دام عسل، حربه‌ جنسی جاسوسان‌ زن‌ اسرائيل‌

دام عسل، حربه‌ جنسی جاسوسان‌ زن‌ اسرائيل‌

سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي، «موساد»، براي رسيدن به اهداف خود از هر اقدامي از جمله استفاده از خصوصيات جنسي زنان براي بدست آوردن اطلاعات از ديگر دولت‌ها به‌ ويژه کشورهاي عربي خودداري نمي‌کند. سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي از زنان جذاب و اغواگر در بسياري از عمليات‌هاي جاسوسي و تروريستي خود استفاده مي‌کند.

طی سال های گذشته ميلادي گروهي از «زنان جاسوس اسراييلي» به دفعات از فعاليت‌هاي مخفيانه خود براي کسب اطلاعات براي سرويس جاسوسي اسراييل موساد سخن به ميان آوردند. به گزارش «تايمز آو اسراييل»، اين جاسوس‌ها که به «زن‌هاي سايه موساد» معروف هستند در بسياري از عمليات‌هاي جاسوسي اين رژيم شرکت داشته‌اند. به گفته خود اين جاسوس‌ها، آن‌ها با استفاده از ويژگي‌هاي زنانه خود، افراد مورد نظر را جذب کرده و سپس با ايجاد روابط نامشروع با اين افراد از آن‌ها اطلاعاتي حتي محرمانه و سري بدست مي‌آورند.

يکي از اين زن‌ها با نام يائل مي‌گويد: طنازي‌هاي زنانه يکي از راه‌هاي بسيار مناسب در ماموريت‌هاي جاسوسي است. اين زن جاسوس مي‌افزايد: زن‌ها در برخي ماموريت‌ها از مردان جاسوس بهتر عمل مي‌کنند. مردي که مي‌خواهد در مناطق ممنوعه وارد شود، شانس کمي براي راه پيدا کردن دارد، اما شانس موفقيت يک زن خندان و جذاب بسيار بيشتر است.

رئيس موساد درباره جاسوسان زن اين سازمان صهيونيستي مي‌گويد: زن‌ها به دليل قدرت چندگانه‌شان، مزيت متمايزي نسبت به مردها در جنگ‌‌هاي مخفيانه دارند. «تامير پاردو» «Tamir Pardo» در مصاحبه با مجله صهيونيستي Lady Globes مي‌افزايد زن‌ها در هنگامي که بحث‌هاي امنيتي در اولويت هستند بهتر از مردان نقش خود را ايفا مي‌کنند.

مير آميت Meir Amit، نيز در اين باره مي‌گويد،: زن‌ها ياد گرفته‌اند چگونه از جنسيت خود استفاده کنند. آن‌ها حاضر هستند براي بدست آوردن اطلاعات مهم با هر کسي ارتباط برقرار كنند. آميت مي‌گويد رابطه ميان کارهاي اطلاعاتي و تله‌هاي جنسي به اندازه خود جاسوسي قدمت دارند.

«دام عسل» چيست؟

دام عسل «Honey Trap»، به ماموريت‌هاي ويژه زن‌هاي جاسوس رژيم صهيونيستي گفته مي‌شود. در اين عمليات‌هاي ويژه، جاسوسان اسراييلي با نزديک شدن به سوژه‌هاي مورد نظر خود و نفوذ در سيستم‌هاي اطلاعاتي، دست به جاسوسي زده يا حتي در برخي از موارد اقدامات تروريستي انجام مي‌دهند.

يک خاخام اسراييلي استفاده جنسي از زنان جاسوس در ماموريت‌هاي دام عسل عليه دشمنان را مجاز دانسته است. در تحقيقاتي که موسسه صهيونيستي زموت با نام «رابطه نامشروع به خاطر امنيت ملي» انجام داده‌ است، مشخص شد که رژيم صهيونيستي بارها از عمليات‌هاي «دام عسل» استفاده کرده است. براي مثال در سال 1966جاسوس زن اسراييلي يک خلبان عراقي را متقاعد کرد تا با هواپيماي MIG خود به سرزمين‌هاي اشغالي فرار کند.

کارشناس هسته‌اي اسراييل در دام عسل

يکي از عمليات‌هاي مهم موساد که در آن از زنان استفاده شد عمليات سال 1987 بود؛ «مردخاي وانونو» Murdechai Vanun مهندس هسته‌اي «نيروگاه ديمونا» رژيم صهيونيستي اسرار زرادخانه‌هاي هسته‌اي اسراييل را به «ساندي تايمز» فروخت. سيندي، يکي از جاسوسان موساد، با وانونو رابطه برقرار کرده و او را به تله مي‌اندازد. وانونو در آن موقع دستگير و به سرزمين‌هاي اشغالي بازگردانده مي‌شود.

پس از آنکه موساد متوجه شد که وانونو، اطلاعات محرمانه مربوط به کلاهک‌های اتمی اسرائیل را به هفته‌نامه «ساندی‌تایمز» تحویل داده‌ است، تصمیم به دستگیری وی گرفت، اما از آن‌جا که «مردخای وانونو» از اسرائیل خارج و در خاک انگليس اقامت گزيده‌ بود و موساد بنا بر قراردادهای امنیتی که با سازمان اطلاعات و امنیت خارجی انگليس داشت، نمی‌خواست در خاک انگليس دست به آدم‌ربایی بزند. از این روی، مقامات موساد تصمیم گرفتند تا با کمک عوامل انسانی وی را ترغیب کنند تا انگليس را به خواسته خود ترک و به کشور ایتاليا سفر کند. از این روی، یک مامور اطلاعاتی زن عضو موساد با نام عملیاتی «سیندی»، ماموریت یافت تا به عنوان یک «توریست آمریکایی» و به صورت ظاهراً اتفاقی با وی آشنا شود و پس از طرح دوستی، وانونو را متقاعد کرد تا با یکدیگر، برای تعطیلات آخر هفته به شهر «رم» در کشور ایتالیا سفر کنند. ساعاتی پس از ورود به رم، ماموران موساد وی را دستگیر و طی عملیاتی به سرزمين‌هاي اشغالي منتقل کردند. وی در دادگاهی به اتهام جاسوسی و خیانت به اسراييل و به علت «افشای اسرار هسته‌ای کشور» به مدت ۱۸ سال زندانی شد.

پس از آزادی در سال 2004، اجازه خروج از اسرائیل و مصاحبه با رسانه‌هاي خارجی‌ را نداشت. مردخای وانونو، در دادگاهی در اسرائیل به سرپیچی از از الزامات آزادی‌اش (مصاحبه با خارجی‌ها) به شش ماه حبس تعزیری، محکوم شد.

جاسوسي که به روابط جنسي خود با سران کشورهاي عربي افتخار مي‌کند

«تزيپي ليوني» Tzipi Livni، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌اي که سالها پیش با «مجله تايم» داشت، اذعان کرد که در زمان همکاري وي با موساد براي کسب اطلاعات از شخصيت‌هاي برجسته با آن‌ها روابط جنسي برقرار کرده است. بنا بر اين گزارش، او از روابط نامشروع و ارتکاب قتل براي نيل اطلاعات به خاطر اسراييل ابايي نداشته است.

ليوني هم‌چنين در اين مصاحبه اعتراف کرده است که قربانيان وي در کشورهاي اروپايي بسياري از رهبران کشورهاي عربي بوده‌اند.  

تزیپی لیونی، اعتراف کرد از روابط نامشروع و غیراخلاقی با مقامات برخي كشورهاي عربي فیلمبرداری کرده‌ است.

روزنامه الدیار لبنان در این ارتباط نوشت که این نماینده سابق کنست اسرائیل گفته است که در این ارتباط از خاخام بزرگ اسرائیل طلب اذن و اجازه کرده و خاخام بزرگ نیز درباره وی فتوا داده که تزيپی می‌تواند با بیگانگان روابط نامشروع داشته باشد به شرط آنکه این امر به منافع اسرائیل خدمت کند.

اما لیونی در این ارتباط می‌گوید اتاقی که با برخي شخصیت‌های سياسي عرب در آنجا روابط نامشروع داشته مجهز به دوربین‌هایی بوده که از این روابط فیلم‌برداری کرده‌اند. لیونی شماری از شخصیت‌های عربی را تهدید کرد که اگر نخواهند دستورات وی را به اجرا بگذارند، اقدام به انتشار فیلم‌های غیر اخلاقی آنها در یوتیوب می‌کند.

به علاوه، ليوني به نشريه آمريكايي «تايم» گفت كه در دوران فعاليت خود در موساد به عنوان جاسوس با «حمد بن خليفه آل ثاني» امير قطر كه در آن دوران در دربار فعاليت داشت رابطه داشته است. ليوني علاوه بر اعتراف به داشتن روابط با پادشاه كنوني قطر به برقراري ارتباط جنسي با «حمد بن جاسم» نخست وزير قطر نيز اذعان كرد.

وي داشتن روابط با اين دو مقام قطري را نمونه‌اي از بهترين موفقيت‌هايش در دوران تصدي مسئوليت «وزارت خارجه رژيم صهيونيستي» عنوان كرد.

منتشر شده در شنبه 31 تير 1396       کد خبر : 6792
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح