نقد و بررسی سینمایی در حوالی اکباتان/ تقابل با مراسم سلفی

نقد و بررسی سینمایی در حوالی اکباتان/ تقابل با مراسم سلفی   

امروز قرار است فیلم «دو عروس» به کارگردانی داود موثقی و تهیه‌کنندگی علی ژکان با حضور بازیگران و عوامل فیلم در فرهنگسرای فردوس اکران و مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

به گزارش سایت خبری اکباتان و به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، «دو عروس» قصه زندگی زن و شوهر جوانی است که مرد شرایط مالی مناسبی ندارد اما زن به خاطر داشتن دوستان متمول خواسته‌های عجیب و غریب دارد. او برای رسیدن به ثروت پیشنهادهایی می‌دهد و شوهرش را وادار به انجام کار تازه‌ای می ‌کند که این مسئله شرایط تازه ای را در زندگی این زوج به همراه دارد.

داود موثقی کارگردان این اثر نمایشی در کارنامه خود ساخت فیلم های سینمایی «خواستگار محترم»، «جدا افتاده»، «بله برون»، «دعوت به شام»، «کلید ازدواج» و «ضربه آخر» را دارد.

طبق اعلام صورت گرفته قرار است تعدادی از اعضای تیم تهیه این فیلم شامل گروه تهیه کننده و سرمایه گذار، کارگردان و عوامل فنی و بازیگران نقش های اصلی در این نشست حضور پیدا کنند.  

فرهنگسرای فردوس طی یک برنامه منظم و از پیش تعیین شده هر از چندگاهی امکان اکران و نقد فیلمهای سینمایی روز را با حضور عوامل اصلی این آثار فراهم می کند که قطعا کاری ارزشمند است چون خلاء جلسات نقد آثار نمایشی یکی از مهمترین معضلات عرصه فرهنگ و هنر در غرب شهر تهران محسوب می شود که کمتر مورد توجه واقع می شود. شاید در نگاه اول عنوان «معضل» برای این موضوع قدری مبالغه آمیز محسوب شود اما کافی است بدانید پردیس های سینمایی موجود در این محدوده در فرصت عدم برگزاری چنین نشست هایی جلسات عکس و سلفی با بازیگران را تحت عنوان «اکران مردمی» با آب و تاب تمام برگزار می کنند تا به فروش بیشتر بلیط دست پیدا کنند و البته مسلم است که در این برنامه ها فرصتی برای نقد وجود ندارد و تنها تقدیر است و تشکر.  

این معضل تقریبا بزرگ فرهنگی یعنی سلفی گرفتن با بازیگران می تواند با ارتباط بیشتر عموم مردم با عوامل هنری فیلمها و درک این مطلب که مقوله ی سینما لایه های متعدد تجاری، هنری و فرهنگی را دارا می باشد تا حدودی برطرف شود چون این امیدواری وجود دارد که مخاطبان سلفی قدری از سطح به عمق این هنر- تجارت حرکت کنند.   

با توجه به مطالب بالا، فرهنگسرای فردوس در نزدیکی شهرک اکباتان قرار دارد و امکان حضور اهالی شهرک اکباتان در این مراسم دور از دسترس نمی باشد.

علاقمندان جهت تماشای رایگان این فیلم همراه با نقد و بررسی، می توانند امروز (دوشنبه) از ساعت 18 به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهار راه شهید سلیمی جهرمی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر هم با شماره 44058900 تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در دوشنبه 16 مرداد 1396       کد خبر : 6861
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح