مغازه های میدان بسیج و سردر گمی دبیر شورایاری

مغازه های میدان بسیج و سردر گمی دبیر شورایاری

همه چیز از جلسه سه شنبه عصر هیئت مدیره مرکزی اکباتان آغاز شد که دبیر شورایاری اکباتان یعنی ربابه طایفه تبریزی هم در آن دعوت بود و البته صحبت هایی که در مخالفت با جا به جایی ساختمان سرای محله اکباتان به مکان جدید یعنی دور میدان بسیج مطرح گردید.

در این جلسه به وضوح مشخص شد که هیئت مدیره مرکزی اکباتان با انتقال ساختمان فعلی سرای محله مخالف است و همین مسئله در نگاه اول بهترین فرصت برای دبیر شورایاری اکباتان بود که مخالفت منتخبین هیئت مدیره های بلوکها را به مدیران شهرداری انتقال دهد تا از یک سو خودش را از زیر فشار شهرداری برای انجام این جا به جایی رها سازد و از سوی دیگر همه چیز را به نظر صاحبنظران بومی اکباتان ربط دهد تا خودش به عنوان پلیس خوب ماجرا معرفی شود.          

اما پروژه آنطور که باید پیش نرفت چون به فاصله کمتر از 12 ساعت بعد از این جلسه یعنی چهارشنبه 7 صبح سید محسن اسدی شهردار منطقه برای بازدید میدانی به محدوده ناحیه 6 منطقه 5 می آید و البته پس از شنیدن صحبت های تبریزی مبنی بر مخالف صاحبنظران محلی با احداث سرای محله جدید، بسیار آشفته می شود و آنطور که از روایت ها بر می آید ادبیات تندی را در صحبتهایش نسبت به دبیر شورایاری شهرک اکباتان به کار می گیرد تا به وضوح بفهماند که این کار باید به انجام برسد!؟

پایان ماجرا ولی به همین جا ختم نمی شود چون شورایاری شهرک اکباتان برای روز پنجشنبه هم از هیئت مدیره و مدیران عامل بلوکها برای تصمیم گیری و همفکری در این خصوص دعوت به عمل آورده بود تا ضمن گردهم آیی در سالن آمفی تئاتر سرای فعلی محله، تصویری منسجم از اتحاد اکباتانی ها را به بیرون مخابره و به این ترتیب شاید جوابی برای ادبیات تند شهردار منطقه فراهم شود. اما از شانس بد شورایاران کلا کمتر از 15 نفر در این مراسم شرکت کردند که اگر 7 نفر شورایار را نیز از میزان حاضرین کسر کنیم متوجه عمق واقعیتی می شویم که دبیر شورایاری شهرک اکباتان گرفتار آن است.

در جلسه روز پنجشبه حتی مجید حسیبی رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان هم حضور پیدا نکرد تا قاطعیت هیئت مدیره مرکزی در مواجهه با تصمیمات اخذ شده برای میدان بسیج اکباتان «اظهر من الشمس» باشد. اینطور که از شواهد امر پیداست هیئت مدیره مرکزی اکباتان در مورد استفاده از سازه های نیمه تمام دور میدان بسیج مدام به خاطرات تلخ گذشته و بدقولی هایی که از طرف برخی ادارات دولتی در رابطه با وعده های داده شده به اکباتانی ها صورت گرفته رجوع می کند و به همین دلیل خیال «آزمودن دوباره آزموده را ندارد». 

در زمینه فعل و انفعالات رخ داده دو نکته واضح و مشخص است. نخست اینکه محمد اسدالهی شهردار ناحیه 6 از گردونه مذاکرات تا حدودی کنار است و شخص شهردار منطقه 5 خودش آستین را بالا زده تا کار جا به جایی ساختمان سرای محله را به سرانجام برساند. شاید اگر شهردار ناحیه قدرت چانه زنی بیشتری داشت، آنوقت سید محسن اسدی در نقش یک بزرگتر بیرون گود می توانست در وقت مناسب به داستان وارد و میانه ماجرا را مدیریت کند و در شرایطی که نه سیخ بسوزد و نه کباب، پروژه را به سرانجام برساند. اما از شانس بد مدیران مستقر در خیابان آیت ا... کاشانی، نفر اول ناحیه 6 ابزارهای محلی را تمام و کمال در اختیار ندارد تا بدین ترتیب کارها با مداخله مستقیم شهردار منطقه برنامه ریزی شود.

اما نکته دوم فشار دو سویه و مضاعفی است که بر روی شانه های دبیر شورایاری اکباتان قرار گرفته چون هم شهرداری و هم هیئت مدیره مرکزی اکباتان نظرات خاص خود را دارند. شاید در زمان حضور وی جا به جایی سرای محله اکباتان رقم بخورد چون شورایاران در ابتدا نامه ای را امضاء کرده اند که با احداث ساختمان جدید در سازه های نیمه تمام میدان بسیج موافقت کرده اند که به این ترتیب پس از انتشار صورتجلسه مرتبط با فعالیت مگامال، دومین بخش مهم رزومه کاری خانم دبیر هم کامل می شود.

فراموش نکنیم که سه هفته پیش از انتخاب دبیر جدید شورایاری شهرک اکباتان، سایت خبری اکباتان وقوع اتفاقاتی را پیش بینی کرده بود که تا پیش از این هوشنگ هموطن به عنوان دبیر سابق شورایاری با استفاده از فرمول تعامل و لابی آنها را بالاخره به یک نوعی حل و فصل می کرد اما بی شک این شرایط برای دبیر جدید وجود ندارد. 

منتشر شده در شنبه 22 آبان 1395       کد خبر : 5207
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح