دبیر شورایان منطقه 5: در زیرساختها حق منطقه ما ضایع شده

دبیر شورایان منطقه 5: در زیرساختها حق منطقه ما ضایع شده

دکتر امیر قاسمی یکی از قدیمی ترین شورایاران منطقه 5 و کاندیدای احزار صلاحیت شده انتخابات آتی شورای شهر تهران، عملکرد اعضای شورای شهر را مستحق نقد بیشتری به نسبت شهرداری تهران قلمداد کرد.

وی در گفت و گو با سایت خبری اکباتان ضمن اشاره به سابقه 12 ساله اش در نهاد شورایاری محلات، در خصوص انگیزه خود برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران گفت: در بحث مدیریت شهری آنهم در رابطه با ابر شهری همچون تهران اعتقاد من به حرکت مدیران از پایین به بالا است یعنی ابتدا شورای محله سپس شورای منطقه و در نهایت شورای شهر چون با این مدل جلوی رانت ها و زد و بندهای سیاسی گرفته می شود. از طرف دیگر اداره شهر تهران با 20 یا 30 نفر عضو شورای شهر کار خیلی سختی است پس بد نیست اگر یک سری تقسیم بندی های جغرافیایی هم در انتخاب افراد وجود داشته باشد تا ضمن خدمت به کلیت شهر آشنایی کامل با مشکلات زیر ساختی هم فراهم باشد.  

دبیر مجموعه شورایاران منطقه 5 در ادامه افزود: در رابطه با ایجاد یک سری زیر ساختها معقتد هستم که حق منطقه 5 ضایع شده است. البته در بحث تلاش برای پیشبرد امورات شهر تهران اعتقادی به عملکرد جزیره ای ندارم اما به اینکه حق منطقه 5 در حوزه این ابر شهر باید گرفته شود معقتد هستم. مهمترین مشکلی هم که امروز این محدوده و حتی شهر تهران با آن مواجه است این است که شاخصی برای شناخته شدن شرایط توسعه در یک محله وجود ندارد. وقتی این شاخص وجود ندارد و یا حتی اگر وجود دارد بر روی نتایج و بازخورد آن کار نشده است نتیجه اش این می شود که نمی توانیم برنامه ریزی درستی برای منطقه خود داشته باشیم. منطقه 5 نیز از این قاعده مستثنی نیست شما امروز می بینید که یک محله همه امکانات را دارا می باشد اما محله دیگر محروم از امکانات است. این تازه در شرایطی است که منطقه 5 یک منطقه «برخوردار» به حساب می آید اما در عمل محله محروم از امکانات هم وجود دارد. به همین دلیل معقتدم که توزیع عادلانه امکانات در منطقه 5 و حتی شهر تهران یکی از مهترین وظائف شورای شهر به حساب می آید.

شورایار منطقه 5 همچنین در رابطه با عملکرد شورایارن منطقه 5 تهران نیز گفت: در مجموعه منطقه 5 عملکرد دوستان شواریار را واقعا خالصانه و بدون چشمداشت می بینم. این خالصانه و بدون چشمداشت بودن در غالب محلات منطقه 5 به چشم می خورد البته ممکن است در برخی جاها مشکلاتی وجود داشته باشد ولی باید توجه کرد که من شورایار مثل همه شهروندان یک حقی را دارا می باشم. اگر بخواهم از این حق سوء استفاده کنم و آن را به شکلی تغییر دهم قطعا اشکال وجود دارد اما اگر مثل سایر شهروندان بخواهم از حقوق قانونی خود استفاده کنم نمی توان ایرادی به آن وارد کرد. به طور کلی در منطقه 5 تهران اگر اتفاقاتی در رابطه با سوء استفاده نمایندگان محلی مردم از حقوق قانونی رخ داده باشد، جزو موارد بسیا نادر محسوب می شود.    

امیر قاسمی در بخش پایانی صحبت هایش هم در خصوص عملکرد شورای شهر تهران به این نکته اشاره کرد که اعضای شورای شهر مستحق نقد بیشتری به نسبت شهرداری هستند و افزود: اعضای شورای شهر در اصل منصوب کننده شهردار و تعیین کننده برنامه های کاری وی هستند. اینکه برخی اعضای شورای شهر بعضی مسائل را مطرح می کنند به نظر من فرافکنی است. چطور بلد هستند کارهای دیگر را انجام دهند؟ البته من نمی خواهم کسی را متهم کنم اما واقعیت این است که شما زمانی زبان برا خواهی داشت که به سلامت رفتاری و کاری خود توجه کافی کرده باشی. اما اگر منِ امیر قاسمی در مواردی زبانم کوتاه بود بدانید که حتما وامدار کسی هستم.     

گفتنی است مشروح گفت و گو با امیر قاسمی طی روزهای آتی در سایت خبری اکباتان منتشر خواهد شد.   

منتشر شده در سه شنبه 12 ارديبهشت 1396       کد خبر : 6440
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح