بدرقه و اشکهای مادران در حیاط مسجد امام خمینی (ره)

بدرقه و اشکهای مادران در حیاط  مسجد امام خمینی (ره)

شب گذشته مراسم بدرقه زائرین کربلا در مسجد فاز 2 شهرک اکباتان برگزار شد.

در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین صالح نیا امام جماعت کن و حومه به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از آن مراسم بدرقه که مهمترین قسمت آن عبور زائرین از زیر قرآن بود توسط شخص ایشان به انجام رسید.

همچنین پس از خروج زائرین از مسجد امام خمینی (ره) با هماهنگی هایی که با نیروی انتظامی صورت گرفته بود پیاده روی نمادین در بلوار شهید صارمی برگزار شد و پس از آن افراد به سمت اتوبوس ها رهسپار شدند.  

در مراسم بدرقه دیشب در حدود 200 نفر زائر کربلا شرکت کرده بودند که البته بخش قابل توجهی از آن را جوانان و نوجوانان تشکیل می دادند. لحظه های خداحافظی جوانان و نوجوانان با خانواده هایشان در حیاط مسجد امام خمینی (ره) جزو صحنه های دیدنی مراسم دیشب بود، جاییکه مادران فرزندان خود را در آغوش گرفته و اشکها هم سرازیر شده بودند و البته دعاهایی که زیر لب زمزمه می شد.    

طبق اعلام رضا گمار مسوول خانه جهاد و ایثار سرای محله شهرک اکباتان که به نوعی مدیریت اجرایی این برنامه را بر عهده دارد، حدود یک سوم جمعیت زائرین دیشب ساکنین محلات ناحیه 6 (اکباتان، بیمه و آپادانا) بودند و مابقی از سایر محلات همسایه همچون بلوار فردوس، تهرانسر و شهرک آزادی خود را به شهرک اکباتان رسانده بودند تا در مراسم بدرقه و خداحافظی برای سفر به کربلا حضور پیدا کنند.

در ادامه تصاویر مراسم بدرقه دیشب آمده است.  

منتشر شده در سه شنبه 25 آبان 1395       کد خبر : 5235
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح