نمایشگاه گروهی نقاشان اکباتانی در استانبول

نمایشگاه گروهی نقاشان اکباتانی در استانبول

روز گذشته مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشان اکباتانی در یکی از گالری های شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، طی روزهای گذشته دومین حضور هنری دست اندکاران آموزشگاه ققنوس اکباتان در کشور ترکیه رقم خورد و پس از اینکه در دی ماه سال گذشته 30 اثر از مهران یوسفی در این کشور به نمایش درآمد، حالا 29 شرکت کننده که همگی آنها از هنرجویان ققنوس به حساب می آیند آثار «آبرنگ» خود را طی یک نمایشگاه گروهی به نمایش درآورند. البته از این جمع، هجده نفر فرصت حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند و مابقی به ارائه آثار اکتفا کردند.

مهران یوسفی مدیر مسوول آموزشگاه هنرهای تجسمی ققنوس و مدیر برگزاری نمایشگاه در این باره به 4 اکباتان گفت: بعد از آغاز به کار رسمی اولین مدرسه بین المللی آبرنگ در ایران که زیر نظر موسسه ققنوس فعالیت می کند تعاملات بین المللی خوبی ایجاد شده است و این نمایشگاه گروهی در راستای همان ارتباطات می باشد و البته تمام سعی خود را می کنیم تا نمایندگان خوبی برای هنر کشور عزیزمان ایران باشیم.  

وی در خصوص ارتباط با هنرمندان کشور ترکیه که در طول این سفر صورت خواهد گرفت هم افزود: از همان روز نخست حضورمان سعی کردیم تا با هنرمندان کشور میزبان ارتباطات فرهنگی خوبی برقرار کنیم چنانکه در مراسم افتتاحیه دو تن از نوازندگانی که همراه ما بودند یعنی خانمها تینا یوسفی و آزاده تیرانداز با ویلن و سه تار یک شعر فارسی را بر روی یک قطعه موسیقی معروف کشور ترکیه بصورت زنده اجرا کردند و همین کار باعث شد صاحب گالری از شدت شور و شوق اشک بریزد.

البته مقدمات یک ورکشاپ هنری را با حضور شرکت کنندگان این نمایشگاه فراهم کرده ایم تا از فضاهای عمومی شهر استانبول نقاشی گروهی انجام شود مضاف بر این سر زدن به گالری یک هنرمند ترک نیز از دیگر برنامه های این سفر می باشد.  

این نمایشگاه تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و البته احتمال اینکه در شهریور ماه امسال گروهی جدید از هنرجویان ققنوس در شهر استانبول نمایشگاه گروهی دیگری برگزار کنند وجود دارد.

همانطور که از صحبت های مهران یوسفی هم مشخص است پس از شروع فعالیت اولین مدرسه بین المللی آبرنگ ایران که در شهرک اکباتان دایر شده است، از یک طرف بر دامنه ارتباطات بین المللی این موسسه افزوده شده است و از طرف دیگر انگیزه هنرجویان تنها برای شرکت در رویدادهای داخلی نمی باشد و نیم نگاهی هم به قلمرو هنر در آنسوی مرزها دارند که همین مسئله می تواند سکوی پرتاب خیلی خوبی برای معرفی هر چه بیشتر هنر و هنرمند ایرانی در عرصه بین الملل باشد.

علاقمندان جهت اطلاع از زمینه های همراهی و همکاری با آموزشگاه هنرهای تجسمی ققنوس می توانند از ابتدای هفته آتی (شنبه) با شماره تلفن 44633790 تماس یا به آدرس بلوار شهید نفیسی نبش سه راه مخابرات برج آبی طبقه سوم واحد 15 مراجعه نمایند. 

منتشر شده در دوشنبه 12 تير 1396       کد خبر : 6726
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح