رئیس هیئت مدیره مرکزی: قصد داشتیم با شهردار تهران اتمام حجت کنیم

رئیس هیئت مدیره مرکزی: قصد داشتیم با شهردار تهران اتمام حجت کنیم

بخش پایانی گفت و گوی سایت خبری اکباتان با علی ارادتی رئیس جدید هیئت مدیره مرکزی اکباتان در ادامه آمده است.    

چرا نامه به شهردار تهران امضاء شد؟

اینکه شورایاری پیش از این معتقد بوده که دلیل برخی از مشکلات در اکباتان عملکرد شهرداری بوده است، دلیل بر این نیست که امروز شورایاری و هیئت مدیره مرکزی با شهرداری قهر باشند. کلا تعامل زیادی مابین هیئت مدیره مرکزی و شورایاری با شهرداری برقرار است و در خیلی از برنامه ها، کارهای این سه نهاد با یکدیگر ارتباط پیدا می کند البته امکان نارضایتی طرفین در برخی موارد نیز ممکن است.

در آن نامه که هیئت مدیره مرکزی و شورایاری برای شهردار تهران ارسال کردند ما قصد داشتیم با شهردار تهران اتمام حجت کنیم که احداث دارالقرآن در آن مکان مخاطرات گوناگونی را دارا می باشد. همانطور که پیش از بروز حادثه پلاسکو هیچکس به ذهنش خطور نمی کرد که با یک آتش سوزی ساده یک فاجعه به آن ابعاد رقم بخورد. ما معتقدیم که در مکان فعلی دارالقرآن هم چنین خطر بالقوه ای وجود دارد و نباید خیلی راحت از روی این مسئله عبور کنیم. وقتی که نامه وزارت نیرو به وضوح گویای این است که کابل برق از این محدوده عبور کرده، وقتی اداره آب و فاضلاب به صراحت اعلام کرده است که در زیر آنجا [دارالقرآن] محل تخلیه فاضلاب شهرک است، همین موارد ممکن است فردا روزی بر اثر یک اتفاق کوچک حادثه ای دلخراش را رقم بزند. همه چیز که نباید حتما رخ بدهد تا ما یک سری مسائل را قبول کنیم.

ما در آن مقطع دیدیم فرصت خوبی است که یک هشدار مجدد به شهردار داده باشیم تا خدای نکرده پس از بروز حادثه به دنبال مقصر نگردیم.

قیاس دارالقرآن و پلاسکو «مع الفارغ» نبود

در خصوص مقایسه دارالقرآن با ساختمان پلاسکو باید بگویم که قیاس مع الفارقی رخ نداد چون خطر، خطر است. وقتی که یک حادثه ای برای مردم رخ می دهد و در سطح داخلی جامعه و حتی بین المللی منعکس می شود، دیگر چه فرقی می کند که پلاسکو باشد یا دارالقرآن. در این رابطه باید یکبار دیگر این نکته مهم را یادآوری کنم که هیچگاه نمی گوییم دارالقرآن آنجا نباشد، تمام حرف ما این است که آن ساختمان نباید آنجا ساخته می شد چون خطرات بالقوه ای را ایجاد کرده است و یک روز ممکن است خدای نکرده خطرات بالقوه به حالت بالفعل تبدیل شود.     

خط فکری هیئت مدیره مرکزی را حامیان محیط زیست تعیین نمی کنند

هیئت مدیره مرکزی منتخب مجمع عمومی بلوکها است و خط فکری آن را مجمع عمومی تعیین می کند نه حامیان محیط زیست. البته گروه حامیان هم بخشی از مردم اکباتان هستند اما عملکرد ما بر اساس اساسنامه و مجمع عمومی صورت می پذیرد. ما در هر گوشه ای از شهرک اگر مشکل یا مسئله ای مرتبط با منافع مردم اکباتان وجود داشته باشد، سعی می کنیم بر روی آن وقت و انرژی صرف کنیم تا مشکل را برطرف کنیم. حالا این مشکل می تواند در رابطه با گروه حامیان، بلوکها و یا حتی اماکن تجاری اکباتان باشد.

در رابطه با حضور خودم در گروه حامیان محیط زیست اکباتان، هم می توانم بگویم عضو هستم و هم عضو نیستم. برای اینکه گروه حامیان یک هسته اصلی متشکل از افراد فعال دارد که من جزو آنها نیستم ولی به عنوان یک ساکن شهرک آن قسمت از خواسته های حامیان که در ارتباط با محیط زیست می باشد را قبول دارم. ارتباط من با گروه حامیان در همین حد است. نه عضو شورای مدیران آنها هستم و در تجمعات آنها چه در جلوی دارالقرآن و چه جاهای دیگر مطلقا حضور نداشتم اما فعالیت آنها را نفی نمی کنم و به عنوان یک ساکن شهرک برخی فعالیت های آنها که در راستای منافع و محیط زیست شهرک است مورد نظر بنده هم می باشد.  

تجاری ها عملا زیر مجموعه هیئت مدیره مرکزی نیستند

در اساسنامه هیئت مدیره مرکزی آمده است که اماکن تجاری شهرک اکباتان زیر مجموعه هیئت مدیره مرکزی باشند ولی عملا اینجوری نیست. فضاهای تجاری خودشان هیئت مدیره دارند، خودگران هستند و البته شارژ هم به هیئت مدیره مرکزی نمی دهند. در اصل اشرافی از طرف ما بر روی آنها وجود ندارد اما بصورت مشاوره در هنگامیکه برخی اختلافات بروز می کند ما وارد عمل می شویم و داوری می کنیم.

شهرداری در این زمینه [مواجهه با اماکن تجاری] رفتار دوگانه دارد. گاهی اوقات می خواهد موردی را از سر خود باز کند پس می گوید بروید از هیئت مدیره مرکزی نامه بیاورید تا کار شما انجام شود. به فرض مثال فردی می خواهد در مغازه اش اقدام به ساخت بالکن نماید و یا در برخی سوپرها شاهد هستیم که عده ای می خواهند در قسمتهایی موانعی را قرار دهند تا بخشی از فضا را در اختیار داشته باشند. در این موارد به فرد متقاضی می گویند بروید و موافقت مکتوب هیئت مدیره مرکزی را بیاورید که در چنین مواردی ما اصلا نظر مثبت نداریم و هیچ نامه ای داده نمی شود چون معقتد هستیم که شهرک باید طبق نقشه های اصلی که ساخته شده است باقی بماند. اما در همین وضعیت شاهد هستیم که در حال حاضر خیلی از مغازه ها در برخی سوپرها بالکن را زده اند و یک مغازه را به 2 واحد تبدیل کرده اند که تازه برای طبقه بالا یک ورودی جداگانه هم در نظر گرفته اند.   

منتشر شده در دوشنبه 28 فروردين 1396       کد خبر : 6362
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح