مترو باید پارگینگ های ایستگاه اکباتان را افتتاح کند

مترو باید پارگینگ های ایستگاه اکباتان را افتتاح کند

در ماههای آخر سال گذشته هوشنگ هموطن به عنوان یکی از شورایاران فعال شهرک اکباتان زمان احداث مسیر اختصاصی مگامال از اتوبان شهید ستاری (جنوب) را پایان فروردین ماه اعلام نمود. حالا در گفت و گو با سایت خبری اکباتان از دلایل اجرای نشدن این پروژه صحبت کرده که در ادامه آمده است.   

پیمانکار قبلی رمپ شهید ستاری خلع ید شد                                

از قبل از سال 96 قرار بود رمپ شهید ستاری به جنوب به عنوان مسیر اختصاصی مگامال برای تردد خودروها احداث شود اما شیوه ای که پیمانکار این پروژه برای ساختن این مسیر در نظر گرفته بود قطعا یک شیوه موقت بود که در آینده مشکلات بیشتری را برای استفاده کنندگان بوجود می آورد. به همین دلیل پیمانکار قبلی خلع ید شد و پیمانکار جدیدی قرار است این پروژه را پیاده سازی کند. امیدواریم طی یکی دو ماه آینده این رمپ به بهره برداری برسد و مسیر ورود و خروج به مگامال مشخص شود. خود من بارها به همراه مسوولین مگامال از پروژه رمپ بازدید کردیم و به عینه شاهد بودیم که پیمانکار قبلی تعهدات خود را به خوبی به انجام نرساند.   

یک مقدار نسبتا قابل توجهی از ترافیک موجود در شهرک اکباتان مربوط به پارک خودروهای مسافرین مترو می باشد. اگر امروز حاشیه خیابان های فاز 2 زیر بار ترافیک مترو سوارها قرار نداشته باشد، کلی از حجم ترافیک فعلی شهرک کاسته خواهد شد. البته منظور از بیان این نکته این نیست که مگامال نباید رمپ اختصاصی را ایجاد نماید. در حال حاضر هیچ شکی در احداث هر چه سریعتر مسیر اختصاصی برای مگامال وجود ندارد. 

مترو بودجه برای سقف پارکینگ ها ندارد

فضای سبز مصوبه شده برای ایجاد در مگامال با یک مشکل بزرگ مواجه شده است و آن عدم پوشش سقف پارکینگ های مترو می باشد که توسط شرکت مترو باید این کار صورت گیرد حتی سال گذشته در بازدید میدانی که از این مکان داشتیم مدیران مترو قول دادند که پوشش سقف را بزنند اما فعلا بیشتر بودجه مترو اختصاص پیدا کرده است به تکمیل خط 6 مترو و فعلا پولی برای سقف پارکینگ های ایستگاه اکباتان وجود ندارد که در اختیار پیمانکار قرار گیرد. از همین روی پروژه فضای سبز هم معطل مانده است و بهتر است دوستان هیئت مدیره مرکزی به دنبال تکمیل پوشش سقف مترو باشند تا پروژه فضای سبز مگامال هم به سرانجام برسد.

پارکینگ های مترو باید راه اندازی شود

همانطور که گفتم بخش زیادی از حاشیه خیابان های فاز 2 در اشغال خودروهای مسافران مترو است. اگر شرکت مترو پارکینگ های مترو را افتتاح کند قطعا پارک بسیاری از این خودورها به داخل پارکینگ ها منتقل خواهد شد و عملا ترافیک فاز 2 بهبهود پیدا می کند. اما در حال حاضر هیچکس پیگیر این موضوع نیست و همه منتظر هستند تا یک کاری انجام شود و پس از آن موج سواری مدنظر خود را روی آن انجام دهند و شروع کنند به عکس گرفتن. امیدواریم از این بعد افرادی که در هنگام جلسات خود را پیگیر حقوق مردم نشان می دهند، در عمل هم پیگیر مشکلات مردم باشند. متأسفانه امروز برخی فقط دنبال ژست گرفتن هستند و تلاش می کنند تا از آنها به عنوان «فعال اجتماعی» نامبرده شود.    

عملکرد هیئت مدیره مرکزی ضعیف به نظر می رسد

در بسیاری از مشکلات شهرک اکباتان صلاح است که هیئت مدیره مرکزی اکباتان به نمایندگی از بلوکها وارد عمل شود و مکاتبات و البته پیگیری های لازم را به انجام برساند اما مدتها است که شاهد هستیم هیئت مدیره مرکزی از راهکارهای قانونی و فرصت هایی که دارد بصورت احساسی استفاده می کند. ما در همه جا نیاز نداریم علیه فرد یا اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به شکایت صورت گیرد و اگر مشکلی هم در شهرک اکباتان وجود دارد بهتر است با طرفهای مقابل ابتدا نشستی برگزار شود تا مطالب بصورت رو در رو منعکس شود و اگر جواب نگرفتیم بعد به نهادهای نظارتی مراجعه و علیه آنها اقدام کنیم. مدتها است که دیگر این روند در هیئت مدیره مرکزی مشاهده نمی شود و بلافاصله که اتفاقی می افتد دوستان یک شکواییه ای را تهیه و به نهادهای نظارتی ارائه می دهند.  

بعد از انتخابات جدید و تعویض آقای حسیبی متأسفانه عملکرد هیئت مدیره مرکزی یک مقدار تغییراتی پیدا کرده است که به نظر شخص بنده یک مقدار ضعیف تر از دوره قبل به نظر می رسد چون الان هیئت مدیره مرکزی تنها به شکایت به عنوان تنها راهکار موجود نگاه می کند یعنی هر اتفاقی که در سطح شهرک رخ می دهد بدون بررسی کامل و گفت و گو با عوامل آن رویداد، تنها به دنبال شکایت می روند.

منتشر شده در سه شنبه 2 خرداد 1396       کد خبر : 6538
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح