بازیگر اصلی رئیس فعلی هیئت مدیره مرکزی است

بازیگر اصلی رئیس فعلی هیئت مدیره مرکزی است

تا کمتر از دو هفته آینده انتخاب دور جدید اعضای هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان برگزار خواهد شد و به همین دلیل تلاشها و رایزنی ها رفته رفته به بالاترین میزان خود نزدیک می شود.

از مدتها پیش شنیده می شد که عده ای قصد دارند با انجام رایزنی و در نهایت جمع آوری آراء لازم نفرات مورد نظر خود را در ترکیب جدید هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان قرار دهند و بدین وسیله ابزار اعمال سیاست های خاص خود را بدست آورند.

این برنامه ریزی ها در حالی صورت گرفته است که آگاهان امور داخلی شهرک اکباتان همچنان مجید حسیبی را که در حال حاضر نیز ریاست این مجموعه را بر عهده دارد قویترین و البته مهمترین بازیگر این رویداد مهم به حساب می آورند. به گفته این افراد، بنیانگذار هیئت مدیره مرکزی اکباتان به طور اتوماتیک و البته خودجوش بخش قابل توجهی از آراء هیئت مدیره های بلوکها را با خود همراه دارد و نیاز آنچنانی برای تلاش، تکاپو و البته رایزنی برای ریختن آراء به سبد وی وجود ندارد.

این مسئله که البته با توجه به سابقه کاری حسیبی در محل زندگی اش دور از ذهن به نظر نمی رسد از دو منظر دارای اهمیت است. نخست اینکه به عبارتی می توان مجید حسیبی را دارای یک پایگاه سنتی در شهرک اکباتان قلمداد کرد که بخشی قابل توجهی از بدنه اجتماعی ساکنین و مدیران اکباتان با وی همراهی و همفکری دارند. این حمایت و همراهی از آنجا نشأت گرفته است که وی طی 35 سال گذشته هیچگاه از هیئت مدیره مرکزی اکباتان به عنوان سکویی برای پرتاب به سمت نهادهای فرا محله های همچون شورای شهر و مجلس شورای اسلامی استفاده نکرده است و همیشه حضور در اکباتان را بر هر چیز دیگری ارجح دانسته است.

اما در بخش دوم کار بسیار سخت طرف دوم داستان برای رأی آوری و حتی اجماع نظر بر روی افرادی خاص است که بتوانند بخت مناسبی برای حضور در ترکیب نهایی را داشته باشند. این گروهها هر چند بر روی برخی مسائل و مشکلات سالهای اخیر اکباتان به عنوان مهمترین دلایل برای داشتن هیئت مدیره مرکزی کارآمدتر مانور می دهند اما عملکرد منتخبین شورایاری فعلی به خوبی به مردم ثابت کرده است که بعضی حرفها بیشتر بر روی کاغذ و البته پشت تریبون ها قشنگ است.    

رایزنی های انتخاباتی اکباتان تا جایی پیش رفته است که طی روزهای گذشته افراد مختلفی از هیئت مدیره بلوکها که تصمیم اولیه برای حضور در ترکیب منتخبین هیئت مدیره مرکزی را اخذ کرده اند، به عنوان مشورت و تأیید نظر خواسته خود را با مجید حسیبی مطرح کرده اند که البته طبق شنیده ها وی اعلام نظر و ارائه پاسخ برخی افراد را به روزهای آینده موکول کرده است.

به هر روی انتخابات آتی هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد چون در حال حاضر با آشفتگی های خاصی که در عملکرد شورایاری شهرک اکباتان مشاهده می شود، دفتر کوچک اما باسابقه هیئت مدیره مرکزی در بلوک A2 همچنان پایگاه اولین تشکل مردمی در داخل اکباتان به حساب می آید که بدور از منفعت های مالی تنها به حفظ هویت و ساختار در باطن و فرم ظاهر شهرک اکباتان می اندیشد. 

منتشر شده در سه شنبه 25 آبان 1395       کد خبر : 5237
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح