کودکان اکباتان یاد «توران میر هادی» را گرامی داشتند

کودکان اکباتان یاد «توران میر هادی» را گرامی داشتند

به پاس زحمات و خدمات ارزنده ی، بانوی بزرگ ادبیات کودک، توران میرهادی، کودکان خانه طراحی کودک یاد ایشان را گرامی داشتند.   

در روزهای گذشته کودکان پیش دبستانی خانه طراحی کودک به عنوان قدمی کوچک، پس از یادگیری حرف «ت» به صورت نمادین نقاشی این حرف را ترسیم کردند تا بزرگداشت توران میر هادی را با نقاشی حرف اول نام وی برگزار کنند.  

همچنین به یاد بانوی نام آور عرصه ادبیات کودک نهال کاجی در فضای سبز مقابل موسسه خانه طراحی کودک کاشته شده است. در برنامه کاشتن این نهال یک تکه کاغذ بر روی این نهال قرار گرفت که بر روی آن نوشته شده بود: «به یادت درختی کاشتیم همیشه سبز و این سبزی بی انتها، نگاه تو به کودکان این سرزمین است. آنها آموختند، ت مثل توران و اولین نوشته ها را تقدیم تو کردند. پایانی برای تو نیست، این آغاز راه است».

سیده توران میرهادی (خمارلو)  متولد ۱۳۰۶ در شمیران (درگذشته ۱۸ آبان ۱۳۹۵ در تهران) استاد ادبیات کودکان، نویسنده و کارشناس آموزش و پرورش و شخصیت‌ برجسته ‌ی فرهنگی است. میرهادی بیش از شصت سال در گستره‌ ی آموزش و پرورش و فرهنگ و ادبیات کودکان کوشید و در این راه یکی از چهره‌های تأثیر گذار سده‌ ی کنونی ایران است. او به همراه همسرش محسن خمارلو به مدت ۲۵ سال مجتمع آموزشی تجربی فرهاد یا مدرسه فرهاد را از از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۵۹ اداره کرد. این مجتمع یکی از آموزشگاه‌های تجربی و الگوواره‌ ی ایران بود که هدف‌ها و کارکردهای آموزش و پرورش مدرن در آن تجربه  و ارزیابی می‌شد. توران میرهادی همچنین یکی از بنیان‌ گذاران شورای کتاب کودک است و از سال ۱۳۵۸ سرپرستی تدوین و تألیف فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را نیز برعهده داشته است.

والدین می توانند طی تماس با شماره تلفن 44697489 اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های خانه طراحی کودک  کسب نمایند. 

منتشر شده در پنجشنبه 4 آذر 1395       کد خبر : 5400
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح