شهردار ناحیه: آب را دور می ریزند اما به فضای سبز نمی دهند

شهردار ناحیه: آب را دور می ریزند اما به فضای سبز نمی دهند

محمد اسدالهی شهردار ناحیه 6 طی گفت و گو با سایت خبری اکباتان به بیان مهمترین موارد موجود در سطح ناحیه 6 پرداخته که کرده که در ادامه آمده است. وی در این مصاحبه به نکات خوبی در رابطه با مشکلات پیش روی شهرداری ناحیه 6 اداره کرده است.  

بخش اول این گفتگو در ادامه آمده است و بخش دوم که به سازه های دور میدان بسیج اختصاص دارد فردا منتشر خواهد شد.

منتظر رأی دادگاه در مورد اصناف متخلف هستیم

در خصوص برخورد با اصناف پیرامون نصب پوستر و تراکت و اقلام تبلیغاتی در فضای عمومی شهر باید بگویم که ما پرونده ها را به تعداد 5 مورد آماده می کنیم و به دادگاه ارسال می کنیم. در این رابطه بیشتر از این تعداد نمی توانیم پرونده ارسال کنیم چون بالاخره باید مراعات مراجع قضایی را با توجه به شلوغی و مراجعه روزانه مردم هم انجام دهیم. در حال حاضر سری اول پرونده برخی اصناف را ارسال کرده ایم و منتظریم تکلیف پرونده ها مشخص شود تا بر اساس رأی صادره اولویت بندی های لازم را در نظر بگیریم. بی شک رأی صادره توسط مرجع قضایی در پیشگیری از بروز تخلفات اینچنینی تأثیر گذار است.

آب را دور می ریزند اما به فضای سبز اختصاص ندهند

در رابطه با موضوع استفاده از آب تصفیه خانه اکباتان برای آبیاری فضای سبز بلوکها، اهالی و همسایگان بدانند که بارها با مدیران اداره آب منطقه ای استان تهران جلساتی را برگزار و به توافقاتی نیز در حوزه رقم پرداختی دست پیدا می کنیم اما پس از مدتی دوباره درخواست های جدیدی مطرح می شود. در حال حاضر آخرین رقمی که در مذاکرات توافق شده بود عدد 1050 تومان برای هر متر مکعب می باشد که پس از مدتی عدد 1500 تومان برای هر متر مکعب اعلام شد که از نظر ما کاملا غیر منطقی است. دلیل غیر منطقی بودن هم این است که آب تصفیه خانه پس از این مرحله به کانال ریخته می شود یعنی عملا از بین می رود اما در این شرایط دوستان اداره آب با استدلال خود که نرخ اعلامی مصوب وزارت نیرو است و نمی توانند از آن عدول کنند، کار را با مشکل روبرو کرده اند. در واقع دست اندرکاران اداره آب حاضر هستند فاضلاب تصفیه شده را دور بریزند اما برای فضای سبز و آبیاری درختان اختصاص ندهند که این هم بخش مهمی از مشکلات ما است.   

در بحث آبرسانی فضای سبز ناحیه 6 امسال برای اولین بار در شهر تهران یک کار مطالعاتی خوب با مشارکت یک شرکت کارآزموده به انجام رسید تا بتوانیم مشکل فقدان شبکه آبرسانی ناحیه را که در حال حاضر به روش غیر اصولی به انجام می رسد برطرف کنیم. در طرح تدوین شده تصفیه خانه اکباتان به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین آب محاسبه شده است و باید آب از تصفیه خانه به پارک نرگس منتقل و از آنجا بر اساس شبکه ایجاد شده در کل ناحیه 6 تقسیم شود.

در اینجا شاید بد نباشد که به این نکته هم اشاره شود که برای طرح رقم خوبی به عنوان اعتبار از طرف شهرداری منطقه در نظر گرفته شده است که به محض قطعیت اعلام خواهد شد. در این رابطه امیدواریم تا فرا رسیدن فصل گرما مشکل آبیاری فضای سبز ناحیه 6 را تا حدود زیادی برطرف نماییم.     

درصدد برطرف کردن مشکلات بازیافت هستیم

در خصوص بازیافت پیمانکاران سابق شهرداری منطقه 5 قراردادشان فسخ شد و پیمانکار فعلی هم بصورت موقت تعیین شده که هنوز به جمع بندی کامل نرسیده ایم چون برخی تناقضات وجود دارد اما همچنان پیگیر هستیم تا در سال جدید موضوع بازیافت به سرانجام برسد.

کما فی السابق به دنبال سر و سامان دادن بحث بازیافت در شهرک اکباتان هستیم و حتی پس از حضور مدیر جدید خدمات شهرداری ناحیه 6 اولین بحثی که من از آقای «خواجه لو» خواستم، پیگیری فرآیند بازیافت در سطح ناحیه بود تا فعالیت های آن به روز انجام شود اما همانطور که گفتم متأسفانه مشکلات پیمانکاری بوجود آمد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

منتشر شده در شنبه 19 فروردين 1396       کد خبر : 6323
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح