هیئت مدیره مرکزی دارالقرآن را همچنان «غصبی» می داند

هیئت مدیره مرکزی دارالقرآن را همچنان «غصبی» می داند

طی روزهای گذشته 2 مطلب بر روی سایت هیئت مدیره مرکزی اکباتان قرار گرفته است که اشاراتی به موضوع دارالقرآن دارد و البته جهت گیرهای مطرح شده در آنها مایه شگفتی است.   

به گزارش سایت خبری اکباتان، سایت هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان در اقدامی عجیب و دور از ذهن 2 مطلب را در خصوص پرونده دارالقرآن منتشر نموده که بدون تعارف در هر دو گاف های بسیار بزرگی وجود دارند.

اطلاق «ناعدالتی» به حکم دیوان عدالت اداری

در مطلب نخست که البته به قطعیت نمی توان عنوان خبر را به آن اطلاق کرد و تنها از یک پاراگرف کوتاه تشکیل شده آمده است: «دیوان عدالت ، با ناعدالتی و بدون توجه به خواسته های به حق ساکنان شهرک اکباتان رای به تضیع حقوقی داد که ...». همینطور که در جمله آمده و البته تصویر این به اصطلاح خبر نیز در ادامه وجود دارد، دوستان طی حرکتی متهورانه «ناعدالتی» را به عملکرد دیوان عدالت اداری نسبت داده اند و البته مشخص نیست این تفسیر بر پایه کدام مستند حقوقی صورت گرفته است!؟ در این خصوص توضیح بیشتری نمی دهیم چون مسئله کاملا روشن است، اما اگر صاحب مطلب تنها به اندازه ذره ای از روال کار رسانه آگاهی داشت مسوولیت چنین «گافی» را برای خودش و مجموعه ای که زیر نظر آن فعالیت می کند، به جان نمی خرید.    

اما تیتر این مطلب حاوی نکات بسیاری است، جایی که همچنان مکان دارالقرآن «غصبی» خوانده شده است و البته در اشتباه فاحش املایی کلمه «غصبی» به شکل «قصبی» درج شده. در اینجا باید گفت که نگارنده احتمالا در زمان نگارش بسیار احساساتی شده و در شرایطی که حتی از املای صحیح یک کلمه اطلاع و آگاهی درستی ندارد، آن را مورد استفاده قرار داده است.

نکته تأسف برانگیز ماجرا این است که چرا به رغم وجود حکم اخیر مراجع قضایی (حکم تجدید نظر پرونده دارالقرآن) در این رابطه، اینقدر راحت از کلماتی که بار معنایی سنگینی دارند استفاده می شود؟ آیا واقعا این مطلب جهت گیری ذهنی اعضای هیئت مدیره مرکزی اکباتان است؟ که اگر اینگونه است چرا رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان در واکنش به صدور حکم داددگاه تجدید نظر گفت «در ابتدا به قانون تمکین خواهیم کرد».

ممنوعیت استفاده از دارالقرآن ادامه دارد

اما مطلب دوم هم «نور علی نور» است. نخست اینکه در تیتر مطلب از عنوان «وکیل پرونده دارالقرآن» نامبرده می شود اما هیچ اشاره به هویت این فرد نمی شود تا مشخص نشود چه کسی این مطالب را بیان کرده است. انگار فقط چیزی نوشته شده تا یک چیزی نوشته شده باشد! آنهم بدون درج منبع و عنوان گوینده!

اما در قسمت محتوایی نکات جالبی دیگری هم وجود دارد چون بازهم آمده است: «بر اساس دستورات صادره از ناحیه بازپرس محترم همچنان هرگونه استفاده از سازه [ی] غیر قانونی ممنوعیت قانونی داشته و مراتب نیز ابلاغ شده است».

دقیقا مشخص نیست که در این قسمت چرا در شرایطی که حکم دادگاه تجدید نظر صادر شده است، بازهم به رأی اولیه دیوان عدالت اداری استناد می شود؟ آیا همچنان باید واقعیت ها را نادیده گرفت و به دلخوشی های گذشته اکتفا نمود و بر همین اساس پروژه گمراه سازی افکار عمومی را پیگیری کرد؟

در بخش دیگر این مطلب به نقل از وکیل مجهول الهویه نیز درخواست در اختیار عموم قرار گرفتن سی دی تصویری جلسه رسیدگی به پرونده مطرح شده است.   

«مدیریت توقعات» را فراموش نکنید

هیئت مدیره مرکزی از دیرباز تاکنون به عنوان مرجع اعتدال و دوری از افراط گری در شهرک اکباتان شناخته می شود. اما به نظر می رسد رویه ای که سایت اطلاع رسانی این مجموعه در پیش گرفته است چندان همخوانی خاصی با این سیاست دارا نمی باشد. بی تردید نشر مطالبی از این دست هیچ کمکی به حل موضوعات اکباتان نمی کند و تنها با دامن زدن به قلمرو احساسات عمومی، روند حل مشکلات را پیچیده تر می کند.

شاید بهتر باشد مذاکره و اخذ تصمیمات کارشناسی شده بیشتر در دستور کار واقع شوند تا اینچنین برگ های برنده غیر قابل انکار در اختیار طرف مقابل قرار نگیرد.  

دوستان متوجه باشند که تحریک افکار عمومی کار کردی دو سویه دارد و تنها اثرات آن متوجه طرف مقابل نیست چون در بسیاری مواقع همچون سیلی خانمان برانداز همه چیز را با خودش به نابودی می کشاند. «مدیریت توقعات» را فراموش نکنید، مقوله مهمی است که در بسیاری مواقع مثمر ثمر واقع می شود.   

منتشر شده در سه شنبه 20 تير 1396       کد خبر : 6761
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح