حامیان محیط زیست درصدد دریافت بودجه از هیئت مدیره مرکزی

حامیان محیط زیست درصدد دریافت بودجه از هیئت مدیره مرکزی

گروه حامیان محیط زیست اکباتان پس از فعل و انفعالات پرونده «دارالقرآن» و به منظور پیشبرد برنامه های آتی خود درصدد دریافت بودجه ثابت از هیئت مدیره مرکزی اکباتان هستند.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، علی ارادتی رئیس هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان ضمن بیان این مطلب گفت: چندی پیش نامه ای از سوی اعضای گروه حامیان محیط زیست دریافت کردیم که مواردی در آن مطرح و البته درخواست جلسه مشترک با نمایندگان این گروه عنوان شده بود. در این جلسه نمایندگان حامیان اعلام کردند که تاکنون برای اقدامات حقوقی صورت گرفته در پرونده «دارالقرآن» هزینه خاصی صورت نگرفته است و از این به بعد برای انجام پاره ای مسائل کارشناسی و حقوقی که در جهت احقاق حقوق ساکنین صورت خواهد گرفت، نیازمند بودجه ای هستند تا بتوانند امورات مربوط به شهرک اکباتان را پیگیری کنند.

ارادتی در ادامه افزود: ما در جواب این دوستان اعلام کردیم که شارژ ماهیانه هیئت مدیره مرکزی کفاف برنامه های خود این مجموعه را هم نمی دهد چون حتی برخی بلوکها مبالغ ماهیانه خود را نیز مرتب و منظم پرداخت نمی کنند اما حاضر هستیم این موضوع را در مجمع آتی هیئت مدیره مرکزی مطرح تا در مورد آن با نظر کلیه هیئت مدیره بلوکها تصمیم گیری انجام شود.  

گفتنی است درخواست رسمی بودجه توسط گروه حامیان محیط زیست اکباتان در شرایطی مطرح می شود که تاکنون این گروه از کمک های مالی برخی بلوکهای اکباتان بهره مند بوده است. به هر صورت در این رابطه نکاتی خاص مطرح است که در ادامه به آنها اشاره شده است.

سابقه دریافت پول توسط گروه حامیان محیط زیست

گروه حامیان محیط زیست اکباتان از بدو شروع به فعالیت، برنامه ریزی های لازم را در خصوص مسائل مالی خود به انجام رسانده و اینگونه نبوده است که فعالیت های این گروه بدون وجود گردش مالی به انجام برسد. از جمله اقداماتی که برای تأمین بودجه مورد نیاز صورت گرفته می توان به اعلام مکتوب شماره حساب جاری و شماره کارتی اشاره کرد که در بانک اقتصاد نوین  به نام آقای «ب – م» تشکیل شده بود و همیشه هم اعضا تشویق می شدند که حق عضویت خود را به جای ماهیانه، بصورت 6 ماهه به شماره کارت مذکور پرداخت نمایند.

از بیلان مالی حساب جاری مورد اشاره هیچ اطلاعی در دست نیست اما شنیده ها در مورد صاحب حساب حاکی از آن است که در گذشته های نسبتا دور یک تعاونی مصرف مایحتاج روزانه در شهرک اکباتان توسط همین شخص بازگشایی شده که البته پس از مدتی به سبب شکایت های صورت گرفته از طرف مردم و سهامداران این واحد صنفی تعطیل و فرد مذکور روانه ... شده است.

کدام اقدام حقوقی و کارشناسی مدنظر است؟

حامیان محیط زیست اکباتان طی 2 سال و اندی گذشته تنها در موضوع دارالقرآن اکباتان ورود پیدا کرده است که البته آنهم بدلیل عدم اتخاذ سیاست درست از جانب این گروه در نهایت یک حکم سفت و سخت قضایی بر جا مانده که حتی قابلیت تعمیم به سایر زمین های اکباتان را نیز دارا می باشد.

به هر صورت عملا مشخص نیست که این گروه به دنبال کدام اقدام حقوقی و کارشناسی هستند که در این شرایط نیازمند بودجه ثابت هستند؟ پیشبرد کدام برنامه ها مدنظر حامیان قرار دارد که حالا بحث بودجه به میان آمده است؟ آیا تاکنون بلوکهای اکباتان به نمایندگی از ساکنین هزینه برنامه های این گروه را تقبل نکرده اند؟ در روز رسیدگی به پرونده دارالقرآن (در دادگاه تجدید نظر دیوان عدالت اداری) چند دستگاه اتوبوس به هزینه یکی از بلوکهای اکباتان اجاره نشد تا مردم در مقابل دادگاه حضور پیدا کنند؟  

در هر حال اینها سوالاتی است که در پی اعلام این موضوع بصورت ناخودآگاه مطرح می شوند و ظرفیت پاسخگویی آن همیشه وجود دارد اما علاوه بر آن حمایت مالی از تشکلی که حتی هنوز مدارک خاصی دال بر رسمیت آن ارائه نشده، قدری مورد سوال بیشتر قرار دارد.

در کنار همه این موارد فعالیت های این گروه خود یک بحث مجزا است چون معمولا در موضوعات زیست محیطی اکباتان به مانند فعالیت سیلوی سیمان در کارگاه مترو که آلودگی آن در قالب تصاویر نیز قابل رویت است، هیچ عکس العملی از اعضای تصمیم گیرنده این گروه مشاهده نمی شود اما در موضوعاتی که رنگ و بوی خاصی دارند تا دلتان بخواهد بیانیه، عکس و تجمع صورت می گیرد!    

منتشر شده در دوشنبه 16 مرداد 1396       کد خبر : 6859
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح