دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی اکباتان و بیمه

دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی اکباتان و بیمه

دومین دوره رقابتهای فرهنگی ورزشی محلی با عنوان «شهدای مدافع حرم» و به میزبانی سرای محله بیمه برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، سال گذشته سرای محله بیمه نخستین دوره این رقابتها را با عنوان «شهدای منا» در 8 رشته ورزشی یعنی دوچرخه سواری، دارت، تنیس روی میز، طناب کشی، تفنگ بادی، شطرنج، روپایی و دو میدانی برگزار کرد. امسال نیز برنامه ریزی های لازم برای شروع این رقابتها در ایام ولادت امام رضا (ع) یعنی 13 مرداد صورت گرفته است و آنطور که از گفته های روح ا... علوی نیا دبیر شورایاری کوی بیمه بر می آید تا عید قربان و روزهای پس از آن ادامه می یابد و اختتامیه آن در عید غدیر برگزار خواهد شد.

 البته مضاف بر رشته های ورزشی دو عنوان فرهنگی «مسابقه غدیر» و «پیاده روی خانوادگی» نیز در دل برنامه های ورزشی گنجانده شده است.

سرای محله بیمه در سالهای گذشته هم تجربه برگزاری رقابتهای والیبال جام رمضان را هم در کارنامه دارد که اتفاقا آن رقابتها با استقبال بسیار مناسبی در بین جوانان بیمه و شهرک اکباتان مواجه شد که البته بنا به دلایل نامعلومی در سالهای بعدی ادامه پیدا نکرد.  

در این رابطه گفتنی است، طی ماههای گذشته شورایاری و مدیریت محله کوی بیمه توجه ویژه ای را نسبت به مسائل مرتبط با امور ورزشی داشته اند چون از یک سو زمین چمن مصنوعی شماره 23 واقع در بیمه دوم عملا تبدیل به یک پایگاه مهم فوتبالی در سطح ناحیه 6 شده است که در حال حاضر هر از چند گاهی حضور یکی از مربیان و یا فوتبالیست های نام آشنا در آن مشاهده می شود (که خود این امر مشوق بسیار خوبی برای نوجوانان و جوانان ورزش دوست تلقی می شود) و از سوی دیگر برنامه ریزی برای رقابتهای فرهنگی و ورزشی مذکور که بی شک امیدواری بسیاری را در زمینه پیشگیری از مشکلات اجتماعی به همراه دارد. 

علاقمندان برای شركت در اين جشنواره فرهنگي ورزشي مي توانند ضمن به سراي محله كوي بيمه مراجعه با شماره ٤٤٦٩٣٥٦٥ تماس حاصل نمایند.

فرصت بزرگ برای اداره اجتماعی شهرداری ناحیه

ابتکار بیمه ای ها در برگزاری این رقابتها می تواند یک فرصت ارزنده برای اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6 باشد آنهم در شرایطی که سال گذشته این مجموعه در بین ادارات اجتماعی منطقه 5 رتبه آخر را کسب کرده است. شاید وقت آن رسیده باشد که از الگوی المپیاد ورزشی ایرانیان که سالها پیش توسط سازمان تربیت بدنی وقت برگزار می شد و در آن تمام استانها باید در رشته های ورزشی تیم اعزام می کردند، بهره برداری لازم انجام گیرد و با الزام سرای محلات ناحیه 6 و مسوولین ورزش آنها برای حضور تیمها و نفرات ورزشی در این مسابقات، مقدمات یک المپیاد ورزشی محلی آنهم با شور و هیجانات خاص آن فراهم شود. 

در این خصوص تنها لازم است اداره اجتماعی ناحیه قدری پای کار بیاید و با بهره گیری از کارشناسان ورزشی خود مقوله هماهنگی و حمایت را در دستور کار قرار دهد، آنوقت ناحیه 6 در بین بسیاری از نواحی شهر تهران دارای المپیاد ورزشی محلی خواهد بود که بدون تعارف مایه فخر و مباهات می باشد.

منتشر شده در دوشنبه 2 مرداد 1396       کد خبر : 6805
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح