جلسه بررسی بدهی چند صد میلیونی بعضی بلوکها

جلسه بررسی بدهی چند صد میلیونی بعضی بلوکها

اواخر گذشته جلسه هیئت مدیره بلوکهای شهرک اکباتان با مدیران شرکت آب منطقه ای تهران به میزبانی بلوک 16 و با هدف بحث و بررسی در خصوص موضوع حق النظاره چاههای آب بلوکها برگزار شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در این جلسه که با تلاش و هماهنگی هیئت مدیره مرکزی اکباتان، مقدمات برگزاری آن فراهم شده بود صحبت هایی از طرف رئیس هیئت مدیره مرکزی، دست اندرکاران بلوکها و مدیران شرکت آب منطقه ای تهران در رابطه با مبالغی که تحت عنوان «حق النظاره چاههای آب» از بلوکها اخذ می شود عنوان شد. مبالغی که در حال حاضر بدهی های بعضا چند صد میلیونی را برای برخی بلوکها به همراه داشته است.  

اجرای دموکراسی جدید در جلسات هیئت مدیره مرکزی

معمولا در چنین جلساتی حواشی بیشتر از متن اهمیت نداشته باشند، کمتر از آن هم نیستند. نخستین موردی که در جلسه به چشم می آمد مدل اجرای مراسم بود. اگر تا پیش از این هیئت مدیره مرکزی ترجیح می داد مذاکرات با نهادهای مرتبط با شهرک اکباتان توسط تیم منتخب این مجموعه در پشت درب های بسته برگزار شود و پس از آن گزارش جلسه برگزار شده طی یک نشست عمومی به اطلاع مدیران بلوکها برسد، این بار امکان رودر رویی مستقیم مدیران شرکت آب منطقه ای تهران با تمام مدیران بلوکها فراهم شد و دست اندرکاران اجرایی بلوکها هم «هر چه دلش تنگشان می خواست به زبان آوردند». به عنوان مثال مدیر عامل B4 در بخشی از صحبت هایش خطاب به میهمانان گفت: «ما قبض مان را پرداخت نمی کنیم، چه کار می خواهید بکنید؟»

مصرف بلوکها از آب چاهها زیاد است

یکی دیگر از نکاتی که در جلسه دیروز برای اولین بار مشخص شد مصرف زیاد بلوکهای اکباتان از آب چاههای موجود می باشد. در این جلسه به وضوح مشخص شد که بلوکهایی همچون C2 هجده لیتر بر ثانیه و B1 ، 15 لیتر بر ثانیه از آب چاههای خود مصرف می کنند. این در حالی است که بلوکهای B2 و A2 که دارای یک چاه مشترک هستند تنها 6 لیتر بر ثانیه از آن برداشت می کنند. از نظر مدیران شرکت آب منطقه ای تهران یکی از دلایل صدور قبض های مالی سنگین برای بلوکها مصرف بی رویه آنان است که باید در این زمینه ضمن نصب کنتورهای هوشمند، مدیریت لازم نیز صورت پذیرد.   

پروانه چاهها باید بروز شود

بدون وجود کنتورهای هوشمند تنها راه فهمیدن اینکه بلوکها چقدر آب از چاههای خود برداشت می کنند، میزانی است که بر روی پروانه چاهها درج شده است و همین قضیه کار را مشکل کرده است چون قبوض حق النظاره بر اساس همین میزان صادر می شود. در این جلسه تصمیم بر این شد تا بلوکها نسبت به اصلاح پروانه چاههای خود اقدام کنند تا فعلا برای آینده تا حدودی چاره اندیشی لازم صورت گرفته باشد.   

چه بلوکهایی به جلسه نیامدند

یکی از نکات این جلسه اعلام اسامی بلوکهایی بود که در جلسه حضور پیدا نکردند. بر اساس گفته های گرامی، عضو هیئت مدیره مرکزی از فاز 1 بلوک A5، فاز 2 بلوکهای 4، 5 و 18 و از فاز 3 هم E2  هیچ نماینده ای در جلسه مذکور نداشتند که البته جای سوال برای این بلوکها باقی است.

مصالحه کاملا محتمل است

فضای موجود در روابط اعضای هیئت مدیره مرکزی اکباتان و مدیران شرکت آب منطقه ای تهران به خوبی نمایانگر این مسئله است که امکان مصالحه در بحث بدهی های نجومی بلوکها در قالب حق النظاره ها دور از دسترس نیست. به نظر می رسد خود مدیران شرکت آب منطقه ای شهر تهران هم به نوعی «جمع کردن» ماجرا را دنبال می کنند و از این لحاظ امیدواری ها وجود دارد تا پرونده این موضوع برای همیشه بسته شود.   

منتشر شده در يكشنبه 15 مرداد 1396       کد خبر : 6854
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح