است و این باعث می‌شود هنر در تمام عالم زبان تازه پیدا کند و هیچ‌گاه کهنه نشود.

او با اشاره به اینکه در میان هنرها نوشتن وابسته‌ترین هنر به انسان است، افزود: خیلی از آثار ممکن است از بین بروند و نابود شوند اما به هر حال هنری هست که باقی می‌ماند و سینما برای من به چنین هنری تبدیل شده است. یادم می‌آید اوایل انقلاب که شلوغ شده بود خیلی از فیلم‌ها و دفاتر تهیه‌کنندگان به شکل نیمه‌کاره در ارشاد باقی مانده بود و شنیدم عده‌ای جمع شدند که آن‌ها را بسوزانند.

او ادامه داد: فیلم‌های من هم در میان آن آثار بود و وقتی زنگ زدند که بروم آن‌ها را ببینم متوجه شدم بیشتر آثاری که می‌خواهند بسوزانند فیلم‌های هنرمندانه و روشنفکرانه ماست اما آن‌ها چون آشنا نبودند به نظرشان رسیده بود که این‌ها سوختنی است.

تقوایی با بیان اینکه با تلاش زیاد فیلم‌هایش را از سوختن نجات داده است، گفت: یک دورانی خطر سینمای ما را تهدید کرده است اما کلاً نمی‌دانم چرا وقتی خطری جامعه ما را تهدید می‌کند به عقب برمی‌گردیم مثل عده‌ای که بارها و بارها خواستند کلنگ بردارند و تخت جمشید را خراب کنند چون فکر می‌کردند این‌طوری یک دوران سلطنتی طولانی در ایران را نابود کرده و کشور را از آن نجات می‌دهند.

کارگردان فیلم «ناخدا خورشید» با تأکید بر اینکه متأسفانه ما با گذشته خودمان کمی خوب مواجه نمی‌شویم، اظهار کرد: گذشته بیشتر از آینده به ما یاد می‌دهد، چراکه آینده هنوز نیامده است. حداقل اگر به طور آموزشی و جمعی چنین روشی را آموزش نمی‌دهیم باید در میان خودمان به عنوان هنرمند، باقی‌ماندن هنر را پرورش دهیم.

ناصر تقوایی ادامه داد: حتی اگر کار یک فیلمساز را دوست نداشته باشیم وقتی دیدیم اثری با تهدید مواجه می‌شود باید مثل کار خودمان از آن دفاع کنیم چون به هر حال آن کار هم در جای خود دیده می‌شود و هیچ‌کس حق ندارد به جای کس دیگری تصمیم بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر تجربه‌های بد نباشد، تجربه‌های خوب ساخته نمی‌شوند، گفت: ما یک ملت فرهنگی هستیم. هرچند ممکن است تیراژ کتابمان پایین باشد اما روشنفکر ایرانی روشنفکر است و هرکسی در ایران خوب کار می‌کند یک ذهنیت روشنفکری دارد اما سیستم برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که بدون دردسر و ساده نمی‌شود کار کرد.

او خاطرنشان کرد: با وجود همه این‌ها آینده این مملکت جز این است و این مردم خودشان را درست می‌کنند. داشته‌هایشان را به دست می‌آورند و حفظ می‌کنند.

شایان ذکر است که در مراسم دیروز زوج سینمایی ساکن اکباتان یعنی علی اوسیوند و حمیرا ریاضی نیز در محل موزه سینما حضور پیدا کرده بودند.

منتشر شده در يكشنبه 9 آبان 1395       کد خبر : 5148
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح