کاهش مسافران اکباتانی در تورهای خارج از کشور

کاهش مسافران اکباتانی در تورهای خارج از کشور

مدیر آژانس مسافرتی عصر هدی از کاهش حدودا 30 درصدی متقاضیان اکباتانی در شروع فصل تورهای مسافرتی خارج از کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، با آغاز زمان تورهای مسافرتی فصل تابستان، شمار قابل توجهی از شهروندان ترجیح می دهند چند روزی را در بیرون مرزها سپری کنند و بر همین اساس اهالی شهرک اکباتان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما طبق شواهد موجود امسال میزان متقاضیان اکباتانی برای استفاده از تورهای مسافرتی خارج از کشور کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

سید حسن حسینی مدیر آژانس مسافرتی عصر هدی در شهرک اکباتان که قدیمی ترین شرکت مسافرتی در غرب تهران به شمار می رود ضمن تأیید این مطلب افزود: آغاز تورهای مسافرتی خارج از کشور تقریبا از هفته نخست تیرماه آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد اما چیزی که مشخص است اینکه امسال با کاهش چشمگیر مخاطبان این تورها مواجه هستیم بطوریکه تا پایان خرداد ماه می توان به کاهش حدودا 30 درصدی مسافران اشاره کرد. مهمترین دلیل کاهش متقاضیان سفر به خارج از کشور هم شرایط اقتصادی مردم است که قطعا تأثیر گذاری خاصی بر روی این مسئله دارد. البته این مسئله تنها مختص به آژانس ما نیست و سایر همکاران نیز به این موضوع اذعان دارند.  

وی در توضیح دلایل خود برای آمار اعلام شده هم گفت: درست است که زمان شروع تورهای مسافرتی طی هفته آینده می باشد اما برای رزرو بلیط، رزرو هتل و حتی وقت سفارت نیاز به زمانی تقریبا یک ماهه برای انجام این مراحل وجود دارد که با توجه به پیش ثبت نامهای صورت گرفته شاهد کاهش جدی آمار هستیم.  

اما سلیقه مخاطبان اکباتانی برای انتخاب تورهای مسافرتی هم نکته مهم دیگری است که بر اساس شواهد موجود 99 درصد مسافران کشور ترکیه و شهرهای مهم آن همچون استانبول، آنتالیا، بدروم، کوش آداسی و ... را برای گذران ایام تابستانی در نظر می گیرند. مدیر آژانس عصر هدی در این زمینه نیز معتقد است: تعداد پروازهای شهرهای ترکیه زیاد است و مسافرین هم قمیت مناسبی را برای رفتن به آنها هزینه می کنند، هزینه ای که با مسافرت به شهر کیش برابری می کند. بحث هزینه را در کنار خدماتی که هتل ها ارائه می دهند باید در نظر گرفت که در نهایت باعث می شود بیشتر مسافرین ما شهرهای ترکیه را به عنوان مقاصد مسافرتی خود انتخاب کنند. البته طی سالهای اخیر تورهای مسافرتی به گرجستان و ارمنستان هم به عنوان یک فرصت گردشگری تا حدودی مورد توجه قرار گرفته است که البته باز هم بحث هزینه در این زمینه تأثیر گذار بوده است.

همانطور که اشاره شد آژانس مسافرتی عصر هدی قدیمی ترین شرکت مسافرتی غرب تهران می باشد که در حال حاضر در بلوار شهید نفیسی واقع است و متقاضیان سفرهای داخلی و خارجی می توانند ضمن تماس با شماره تلفن 44663948 از برنامه های ارائه شده توسط این مجموعه اطلاع حاصل کنند.       

منتشر شده در پنجشنبه 1 تير 1396       کد خبر : 6686
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح