شهردار منطقه 5 فردا صبح به ناحیه 6 سر می زند

شهردار منطقه 5 فردا صبح به ناحیه 6 سر می زند

سید محسن اسدی شهردار منطقه 5 فردا صبح برای بازدید به ناحیه 6 (اکباتان بیمه و آپادانا) خواهد آمد.

طبق اطلاعات بدست آمده شهردار منطقه بازدیدی کلی از سطح ناحیه 6 منطقه 5 و بالاخص سرای محلات فعال در محلات خواهد داشت که البته امید است دیدار وی در نهایت منجر به بروز تغییر مثبت در وضعیت برخی اماکن همچون کتابخانه سرای محله اکباتان شود که این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد و عملا موجب هدر رفت بودجه و امکانات را فراهم می آورد.

کتابخانه سرای محله اکباتان در حالی متراژ قابل توجهی از فضای سرای محله و همچنین بخش قابل توجهی از بودجه نگهداری تأسیسات و ساختمان این واحد فرهنگی را به خود اختصاص داده که در عمل روزانه کمتر از 10 نفر از آن استفاده و بهره برداری می کنند و منطقا ادامه این روند عقلانی به حساب نمی آید.  

از طرف دیگر شنیده شده است که بحث انتقال ساختمان فعلی سرای محله اکباتان به سازه های نیمه تمام میدان بسیج نیز فردا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. امری که فعلا تعدادی از شورایاران اکباتانی با آن موافق هستند و همین مسئله موجبات دلگری مدیران شهرداری را فراهم آورده است اما هیئت مدیره مرکزی اکباتان به دلیل پیش بینی مشکلات آتی همچنان با اجرای آن مخالف است. مجید حسیبی رئیس هیئت مدیره مرکزی چندی پیش به صراحت اعلام کرد که تنها با ساخت کتابخانه در حوالی میدان بسیج موافق است و بهیچوجه با تجاری سازی در این محدوده موافقت نخواهد کرد.

اما در کنار همه مباحثی که فردا با حضور سید محسن اسدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، جا دارد وضعیت کارهای فرهنگی در ناحیه 6 نیز تا حدودی مورد نگاه دقیق تر واقع شود. حوزه ای که بی شک تنها فعالان فرهنگی بومی کارهای آن را به پیش می برند و اداره اجتماعی ناحیه 6 نه تنها عملا هیچ تأثیرگذاری خاصی در این محدوده از خود نشان نداده بلکه بعضا با انداختن برنامه ها در مسیر پر چالش امورات اداری، سرعت اجرای کار را نیز کند کرده است.

در این خصوص به نظر می رسد که شهرداری منطقه 5 باید تکلیف خود را با وضعیت کارهای فرهنگی در سطح ناحیه 6 مشخص کند که آیا واقعا مسائل فرهنگی اولویتی برای مدیران این مجموعه به حساب می آید یا نه؟ که در صورت وجود پاسخ منفی حداقل عوامل محلی تکلیف خود را برای پیاده سازی برنامه های فرهنگی بهتر بدانند.

منتشر شده در سه شنبه 18 آبان 1395       کد خبر : 5199
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح