گوشه هایی از چگونگی پخش مواد مخدر در شهرک اکباتان

گوشه هایی از چگونگی پخش مواد مخدر در شهرک اکباتان

گزارشی که در ادامه آمده است نتیجه چند هفته تحقیق میدانی در شهرک اکباتان به شمار می رود که بصورت خلاصه و به منظور اطلاع عموم ساکنین و بالاخص پدران و مادران منتشر شده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، توزیع مخدرهای صنعتی و روانگردان در اکباتان یکی از مشکلات اساسی در حوزه جوانان به حساب می آید که به رغم تمام تلاشهای شبانه روزی صورت گرفته از طرف نهاد انتظامی، هیچگاه بصورت کامل ریشه کن نشده است.

اما نتایج بررسی های میدانی در این خصوص به وضوح بیانگر این است که شگردها و دستور العمل های خاصی از طرف توزیع کنندگان برای انجام این فعالیت این خانمان برانداز وجود دارد و به قول معروف «کار به همین سادگی ها هم نیست».

باندی وجود ندارد، همه خرده فروش هستند

اگر تا چندی پیش بسیاری گمان می کردند که با توجه به تراکم زیاد جمعیتی در شهرک اکباتان، باندهای اختصاصی توزیع و فروش مواد مخدر در این محدوده وجود دارد، حالا پیگیری ها نشان می دهد که فروشندگان مواد مخدر در اکباتان تماما خرده پا و نماینده باندهای نسبتا بزرگ در سایر محدوده های غرب تهران هستند. در این رابطه خرده فروشان تنها به عنوان یک مشتری عمده از پخش کننده بزرگتر خرید و به نوعی نمایندگان فروش این گروهها در اکباتان هستند. البته هیچگاه مقدار خرید توزیع کنندگان اکباتانی از مجموعه های بالادستی از یک کیلوگرم هم فراتر نمی رود و این مقدار سقف مقدار خریداری شده توسط آنها به حساب می آید.   

کسی از بیرون نمی تواند اینجا کار کند

اکثر توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرک اکباتان، سابقه سکونت در این محله را دارا می باشند و به عبارتی بومی محسوب می شوند. در این رابطه یکی از توزیع کنندگان معتقد بود: «کسی از بیرون اکباتان نمی تواند اینجا کار کند چون باید چم و خم اکباتان را بلد باشید». به گفته این فرد «خیلی ها از بیرون آمدند تا در اکباتان کار کنند اما موفق نشدند».

این جملات بیانگر آن است که متأسفانه توزیع کنندگان در بیخ گوش خانواده ها حضور دارند و شاید مورد اعتماد بسیاری از همسایگان نیز قرار داشته باشند و همین مسئله لزوم توجه بیشتر به رفت و آمدهای جوانان و نوجوانان را بیش از پیش گوشزد می کند. در حال حاضر بیشتر افرادی که کار پخش مواد مخدر را در اکباتان انجام می دهند، در قالب خانواده زندگی عادی خود را دنبال می کنند یعنی همراه پدر و مادر روزگار می گذرانند که همین مسئله پوششی برای فعالیت آنها به شمار می رود.  

جذب زنان و دختران برای فروش بیشتر

یکی از راهکارهایی که توسط خرده فروشان محلی در این محدوده مورد استفاده قرار می گیرد بحث جذب زنان و دختران است. برای این منظور زنان و دختران مجرد از طریق دوستان و رفقا شناسایی و باب آشنایی با آنها باز می شود. در این مورد زنانی که دارای خانه مجردی هستند از اهمیت بالاتری برخوردارند چون عملا اختیار آنها دست خودشان است و این برای فروشنده اصلی موضوع مهمی به شمار می رود. در بحث جذب زنان نیز 2 راه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. ارتباط عاطفی و پرداخت پول که معمولا این عوامل پاسخگویی لازم را به همراه داشته است.     

اما پس از جذب زنان پاتوق های خاصی برای آنها در نظر گرفته می شود تا در این فضاها کار فروش مواد مخدر را به انجام برسانند. پاتوق هایی از سالن های آرایشی گرفته تا باشگاههای ورزشی و ...

نکته تأسف برانگیز این قسمت اینکه، در موارد متعددی کار زنان و دختران به کار گرفته شده به مسائل غیر اخلاقی هم رسیده است چون بعد از مدتی سردسته ها خود را ملزم به انجام هرگونه بهره داری می دانند.  

پر طرفدارترین ها

بی تردید مخدر «گل» یکی از پرمخاطب ترین ها در بین جوانان اکباتانی محسوب می شود. میزان تأثیر گذاری این روانگردان بر روی مغز بسیار زیاد است. شاید بد نباشد که عنوان شود گل یک مخدر جدید نیست، در واقع همان «ماری جوانا» است که فروشندگان مواد برای سود بیشتر، برای آن اسم جدید و وسوسه کننده ای انتخاب کرده اند تا جوان ها را به سمت این ماده بکشانند. سودجویان فکر می کنند اگر به جای «ماری جوانا» از کلماتی مانند «گل» استفاده کنند تمایل مصرف کنندگان برای دنبال کردن این ماده بیشتر می شود که متاسفانه در واقعیت هم همینطور است.

بعد از گل، حشیش، تریاک و شیشه رتبه های بعدی پرفروش ترین ها را در اکباتان به خود اختصاص داده اند که البته طبق آمار غیر رسمی درصد عمده مخاطبین این مخدرها را گروه های سنی زیر 35 سال تشکیل داده اند.

منتشر شده در يكشنبه 15 مرداد 1396       کد خبر : 6852
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح