تعریض بلوار شهید صارمی را فعلا کسی گردن نمی گیرد

تعریض بلوار شهید صارمی را فعلا کسی گردن نمی گیرد

قریب به یکسال پیش وعده تعریض بلوار شهید صارمی فاز 2 اکباتان حدفاصل میدان شهید صارمی و سه راه گلها از سوی برخی مدیران مگامال وعده داده شد اما بعد از گذشت ماهها هنوز تکلیف مسوول و مجری این پروژه روشن نشده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، مدتها پیش از افتتاح پردیس سینمایی مگامال پیش بینی می شد که بار ترافیکی بلوار شهید صارمی در مسیر جنوب به شمال افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کند و بر همین اساس قول کاهش عرض رفوژ میانی این بلوار با حفظ درختان موجود داده شد تا یک لاین به خودروهای عبوری از این گذرگاه اضافه شود.

اما حالا پس از یکسال اختلافات داخلی شرکا در مگامال و از سوی دیگر عدم توجه کافی از سوی شهرداری منطقه 5 به مشکلات موجود در اکباتان که البته همزمان با روزهای پایانی فعالیت شهرداری تهران شده است، همه و همه دست به دست هم داده است تا مشکل ترافیک این محدوده برطرف نشود.

معضل ترافیکی بلوار اصلی فاز 2 در شرایطی تداوم دارد که هر از چندگاهی پردیس سینمایی مگامال با دعوت از بازیگران سرشناس سینما، برنامه اکران های خاص فیلمهای سینمایی را برگزار می کند که همین قضیه باعث می شود گره ی ترافیکی موجود چند برابر و عملا ساکنین اکباتان برای تردد عادی خود هم مصائب بسیاری را تحمل کنند.

طبق شنیده های موجود هزینه پروژه کاهش فضای رفوژ میانی بلوار شهید صارمی و اضافه کردن یک لاین عبوری برای خودروها چیزی نزدیک به 150 میلیون تومان تخمین زده شده است که همانطور که گفته شد مگامالی ها پیش از این قول تقبل آن را داده بودند اما به دلیل وجود اختلاف نظر با شریک کاری خود یعنی «سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران» از انجام آن عقب نشینی کردند و در حال حاضر حل این معضل متولی مشخصی ندارد.

در کنار این موارد هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان هم تاکنون واکنش خاصی به این موضوع نشان نداده است و تنها چند بار موضوع به صورت شفاهی به اطلاع مدیران تصمیم گیر رسیده است. در این رابطه اعضای این گروه بیشتر معتقد هستند که شهرداری مسوول حل این مشکلاتی از این دست است و اینکه بین شرکای مگامال چه اتفاقاتی رخ داده است چندان به اکباتان و ساکنین ارتباط ندارد.

به هر صورت در شرایطی که حتی شهرداری منطقه 5 هم منتظر تعیین تکلیف این پروژه مهم توسط مگامالی ها می باشد، این مردم شهرک اکباتان هستند که برای گذر از محله خود و رسیدن به بلوک مورد نظر با مشکل ترافیکی مواجه هستند. مشکلی که اگر منصفانه بخواهیم اظهار نظر کنیم باید بگوییم حق آنان نیست، چون این افراد قصد تردد در اتوبان را ندارند تا ترافیک و گذر زمان را تحمل کنند بلکه تنها به دنبال تردد روزانه در محله خود می باشند که کمترین حق یک شهرنشین به شمار می رود.

امید است شورایارای اکباتان قدری بیشتر به اینگونه موارد توجه کند و از سوی دیگر هیئت مدیره مرکزی هم بصورتی جدی تر وارد این عرصه شود تا شاید در آینده ای نزدیک شاهد برطرف شدن این موارد باشیم.         

منتشر شده در يكشنبه 1 مرداد 1396       کد خبر : 6796
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح