تصویر «دیوار محصور» ربطی به پارکور اکباتان ندارد

تصویر «دیوار محصور» ربطی به پارکور اکباتان ندارد

در روزهای اخیر مطلبی در فضای تلگرام در حال تبادل است که در آن تصویر یک دیوار محصور شده به چشمی خورد و در ذیل آن نوشته شده است «مسوولین شهرداری و تلاش فوق العاده آنها برای جلوگیری از انجام ورزش پارکور توسط جوانان در شهرک اکباتان».

به دلیل انتشار این مطلب و شایعات بی اساسی که پیرامون آن شکل گرفته است، کم و کیف این مسئله را جویا شدیم و بر همین اساس هوشنگ هموطن عضو شورایاری شهرک اکباتان اعلام کرد: حصارهای موجود در تصویر کاملا حقیقی است اما این حصارها در زمان شهردار اسبق ناحیه 6 یعنی اسفندیار آزاده و به درخواست مدیران بلوک D1 در این محدوده نصب شده است و به هیچوجه شهرداری در نصب آن نقش تصمیم گیرنده اصلی را نداشته و تنها به دلیل درخواست مدیریت بلوک مورد اشاره این کار صورت گرفته است.

وی در خصوص انگیزه های مدیران بلوک D1 هم برای طرح چنین درخواستی افزود: «تجمع معتادین در جنب این دیوار بصورت پاتوق و مصرف علنی موارد مخدر، ترسیم مداوم علائم شیطان پرستی بر روی دیوار و بروز اعمال غیر اخلاقی توسط برخی افراد مهمترین دلایل نصب این حصارها بودند. البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که بلوک D1 تلاش بسیاری کرد تا با این ناهنجاری ها مقابله کند اما در نهایت مجبور به ارائه درخواست نصب حصار شدند».

عضو شورایاری اکباتان همچنین گفت: «در شهرک اکباتان هیچکس با ورزش پارکور مخالفتنی ندارد و در این زمینه جوانان ما به درجه ای از پیشرفت رسیده اند که چندی پیش  برای ساخت تبلیغات بازرگانی برخی از شرکتها که در حال حاضر از صدا و سیما هم پخش می شود از پارکوربازان اکباتانی استفاده کردند. در کنار این مسئله ورزش پارکور در بیشتر بلوکهای اکباتان وجود دارد و این نشان می دهد که علاقمندان بدون هیچ ممانعتی به انجام آن می پردازند».

هموطن در پایان خاطر نشان ساخت اگر فردی مشکلی با این حصارها دارد می تواند با ارائه تعهد مبنی بر کنترل مناسب این محیط، درخواست برداشته شدن آنها را اعلام کند و در این زمینه هم مشکلی با شهرداری وجود ندارد و آنها همکاری لازم را به عمل خواهند آورد.

در خصوص حمایت از ورزش پارکور در شهرک اکباتان هم گفتنی است که هفته گذشته سعید رهنما دیگر عضو شورایاری شهرک اکباتان مقدمات دیدار یکی از پارکور کاران اکباتانی را با الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی فراهم آورده و در این نشست قول مساعد این نماینده برای حمایت از این ورزش اخذ شده است. 

منتشر شده در پنجشنبه 11 آذر 1395       کد خبر : 5492
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح