شهردار ناحیه: از مشاعات ساخته شده در بلوک 4 عکس گرفتیم

شهردار ناحیه: از مشاعات ساخته شده در بلوک 4 عکس گرفتیم

هفته گذشته رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان صحبتهای را در خصوص ساخت و ساز فضاهای اضافه در مشاعات برخی بلوکهای فاز 2 مطرح نمود. پس از درج این مطلب پیگیری ها ادامه داشت تا اینکه روز گذشته محمد اسدالهی شهردار همیشه پاسخگوی ناحیه 6 جزئیاتی را در این خصوص در گفت و با سایت خبری اکباتان مطرح کرد که در ادامه آمده است.

آقای اسدالهی واکنش شما به ساخت و سازهای صورت گرفته در بعضی بلوکهای فاز 2 چه بوده؟

پس از درج خبری که با عنوان تخلفات بلوک 4 در سایت شما مطرح شد باید بگویم که به سرعت افرادی را به این بلوک فرستادیم تا از فضاهای اضافه شده عکس بگیرند و پس از مشاهده عکس ها متوجه شدیم که کلا دو عدد انباری در مشاعات ساخته شده است که البته آنهم مربوط به زمان اخیر نیست بلکه این اتفاق در گذشته صورت گرفته و به طور کلی تخلف تازه ای صورت نگرفته است.    

اما روند ساخت و ساز در این بلوک از گذشته وجود داشته و به نظر می رسد همچنان ادامه دارد.

من همان روز همکارانم را فرستادم از آنجا عکس تهیه کردند اما حاضرم به اتفاق خود شما به آنجا سر بزنیم و هر تخلف جدیدی که بود بلافاصله برخورد کنیم.

آنطور که اطلاع پیدا کردیم مدیران بلوک 4 در دفتر شما حاضر شده و توضیحاتی را ارائه کرده اند. صحبتهای خاصی میان شما و این افراد رد و بدل شد؟

نه. هیچکس از بلوک 4 به دفتر من نیامده است.

امکانش هست محتوای نامه ای که شما به این بلوک ارسال کردید را مطرح کنید؟

ما نامه را تنها برای این بلوک نزدیم. به همه بلوکهایی که تغییر کاربری دادند ارسال کردیم و در آن نوشتیم که نسبت به تعیین تکلیف این تغییر کاربری ها اقدامات لازم را انجام دهید چون یا باید تغییرات صورت گرفته قانونی باشد یا باید تخریب شوند.

شما می فرمایید تغییرات مربوط به گذشته است. با این تفاسیر آیا گلخانه بلوک 10 که تقریبا حالت گلفروشی پیدا کرده است را قبول دارید؟

یک تعدادی از بلوکهای اکباتان به ما اعلام کردند که از قدیم یک فضایی داشته اند که در آنها گل، درخت، نهال و ... را پرورش می می دهند و برای بهره برداری در فضای سبز بلوک از آنها استفاده می کنند. ما بررسی کردیم و دیدیم که درست می گویند و برای مصرف خود بلوک پرورش می دهند که از نظر ما اشکالی نداشت. در این اثناء مدیران بلوک 10 آمدند و گفتند ما می خواهیم دور این فضا را بپوشانیم و به عنوان گلخانه مورد استفاده قرار دهیم که ما هم اعلام کردیم همان فضایی که پیش از این نیز مورد استفاده قرار گرفته است را بصورت «سازه سبک» کار کنید و از سقف زدن و بنا ایجاد کردن خودداری کنید. حالا این موضوع که بعضی دوستان مدعی هستند آنجا گلفروشی شده است را فردا (یکشنبه) حتما بررسی خواهم کرد چون بحث فروش و تجاری سازی برای خارج از بلوک شامل مواردی است که ما با آن برخورد خواهیم کرد.

به نظر می رسد شما شهردار مهربانی برای بلوکهای اکباتان هستید.

ما سعی می کنیم در راستای تعامل و همراهی با بلوکها و البته در چارچوب قانون همکاری های لازم را انجام دهیم ولی واقعیت این است که اختلافات موجود میان هیئت مدیره ها و هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان کار را برای ما سخت کرده است. من در اینجا نمی خواهم اسم بیاورم اما آقای ایکس می آید و سفارش می کند که کار فلان شخص انجام شود و ما هم به احترام گفته ایشان در قالب ضوابط تعامل می کنیم اما فردا همان آقای ایکس می آید و می گوید که جلوی کار فلانی را بگیرید.

باید بگویم که ما سعی می کنیم تا آنجا که امکان دارد به بلوکها کمک کنیم چون مدام می گویند که شارژ ساکنین کفاف هزینه ها را نمی دهد و صحبتهایی از این دست اما دیگر اختلافات خود مدیران بلوکها که نباید عملکرد ما را زیر سوال ببرد و مدام از اهرم شهرداری استفاده شود.

چرا به درخواستهای بلوکها یک شکل کار منظم نمی دهید که همه از یک روال مشخص مطرح و جلوی این مسائل گرفته شود؟  

بارها خود من با آقای ارادتی رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان صحبت کردم که بیایید ساز و کاری تعریف کنید که درخواستها از کانال شما مطرح شوند و اینگونه نباشد که یک روز یک هیئت مدیره بلوک درخواستی می دهد و روز بعد هیئت مدیره مرکزی یک خواسته دیگر ارائه می کند. این مسئله را خودمان مطرح کردیم اما به مرور زمان متوجه شدیم که خود بلوکها هیئت مدیره مرکزی را قبول ندارند و تقریبا هر بلوکی برای خودش یک ساز جداگانه می زند.

فکر نمی کنید که شما باید کمک کنید تا این قضیه سر و سامان بهتری پیدا کند؟

ما خودمان دنبال یک کاسه کردن مسائل هستیم اما همکاری صورت نمی گیرد. به طور مثال پارسال بلوک 19 اعلام کرد که میخواهیم دور بلوکمان را حصار بکشیم. آقای مهندس اسدی شهردار منطقه هم در جلسه ای که در دفتر هیئت مدیره مرکزی برگزار شد در پاسخ به این خواسته خطاب به آقای حسیبی (رئیس وقت هیئت مدیره مرکزی) اعلام کردند که ما مسوولیت این کار را به هیئت مدیره مرکزی واگذار می کنیم تا برای کل بلوکهای اکباتان به پیشنهاد خودتان نقشه ایمنی تهیه کنید و در اختیار ما قرار دهید تا شهرداری هم طبق نقشه خودتان مجوزهای لازم را واگذار کند. حتی پس از آن جلسه شهرداری ناحیه هم نامه ای را به آقای حسیبی ارسال کرد تا نقشه ایمنی بلوکها را پیگیری کنیم و بر اساس آن تصمیم گیری یکنواخت برای بلوکها انجام شود که ایشان هم در پاسخ موافقت کردند. در حال حاضر بیش از 9 ماه از آن جلسه می گذرد و هنوز خبری از نقشه مذکور نشده است. در این شرایط ما دیگر باید چه کار کنیم؟   

بالاخره ساخت و ساز بلوکها را چه باید کرد؟

ما بارها پیشنهاد کرده ایم که یک رویه ثابت برای بلوکها به ما اعلام کنند یعنی هیئت مدیره مرکزی بگوید مثلا 50 متر فضا برای انجام خدمات در بلوکها با مشخصات شکل و ظاهر مورد نیاز است تا ما هم پس از انجام مراحل کارشناسی، بر اساس آن تکلیف خودمان را بدانیم و با یک صورتجلسه مشترک مشکلات اینچنینی را حل کنیم. حتی در آن صورت می توانیم به بلوکها ضرب العجل بدهیم تا طی یک مدت زمان مشخص استاندارهای تدوین شده را رعایت کنند. اما در شرایطی که ما این پیشنهاد را ارائه کردیم تا کنون یک نفر از مدیران بلوکها و حتی هیئت مدیره مرکزی با ما همکاری نکردند.  

و صحبت های پایانی شما؟

خود من یکسال است که مدام در تلاش هستم تا به مردم این پیام را بدهم که شهرداری می خواهد به مردم خدمت کند و ساکنین نباید تنها دارالقرآن را ببینند. شاید خیلی ها باور نکنند اما هر کس به دفتر من مراجعه میکند اعم از پیر و جوان و حتی افرادی که مشکلات شخصی داشتند، به راحتی فرصت مطرح کردن حرفهای خود را پیدا می کنند و ما هم در حد توان سعی کردیم کمک حال مردم باشیم اما بالاخره خود مردم هم باید به ما کمک کنند.

منتشر شده در يكشنبه 11 تير 1396       کد خبر : 6717
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح