هیئت مدیره بلوکها اسیر شعارهای پوپولیستی نشوند

هیئت مدیره بلوکها اسیر شعارهای پوپولیستی نشوند

رفته رفته زمان انتخاب دور جدید اعضای هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان از راه می رسد و این در حالی است که نشانه هایی ملموس از تلاش عده ای برای تغییر مسیر حرکت و فعالیت این مجموعه مشاهده می شود.

بدون تعارف باید پذیرفت که چه خوشمان بیاید و یا بر عکس، هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان یکی از مهمترین دستاوردهای ساکنین اکباتان در طی 35 سال گذشته به حساب می آید. این مجموعه شاید در نظر برخی آنچنان رویایی و ایده آل عمل نکرده است اما کافی است نگاهی به دور و بر و همینطور همسایگان شهرک اکباتان بیندازیم، از شهرک غرب که دیگر هیچ نشانی از هویت شهرک بودن خود را یدک نمی کشد تا شهرک آزادی که دیگر کاملا یک محله به حساب می آید و البته هیئت مدیره آن که مدتها است در بی خبر کامل به سر می برد.  

مرور تجربه ها در نقاطی از شهر تهران که روزگاری قرار بود «شهرک» باشند یک نتیجه کاملا ملموس را به ما انتقال می دهد و آن اینکه با افزایش ارزش زمین در شهر تهران تلاش ها و فشارهای مضاعفی از جانب برخی سودجویان صورت گرفت تا گسست انسجام محلی بین ساکنین یک محدوده صورت پذیرد و در آخر کار منافع عده ای تأمین شود که البته این هدف نامبارک تا حدود بسیاری محقق شده است.

اما شهرک اکباتان یک استثنای بزرگ در شهر تهران به حساب می آید. درست است که دیوارهای بیمه برچیده شده اند، اتوبان ستاری از شمال وارد فاز 2 شده است و البته ساخت و سازهای انجام شده مشکلات عدیده ای را فراهم آورده است اما در نهایت هویت اکباتان هنوز زنده و پویا است و در این میان بدون هیچگونه تعریف و مبالغه ای باید گفت که هیئت مدیره مرکزی نقش مهمی را در این زمینه ایفا نموده است.    

شواهد و قرائن نشان می دهد که از مدتها پیش تلاش عده ای برای برهم زدن ترکیب فعلی هیئت مدیره مرکزی و البته تغییر مسیر کاری این مجموعه آغاز شده و جالب اینکه تنها تاکتیک این گروه مانور بر روی شعارهای عوام فریبانه (پوپولیستی) همچون «تشکیل هیئت مدیره مرکزی کارآمدتر» می باشد. اما کیست که نداند شبیه همین صحبت ها در زمان انتخابات شورایاری سال 93 نیز از سوی عده ای مدام بر زبان رانده می شد. آن زمان بحث ساخت و ساز در مشاعات اکباتان خیلی داغ بود و برخی نیز از این قضیه استفاده مناسبی به عمل آوردند اما چندی نگذشت که معلوم شد صورتجلسه های بزرگترین پروژه تجاری در شهرک اکباتان یعنی مگامال توسط عده ای امضاء شده است که خودشان را پیگیر وضعیت مشاعات اکباتان معرفی می کردند.

اکنون هم همان برنامه در مختصاتی دیگر در حال پیگری است. عده ای خود را مدافع حقوق مردم می دانند اما در عمل و با تندروی های صورت گرفته وضعیتی را بوجود می آورند که منافع مردم اکباتان کاملا تحت الشعاع صحبت های نسنجیده قرار گیرد. بیمارستان صارم و دریافت تخفیفات درمانی برای ساکنین شهرک مصداق بارز این گفته است چون در حالیکه هیئت مدیره مرکزی اکباتان مشغول رایزنی برای مشخص شدن ساز و کار دریافت تخفیف درمانی از مدیران این بیمارستان بود، عده ای با نامه نگاری های مغرضانه که همزمان صورت گرفت، باب تعامل و گفتگو را مسدود کردند و البته امروز مشخص شده است که تمام اتهامات مطرح شده در آن نامه نگاری بی پایه و اساس بوده و تنها باعث شد که صارمی ها از خیر همراهی با مردم اکباتان درگذرند.

امروز اکباتان مواردی مهمی را پیش رو دارد. سازه های نیمه تمام میدان بسیج، زمین های تجاری پشت بیمارستان صارم و چند مورد دیگر از این دست که هر کدام می تواند فرصت و یا تهدیدی برای شهرک اکباتان باشد. هیئت مدیره بلوکها باید بدانند که ذره ای غفلت و بی توجهی در انتخاب آتی اعضای هیئت مدیره مرکزی مصادف است با یک تصمیم اشتباه در موارد ذکر شده که بی تردید می تواند هزینه های بسیاری را در آینده به ساکنین تحمیل نماید.

به گواه بسیاری از صاحبنظران محلی امروز باید هیئت مدیره مرکزی اکباتان را تنها تقویت کرد تا بازوهای اجرایی بیشتری برای مقابله با مشکلات داشته باشد. بی تردید اولین سنگر مقابله با مشکلات شهرک اکباتان هیئت مدیره مرکزی است که طی بیش از 30 سال گذشته موجودیت و هویت را برای همیسایگان حفظ کرده است.

منتشر شده در دوشنبه 24 آبان 1395       کد خبر : 5229
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح