قرارگاه جهادی ناحیه 6 «مردمی تر» خواهد شد؟

قرارگاه جهادی ناحیه 6 «مردمی تر» خواهد شد؟

بعد از مشارکت ارزشمند و قابل تحسین قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم در برگزاری مراسم سالگرد شهید روح ا... قربانی حالا رخدادهای صورت گرفته نشان از تغییراتی دارد که احتمالا در آینده ای نزدیک بروز آنها غیر قابل اجتناب خواهد بود.

هنوز معلوم نیست دقیقا در پشت پرده رویدادهای تنها قرارگاه جهادی ناحیه 6 چه اتفاقاتی رخ داده است که یکدفعه 3 عضو اصلی این مجموعه که همه آنها کارمند اداره اجتماعی شهرداری هم بودند گروه تلگرامی قرارگاه جهادی را ترک کردند.

البته از مدتها پیش صحبت هایی از اختلاف نظرهای صورت گرفته میان رئیس اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6 (که البته مدت زمان زیادی از حضور وی در شهرک اکباتان نمی گذرد و طبعا میزان آشنایی قابل توجهی با مختصات فرهنگی این محدوده پیدا نکرده) با سید باقر قائم مقامی جانشین اداره اجتماعی و دبیر قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم به گوش می رسید اما شب گذشته قائم مقامی به صراحت از کناره گیری خود از جایگاه جانشین اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6 سخن گفت که نشان می دهد شنیده ها تا حدودی واقعیت دارد و البته بر لزوم افزایش بعد مردمی قرارگاه تأکید قابل ملاحظه ای نمود.

وی در توضیح بیشتر گفت: «باید مشارکت حداکثری مردم را رقم بزنیم. از نهم مهر امسال تا همین چند روز پیش یعنی در مدت زمانی نزدیک به یک ماه 3 مراسم بزرگ همایش پیاده روی، تجمع هیئت های مذهبی در مزار شهید گمنام و سالگرد شهید گرانقدر مدافع حرم روح ا... قربانی در سطح ناحیه 6 برگزار شد که این نشان می دهد باید حضور مردم را تقویت و کارها از حالت اداری و رئیس و مرئوس خارج شود.

دبیر قرارگاه جهادی همچنین افزود: اگر بخواهیم روند موفقیت آمیز را تداوم بخشیم باید به جای داشته های اداری بر ظرفیت های محلی خودمان تکیه کنیم چون بالاخره همه ما یک روز هستیم و روز دیگر شاید نباشیم اما «مردمی بودن» ضمانت مناسبی برای ماندگاری قرارگاه است».  

بی تردید قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم تا به امروز فعالیت خود را مرهون پشتوانه مردمی خود است و به هیچوجه هیچیک از مدیران محلی سطح ناحیه 6 نمی توانند مدعی تأثیر گذاری خاصی بر پیشرفت امور این حرکت مردمی باشند. بر همین اساس به نظر می رسد تکیه بیشتر بر ظرفیت های محلی می تواند منجر به اجرای برنامه هایی شود که شاید تا قبل از این کمتر نشانی از آنها دیده شده است.

شاید حالا که قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم در مدت زمان کوتاهی کارهای بزرگی به انجام رسانده بسیاری تمایل داشته باشند که در رأس این مجموعه خدمت رسانی کنند اما واقعیت این است که همانند مسیری که تا به امروز طی شده است باید داشته های بومی مورد توجه بیشتری واقع شوند.

منتشر شده در دوشنبه 17 آبان 1395       کد خبر : 5190
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح