به خاطر صحبت با شهردار منطقه 5 بایکوت شدیم!!

به خاطر صحبت با شهردار منطقه 5 بایکوت شدیم!!

«زیر آب زنی». این دقیقا عین اتفاقی است که در شب حضور شهردار منطقه 5 در شهرک اکباتان برای سایت خبری اکباتان رخ داده است.

ماجرا از آنجایی آغاز می شود که پس از حضور و صحبت مهندس اسدی شهردار منطقه 5 در دفتر هیئت مدیره مرکزی (5 آبان) خبرنگار سایت خبری اکباتان تقاضای پرسش در خصوص چند مطلب از شخص وی را درخواست می کند و البته شخص شهردار نیز با گشاده رویی تمام این درخواست را اجابت می کند اما از خبرنگار می خواهد که در اتومبیل کنار وی بنشیند تا با توجه کمبود زمان برای رسیدن به جلسه بعدی در طول مسیر پرسش و پاسخ صورت گیرد. به همین منظور و البته به «خواست» شهردار منطقه، خبرنگار در اتومبیلی قرار می گیرد که سید محسن اسدی توسط آن قرار است راهی مقصد شود.

پس از این اتفاق گویا (طبق روایت های صورت گرفته) مراتب توسط راننده ماشین به برخی دوستان انتقال پیدا می کند و آنگونه که از شنیده ها بر می آید خبرنگار متهم به سخن گفتن بر علیه شهردار ناحیه در حضور شهردار منطقه 5 می شود!؟

در ادامه این صحبت های ... خبرنگار سایت خبری اکباتان از جلسه روز یکشنبه شهردار ناحیه با شورایاری اکباتان که گروهی از فعالین محلی هم حضور داشته اند اخراج می شود تا بفهمیم که شهردار ناحیه آنقدر قدرت دارد که به راحتی گوشمالی دهد!

بعد از این حادثه گزارش شب جلسه مذکور روز دوشنبه بر روی سایت قرار گرفت که در حوالی ظهر یکی از نزدیکان شهردار ناحیه 6 طی تماسی خواستار برداشته شدن گزارش جلسه از روی سایت شد تا سوء تفاهمات توسط گفت و گوی رو در رو حل و فصل شود. شخص واسطه مدعی بود که شهردار به وی اختیار مدیریت این قضیه را داده است. متأسفانه بعد از برداشته شدن گزارش جلسه از روی سایت شهردار جوان ناحیه از پاسخگویی تلفنی نیز خودداری نمود تا علامت های سوال های بسیار شکل گیرد.

اما سه نکته مهم:

نخست انتظار ما این است که شهردار منطقه 5 در این خصوص مدیریت لازم را اعمال نماید چون به نظر می رسد در شهرداری ناحیه 6 رویکرد مناسبی نسبت به عملکرد رسانه وجود ندارد.

دوم: بسیار نازیبا است که همه جا گوشی برای شنیدن وجود دارد و البته موارد بصورت کاملا بر عکس منتقل می شود. در این خصوص حاضریم فایل صوتی صحبت با شهردار منطقه که در اتومبیل صورت گرفته است را در بر روی سایت قرار دهیم تا مشخص شود چه پرسش و پاسخ هایی رد و بدل شده است.

سوم: در ادامه ضمن پوزش از خوانندگان عزیز مطلبی که روز دوشنبه از روی سایت به خاطر مصلحت سنجی های بیهوده برداشته شده در ادامه آمده است.

شهردار منطقه 5 هنوز فوت کوزه گر را آموزش نداده!

اگر در هفته گذشته شهردار منطقه 5 تمام تلاش خود را بکار گرفت تا با حضور در جمع اکباتانی ها به صراحت رویه منطق و استدلال را در پی بگیرد و در خصوص بسیاری مسائل شفاف سازی کند در عوض شهردار ناحیه 6 به راحتی از حتی از حضور برخی افراد خبرنگار در جلسه ای که با حضور جمعی از صاحبنظران محلی برای انتقال ساختمان سرای محله اکباتان به سازه های نیمه تمام میدان بسیج تشکیل شده جلوگیری می کند و می گوید: به حضور خبرنگار احتیاجی نداریم!!

ماجرا از کجا شروع شد؟

همانطور که اشاره شد هفته گذشته سید محسن اسدی شهردار منطقه 5 در شهرک اکباتان حضور پیدا کرد و نخست در دفتر هیئت مدیره مرکزی توضیحات مرتبط با مسائل روز شهرک اکباتان را برای شماری از مدیران محلی بازگو کرد و سپس بدون هیچگونه هراسی به میان مردم رفت و در یک جلسه دیگر موارد لازم را مجدد گوشزد نمود. پس از 2 مرحله بیان شفاف فعل و انفعالات از جانب شهردار منطقه خبرهایی شنیده شد که شهرداری در تلاش است تا موافقت لازم را از ارکان محلی برای انتقال ساختمان سرای محله فعلی به مکان جدید یعنی دور میدان بسیج بدست آورد.

بر همین اساس شب گذشته جلسه ای در سالن کنفرانس شهرداری ناحیه 6 تشکیل شد که شورایاران و جمعی از فعالین محلی در آن شرکت داشتند تا شهردار ناحیه 6 مزایای استفاده از فضای دور میدان بسیج را برای حاضرین تشریح کند. البته در کمال تعجب و بر خلاف رویه ای که شهردار منطقه 5 در پیش گرفته بود، شهردار جوان ناحیه از حضور خبرنگار سایت خبری اکباتان ممانعت به عمل آورد تا نشان دهد اسدی هنوز فوت کوزه گر را به شهردار جوانش آموزش نداده تا وی نیز بتوانند همانند مافوق خود در جلسه ای که کلی مخالف نظرش هستند بنشیند و در نهایت هم درصد قابل توجهی از استدلال هایش مورد پذیرش حاضرین واقع شود.

جالب اینکه در جلسه دیشب خبرنگاران دیگری هم دعوت شده بودند که اتفاقا یکی از آنها هم در جلسه حضور داشت اما شاید فقط برخی محرم اسرار به حساب می آید و به همین دلیل خبرنگار حاضر در جلسه هم به علامت اعتراض به نحوه برخورد با خبرنگار سایت خبری اکباتان جلسه را ترک کرد.  

شهردار ناحیه به چه مواردی اشاره کرد؟

اسدالهی شهردار ناحیه 6 دیشب حتی از وجود ویدئو پروژکشن هم استفاده کرد بود تا با نمایش نقشه هوایی فضای دور میدان بسیج مزایای این قسمت از شهرک اکباتان را برای نمایندگان مردم تشریح کند.

به گفته وی فضای فعلی سرای محله اکباتان تنها 1070 متر وسعت دارد در حالیکه فضای دور میدان بسیج که قرار است طبق گفته شهرداری به عنوان فضای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد چیزی در حدود 2 تا 3 برابر فضای فعلی است.

اسدالهی همچنین گفت: درب ورود و خروج سازه های دور میدان بسیج از داخل حیاط شهرداری ناحیه 6 خواهد بود البته یک درب از حوالی آتش نشانی هم برای تردد افراد وجود خواهد داشت.  

کوروش معتمدی: اگر با شخص مشکل دارند باید مشکلشان را حل کنند

مدیر نشریه هگمتانه که شب گذشته به علامت اعتراض به اخراج خبرنگار جلسه را ترک کرده بود در توضیح بیتشر اقدامش گفت: دوستان اگر با جریان اطلاع رسانی مشکل دارند که باید گفت مگر چه چیز پنهانی وجود دارد که مردم نباید از آن مطلع شوند و اگر با فرد مشکل دارند که باید مشکلشان را حل کنند و این شکل برخورد صحیح نیست.

وی در بیشتر افزود: اینکه نماینده یک نشریه را دعوت می کنند و نماینده رسانه دیگر را از جلسه اخراج می کنند یعنی اینکه یک نشریه خنثی و بدون مزاحمت است پس آن را دعوت می کنند و دیگری برایشان مشکل ساز است که حتی از ورود آن نیز جلوگیری می کنند و این اصلا تصویر قشنگی نیست که از شخص بنده به نمایش در می آید.  

حسیبی: نظر ما همان است که قبلا اعلام شده است

مجید حسیبی رئیس هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان که اتفاقا شب گذشته به دلیل ترافیک با تأخیر در جلسه حاضر شد در خصوص انتقال ساختمان سرای محله اکباتان گفت: در جلسه دیشب در نهایت در این زمینه رأی گیری به عمل آمد که عده ای موافق انتقال بودند اما من اعلام کردم که باید این مطلب در جلسه هیئت مدیره مرکزی مطرح و نظر اعضای این مجموعه اخذ شود. به هر حال نظر ما فعلا همان است که قبلا عنوان کردیم. 

سخنی با شهردار ناحیه 6

محمد اسدالهی شهردار جوان ناحیه 6 که طبق شنیده ها در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد شهر قدس می باشد، بسیار به دنبال این است که در مسوولیت شهردار ناحیه روزومه قابل توجهی از خود به نمایش بگذارد اما واقعیت این است که مشاوره های درستی به او ارائه نمی شود و به طور کلی رویه ی درستی را در پی نگرفته است. وی باید توجه کند که در عصر رسانه ها ممانعت، جلوگیری و سانسور جوابگو نخواهد بود. شاید یک حرکت نسجیده در نهایت اعتبار شهرداری منطقه 5 را به رغم تمام تلاش های صورت گرفته دچار خدشه سازد که در این صورت هزینه بسیار بیشتر از فایده خواهد بود. به هر روی نمایشگاه مطبوعات نزدیک است و اگر مشکلات ایجاد شده برای رسانه های محلی ناحیه به همین منوال ادامه پیدا کند چاره ای نیست جز طرح درد دلها با مدیران ارشد شهرداری تهران که قطعا برای بازدید مطبوعات سری به مصلای بزرگ امام خمینی (ره) خواهند زد.       

منتشر شده در چهارشنبه 12 آبان 1395       کد خبر : 5164
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح