جنجال های ساخت یک توالت عمومی در فاز 1

جنجال های ساخت یک توالت عمومی در فاز 1

از هفته گذشته ساخت یک عدد سرویس بهداشتی در ضلع جنوبی میدان بسیج فاز 1 شهرک اکباتان جنجال های بسیاری را بوجود آورده است تا جاییکه یک بار گروهی از مردم به علامت اعتراض خساراتی را به این محل وارد آوردند. در همین رابطه سایت خبری اکباتان ضمن صحبت با رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بلوک B4 دلیل اعتراضات موجود را جویا شده و البته در مقابل پاسخ های شهردار ناحیه 6 نیز آمده است.   

رئیس هیئت مدیره بلوک B4: ساخت توالت را ادامه دهند سپر انسانی تشکیل می دهیم

محمود عمرانی مسوولیت رئیس هیئت مدیره بلوک B4 را عهده دار می باشد و شدیدا به ساخت توالت در مجاورت بلوک خود معترض است. وی در رابطه با مشکل پیش آمده گفت: چند سال پیش هم قرار بود برای رانندگان تاکسی که که ایستگاهشان دور میدان بسیج است یک توالت بسازند که همان موقع اعلام کردیم که این کار یعنی آلوده شدن آب چاه ما کما اینکه در گذشته هم چاههای جذبی که توسط شهرداری ایجاد شد و استدلال آقایان در آن زمان این بود که این چاهها برای جذب آبهای سطحی است، باعث آلودگی چاههای آب بلوکB4  شد و ما مجبور شدیم آب چاه را تنها برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

وی همچنین افزود: خوشبختانه در آن زمان با اعتراضات صورت گرفته توسط B4 و A4 مسئله ساخت توالت منتفی شد تا اینکه مجددا از هفته گذشته متوجه شدیم که شهرداری مجددا در گوشه ای از میدان بسیج مشغول ساخت سرویس بهداشتی است. وقتی مراجعه کردیم معاون شهردار ناحیه آقای قربانعلی پور به ما گفتند که هیئت مدیره مرکزی و شورایاری با این کار موافقت کردند که پس از استعلام و بررسی مشخص شد هیچکدام از این دو گروه از این ماجرا حتی خبر هم ندارند.

رئیس هیئت مدیره B4 در خصوص پاسخ طرف مقابل یعنی شهرداری هم گفت: معاون شهردار ناحیه به ما می گوید اگر در اینجا (محل مورد نظر) توالت ساخته شود چه مشکلی بوجود می آورد؟ خوب معلوم است که 6 ماهه دیگر باز هم باید منتظر وجود آلودگی بیشتر در آب چاه بلوکهایمان باشیم. اصلا از ابتدا قرار بود خط تاکسی های ونک – اکباتان که در حال حاضر در جنب بلوک B4 حضور دارد به صورت موقت اینجا باشد اما 10 سال است زمان گذشته و آزار و اذیت های وجود این خط تاکسیرانی را ساکنین بلوک ما تحمل می کنند، کار به جایی رسیده که اگر در پیاده روی جنب بلوک واقع در بلوار شهید بوذری به سمت پایین حرکت کنید بوی تعفن و فاضلاب را از باغچه های ما به خوبی حس می کنید و اینها به غیر از زباله هایی است که هر از چند گاهی از آنجا جمع آوری می شود.   

عمرانی در خصوص مشکلات جانبی ایجاد سرویس بهداشتی در جنب بلوک محل زندگی خود هم خاطرنشان کرد: همین الان در فضای تجمع رانندگان تاکسی برخی شبها ما با عربده کشی و فحش و ناسزاهایی که رد و بدل می شود مواجه هستیم و تازه فکرش را بکنید هنگام تردد زن و بچه مردم یک نفر در حالیکه زیپ شلوار خود را بالا می کشد از سرویس بهداشتی خارج شود! واقعا این صحنه ها در شأن مردم و ساکنین بلوکها است؟

از همین جا خدمت شهردار محترم اعلام می کنیم که اگر بخواهند به ساخت این توالت ادامه دهند ما قطعا سپر انسانی تشکیل خواهیم داد و از ادامه ساخت آن جلوگیری خواهیم کرد.     

مدیر عامل B4: حاضرم با هزینه خودم درب منزل آقای معاون توالت بسازم

حبیب عظیمی مدیر عامل بلوک B4 از لحظات شروع این جنجال در بطن موضوع حاضر بوده و حتی در این خصوص بصورت تلفنی با محمد اسدالهی شهردار ناحیه 6 هم صحبت کرده است. وی در این خصوص معتقد است: ما چند سال باید مزاحمت های رانندگان خط تاکسی ونک – اکباتان را تحمل کنیم؟ مگر انتهای بلوار شهید بوذری (روبروی تصفیه خانه آب اکباتان) فضای عقب رفتگی محصور وجود ندارد؟ در حال حاضر این مکان به عنوان پارکینگ بلوک C2 استفاده می شود که البته متعلق به این بلوک نیست، خوب محل تجمع تاکسی ها یا حتی پایانه تاکسی ها را به همان جا انتقال دهند.

عظیمی در مورد دیالوگ های رد و بدل شده با شهردار ناحیه هم گفت: به ایشان گفتم یک دلیل قانع کننده برای من بیاورید که چرا باید اینجا توالت ساخته شود تا من هم ساکنین را متقاعد کنم که آقای اسدالهی در پاسخ به من گفتند: «حالا که اینجوری شد من دیگر هیچ خدماتی به شهرک نمی دهم».

مدیر عامل B4 در رابطه با نحوه برخورد عوامل شهرداری در مقابل اعتراضات صورت گرفته هم گفت: من در مورد پاسخ آقای قربانعلی پور معاون شهردار ناحیه به اعتراضات ساکنین که فرمودند مگر ساختن توالت اینجا چه اشکالی دارد باید بگویم، واقعا پرسیدن این سوال باید توسط یک معاون شهردار صورت بگیرد؟ یعنی به صورت خودمانی تر بگویم «این سوال یک معاون شهردار است؟» البته منهم در پاسخ به ایشان گفتم که شما اگر کمی سواد، دانش و فرهنگ داشتید اصلا این سوال را مطرح نمی کردید. من حاضرم به هزینه خودم یک توالت درب منزل آقای قربانعلی پور بسازم که وقتی از کنارش رد می شوند بوی گلاب بدهد. می خواهم ببینم ایشان حاضر هستند این قضیه را تحمل و اجازه همچنین کاری را بدهند!؟    

شهردار ناحیه: ما برای مردم اکباتان این هزینه را انجام داده بودیم

اما در سمت مقابل صحبت های رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بلوک B4 ، محمد اسدالهی شهردار ناحیه 6 در خصوص چرایی ساخت توالت در مجاورت بلوکهای مسکونی به نکات خاصی اشاره کرد. وی در این زمینه اذعان کرد: در میدان بسیج ما بحث استقرار تاکسی ها را داریم و پیش از این چند مرتبه رانندگان تاکسی درخواست احداث یک سرویس بهداشتی دادند که ما موافقت نکردیم و آنها هم پیگری نکردند اما این بار بنا به درخواست اهالی آنهم به این دلیل که بعضی از آنها هنگام منتظر ماندن برای رسیدن تاکسی نیاز به سرویس بهداشتی دارند و اگر بخواهند هم فرصت رفتن به سرویس بهداشتی پارک نرگس یا جاهای دیگر را پیدا نمی کنند. به همین خاطر این افراد به جنگل کاری ضلع غربی بلوار شهید صارمی مراجعه می کنند که همین مسئله هم اعتراضات گروهی دیگر از مردم را به همراه داشت.

وی در ادامه افزود: به توجه به این مشکل تصمیم گرفتیم تک سرویس یا تک چشمه اختصاصی برای آن خط تاکسی ایجاد و طی صورتجلسه ای کلید آن تحویل رئیس خط آنجا شود تا در مواقع ضروری استفاده شود. متأسفانه پس از این برنامه اهالی بلوک B4 در انجام این کار مقاومت کردند و ما قرار شد از طریق هیئت مدیره مرکزی و شورایاری اکباتان موضوع را حل کنیم که در کمال تعجب دیروز گروهی به این محل مراجعه و خساراتی را به این سرویس بهداشتی وارد کردند آنهم در شرایطی که ما برای مردم اکباتان این هزینه را انجام داده بودیم.           

شهردار ناحیه در خصوص محل در نظر گرفته شده برای ساخت این سرویس بهداشتی خاطرنشان کرد: محل سرویس مذکور هیچ دید و مزاحمتی برای هیچکس ندارد و فاصله آن با نزدیکترین پلاک مسکونی حداقل 100 متر می باشد اما متأسفانه این دست مسائل را برای ما ایجاد کرده اند.

اسدالهی درباره سرنوشت این سرویس بهداشتی هم گفت: این یک نیاز ضروری در آن نقطه بود اما اگر به هر دلیلی مردم نخواهند آن را انجام نمی دهیم. بالاخره ما که نمی توانیم «با زور» به مردم خدمت کنیم چون وقتی یک عده فرهنگ بعضی مسائل را ندارند باید یک عده فدای یک عده دیگر بشوند.    

منتشر شده در سه شنبه 3 مرداد 1396       کد خبر : 6810
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح