قرار گاه «آتش به اختیار» در کوی بیمه تشکیل شد

قرار گاه «آتش به اختیار» در کوی بیمه تشکیل شد

در ساعات پایانی شب گذشته (یکشنبه) خبر رسمی تشکیل قرارگاه فرهنگی «آتش به اختیار» توسط سید روح ا... علوی نیا دبیر شورایاری کوی بیمه و فرمانده حوزه بسیج صابر 121 اعلام شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، علوی نیا ضمن بیان این مطلب در گفت و گویی با 4 اکباتان به تبیین چرایی تشکیل این قرارگاه پرداخت و گفت: تحقق منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در راستاي كار فرهنگي خودجوش و تميز با استفاده از كليه ظرفيت هاي بومي و محلي، هم انديشي با صاحبنظران، اساتيد، دانشجويان و اشاعه كار تيمي فرهنگي با حضور آحاد مردم مهمترین اهداف اهداف تشکیل این قرارگاه هستند.

فرمانده حوزه بسیج 121 صابر در رابطه محل اصلی فعالیت این قرارگاه و برنامه های کاری آن نیز گفت: به صورت موقت محدوده اصلی فعالیت این قرارگاه را کوی بیمه قرار داده ایم و البته به مروز زمان دامنه جغرافیای تلاشمان را گسترش خواهیم داد. بر همین اساس فعلا محل اصلی فعالیت این گروه سرای محله کوی بیمه است. در رابطه با برنامه های کاری هم مهمترین راهبرد موجود در شرایط حاضر استفاده از ظرفيت های موجود در سطح محله همچون بسيج، مسجد، كلانتري، شهرداري می باشد و البته همانطور که عنوان شد به صورت پیوسته درصدد افزایش محدوده کاری بالاخص در شهرک اکباتان خواهیم بود.    

نحوه عضویت در این تشکل نیز مورد مهمی بود که علوی نیا در این خصوص پاسخ داد: عضويت در اين قرارگاه محدوديت و شرايط خاصي ندارد فقط مي بايد نفر مورد نظر علاوه بر علاقه به كار فرهنگي دارای روحيه كار تيمي و گروهي باشد ضمن اینکه وقت گذاشتن در این مقوله نیز جزو ضروریات است.

وی در پایان در رابطه با چگونگی جلوگیری از مبتلا شدن این قرارگاه به سرنوشت نمونه های قبلی که در سطح ناحیه 6 تشکیل شده بود هم گفت: به نكته خوبي اشاره كرديد اتفاقا این مورد مهمی است که ما توجه خاصی به آن داریم و برای آن راهکار لازم را هم نیز در نظر گرفته ایم. برای حل این موضوع بايد در يك بازه زماني مناسب و پس از تببين و عملياتي شدن قرارگاه بيشتر مسوليت ها و كارها به مردم واگذار شود تا پویایی این جریان حفظ و اهداف مدنظر تأمین گردد.

گفتنی است سال گذشته هم به ابتکار جمعی از فعالین فرهنگی و اجتماعی قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم کار خود را در ناحیه 6 منطقه 5 آغاز کرد که اتفاقا برنامه های مهم و تأثیر گذاری را هم برای اولین بار در محدوده ذکر شده به انجام رساند اما پس از مدتی به دلیل عدم حمایت های لازم مقدمات انفعال و تعطیلی آن فراهم گردید.  

منتشر شده در دوشنبه 9 مرداد 1396       کد خبر : 6838
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح