اکران روانکاوانه «ابد و یک روز» در فرهنگسرای فردوس

اکران روانکاوانه «ابد و یک روز» در فرهنگسرای فردوس

فیلم سینمایی «ابد و یک روز» چهارشنبه 21 تیرماه در برنامه «خانواده پایدار» فرهنگسرای فردوس اکران و مورد بررسی و تحلیل روانکاوانه قرار می گیرد.

به گزارش سایت خبری اکباتان و به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، فرهنگسرای فردوس با مشارکت «انستیتو روانکاوی تهران» اکران و تحلیل روانکاوانه فیلم سینمایی «ابد و یک روز» را با حضور سعید روستایی کارگردان جوان این فیلم و اساتید و متخصصان حوزه روان شناسی و روانکاوی برگزار می کند.

در توضیح بیشتر این برنامه باید اشاره کرد که دکتر «تورج مرادی» دکترای روانشناسی بالینی و روانکاوی و موسس اولین انستیتو روانکاوی تهران به همراهی شماری از همکارانش به بررسی و تحلیل روانکاونه فیلم «ابد و یک روز» خواهند پرداخت. ضمن اینکه سعید روستایی کارگردان این فیلم نیز پاسخگوی سوالات مخاطبین خواهد بود.

گفتنی است؛ «ابد و یک روز» داستان خانواده ای از طبقه پائین شهر که قرار است با ورود یک خواستگار و مسائلی که پیرامون این اتفاق رخ می دهد، تماشاگر را به دنیای تاریک این خانواده هدایت کند و زندگی شان را مقابل دیدگان مخاطب قرار دهد. در این فیلم کارگردان به خوبی شخصیت های داستان و جغرافیایی که داستان در آن رخ می دهد را شناخته است.

یکی از جنبه های مهم این فیلم این است که کارگردان شخصیت های پر تعداد داستانش را به گونه ای پرورش داده که مخاطب را به راحتی با خود همراه می نماید و دردها و ناراحتی های آنان تبدیل به درد ذهنی مخاطب در هنگام تماشای فیلم می شود؛ وی به خوبی این موضوع را درک کرده که برای روایت داستان آدمهای پائین شهر، نیازی به سفید و سیاه کردن آنان نیست.

فرهنگسرای فردوس نزدیک ترین مجموعه فرهنگی فعال به شهرک اکباتان است که با توجه به ضعف مفرط تنها خانه فرهنگ موجود در اکباتان می تواند گزینه خوبی برای پر کردن اوقات فراغت توأم با آموزش باشد.

علاقمندان می توانند برای تماشای رایگان این فیلم همراه تحلیل روانکاوانه آن، به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44058900 (داخلی 110) تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در دوشنبه 19 تير 1396       کد خبر : 6756
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح