آغاز تخلیه مکان فعلی انجمن آلزایمر

آغاز تخلیه مکان فعلی انجمن آلزایمر

روند تخلیه مکان فعلی انجمن آلزایمر ایران واقع در جنب ساختمان شهرداری ناحیه 6 آغاز شده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، با اتمام مراحل ساخت و ساز ساختمان جدید انجمن آلزایمر ایران که در کنار مجموعه های سرای محله اکباتان و شورای حل اختلاف احداث شده است روند نقل مکان آلزایمری ها به ساختمان جدید با نظارت شهرداری ناحیه 6 آغاز شده است. البته آنطور که از گفته های منابع مطلع برمی آید هنوز مشکل برق ساختمان جدید به طور کامل حل نشده است و پس از رفع این مشکل قطعا کار با شدت بیشتری به انجام خواهد رسید.

در این زمینه پیگیری ها در خصوص سرنوشت مکان فعلی انجمن آلزایمر نشان می دهد که دست اندرکاران این انجمن در ابتدا تمایل داشتند تا مکان فعلی را نیز حفظ کنند که این امر با مخالفت مدیران شهرداری مواجه شده است و بر همین اساس شهرداری ناحیه به طور جد تصمیم دارد پس از تخلیه اختیار عمل مکان مورد اشاره را در دست بگیرد تا دستورات ثانوی از طرف مدیران بالادستی ابلاغ شود. در این زمینه احتمال قریب به یقین تصمیم گیرنده اصلی سید محسن اسدی شهردار منطقه 5 می باشد.

اما از گوشه و کنار هم خبر می رسد که برخی تشکل های مردمی فعال در شهرک اکباتان تصمیم دارند که رایزنی های خود را برای در اختیار گرفتن مکان فعلی انجمن آلزایمر آغاز کنند تا آنها هم همانند آلزایمری ها چند صباحی از برخی حمایت های مستقیم شهرداری بهره مند شوند. البته شهرداری هم متقابلا تدبیر لازم را اتخاد کرده چون طبق برخی شنیده ها از همین حالا احتمال اینکه که به علت محدودیت فضای اداری در داخل ساختمان شهرداری ناحیه 6، انتقال برخی واحدهای ادارای شهرداری به این مکان در دستور کار قرار گیرد، دور از ذهن نخواهد بود.  

ساختمان 4 طبقه انجمن آلزایمر ایران در واقع دفتر مرکزی این سازمان مردم نهاد در تمام کشور می باشد که فعالیت های نمایندگی های استانی و حتی بین المللی این انجمن را هدایت و پشتیبانی می کند. این ساختمان که چند سالی از شروع ساخت آن می گذرد با اختصاص بودجه ای در حدود 2 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که بیشتر این مبلغ از طریق فعالیت های خیریه این انجمن جمع آوری شده است. البته در مسیر احداث این ساختمان چند بار تاریخ مجوز بهره برداری آن به علت مشکلات مالی به اتمام رسید که دست اندرکاران اقدام به تمدید زمان راه اندازی آن نمودند.  

گفتنی است که بر روی این ساختمان عباراتی همچون آموزش و پژوهش، توانبخشی و مراقبت و مشاوره به چشم می خورد که بیانگر زمینه اصلی فعالیت این مکان می باشد اما اقداماتی در زمینه پیرا پزشکی مرتبط با بیماری آلزایمر همچون عسکبرداری، سی تی اسکن و ... به انجام خواهد رسید.    

تنها دغدغه برخی از ساکنین اکباتان نسبت به افتتاح این ساختمان عدم وجود فضای پارکینگی است که به احتمال زیاد این مشکل و طبعات ناشی از آن به مرور زمان خود را به وضوح نشان خواهد داد. 

منتشر شده در پنجشنبه 24 فروردين 1396       کد خبر : 6339
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح