ده هزار دلار درآمد تنها برای نوشتن اخبار کذب

ده هزار دلار درآمد تنها برای نوشتن اخبار کذب

یک نویسنده اخبار کذب در فیسبوک مدعی شده که هر ماه برای نوشتن اخبار کذبی مانند خبرهای حول محور انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا هزاران دلار درآمد داشته و اینکه در انتخاب دونالد ترامپ تاثیر گذار بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تک تایمز، سایت‌های اخبار کذب در شهر وِلِس کشور مقدونیه از محبوبیت زیادی برخوردارند و  ساکنان آن حدود 140 سایت اینترنتی راه‌ اندازی کرده‌اند که بر سیاست‌های آمریکا متمرکز هستند.

این سایت‌ها برای جذب خوانندگان آمریکایی و برای کسب اعتبار از اسامی آمریکایی مانند دونالد ترامپ ‌نیوز و غیره برخوردارند اما بسیاری از آن‌ها اخبار کذب در مورد ترامپ منتشر کرده بودند تا حامیان حیات وحش را به حمایت از ترامپ ترغیب کنند.

از سوی دیگر، تبلیغات که توسط فناوری تبلیغاتی سلف ‌سرویس از سوی شرکت‌هایی مانند فیسبوک و گوگل ارائه می‌شوند، بخش مهمی از سایت‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده و برای آن‌ها کسب درآمد می‌ کند.

آگهی دهندگان آنلاین بر اساس مدل‌ های پرداخت به ازای هر بازدید یا پرداخت به ازای هر کلیک به صاحبان سایت‌ها پول پرداخت می‌ کنند. آگهی دهندگان ممکن است در مورد راست یا دروغ بودن اخبار منتشر شده توسط سایت‌ها آگاهی نداشته باشند.

پل هورنر، یکی از نویسندگان اخبار کذب در فیسبوک مدعی شده که ماهانه حدود 10 هزار دلار از نوشتن این گونه اخبار عایدی داشته است.

اخباری مانند "پاپ فرانسیس با تائید دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌ جمهور، جهان را شگفت ‌زده کرد" کاملا کذب است، اما این گونه خبرها بسیاری از افراد علاقمند به سیاست‌ های آمریکا را جذب می‌کند. برای مثال همین خبر بیش از 100 هزار بار در فیسبوک به اشتراک گذاشته شده بود.

هورنر همچنین مدعی شده که اخبار کذب او بسیاری از دنبال کنندگان ترامپ را جذب کرده و احتمالا تاثیر همین گونه خبرها باعث پیروزی وی شده است.

با این‌حال چندی پیش مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک گفته بود این سایت تاثیری بر نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا نداشته است.

وی گفته بود: رای ‌دهندگان بر اساس تجربیات زنده خود تصمیم می‌ گیرند گمان نمی‌کنم آن‌ها تنها بر اساس چند خبر دروغین به کسی رای داده باشند.

تعداد زیادی از کاربران اینترنتی به بررسی اخبار در سایت فیسبوک و گوگل می‌پردازند و خیلی مهم است که این شرکت‌ها اقدامات لازم را برای مبارزه با اخبار کذب انجام دهند.

منتشر شده در سه شنبه 2 آذر 1395       کد خبر : 5369
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح