پروژه ای که بار ترافیکی ستاری جنوب را خواهد شکست

پروژه ای که بار ترافیکی ستاری جنوب را خواهد شکست

ترافیک اتوبان شهید ستاری در مسیر شمال به جنوب و قبل از رسیدن به پل آزاد راه تهران کرج، در ساعاتی از شبانه روز به شکلی کاملا درهم تنیده پیش می رود و همین مسئله مشکلات زیادی را برای اهالی اکباتان بالاخص ساکنین فاز 2 که قصد ورود به شهرک را دارند بوجود آورده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، پس از مدتها کش و قوس در نهایت بودجه پروژه احداث خروجی اتوبان شهید ستاری (جنوب)  به آزاد راه تهران – کرج به پیمانکار مورد نظر ابلاغ شد تا با شروع کار این امیدواری وجود داشته باشد که در آینده ای احتمالا نه چندان دور می توان شاهد کاهش بار ترافیکی برخی گذرگاههای شهرک اکباتان بود.

با ساخت و تکمیل این خروجی که البته قرار است با تعریض پل موجود بر روی آزاد راه تهران – کرج همراه شود، دو امتیاز ویژه برای شهرک اکباتان بوجود خواهد آمد. نخست اتومبیل هایی که در مسیر ستاری جنوب در حال حرکت هستند و قصد ورود به آزاد راه مذکور را دارند دیگر وارد شهرک اکباتان نمی شوند تا بدینوسیله دسترسی به مسیر مورد نظر را پیدا کنند و از همان اتوبان ستاری جنوب به سمت کرج حرکت می کنند. در حال حاضر انتقال مسیر از ستاری جنوب به آزاد راه تهران – کرج تنها بواسطه ورود به اکباتان میسر است.  

دوم اینکه با تعریض پلی که در مسیر ستاری جنوب (قبل از ورود به اکباتان) و بر روی آزاد راه کرج وجود دارد عملا یک خط عبوری اضافه برای تردد خودروهایی که قصد ادامه مسیر در ستاری جنوب را دارند فراهم می شود و به این ترتیب از ترافیکی آزار دهنده ای که معمولا در ساعت عصرگاهی در این نقطه ایجاد می شود نیز تا حدود زیادی اجتناب خواهد شد.

در توضیح بیشتر این پروژه ترافیکی که قطعا تأثیرات خاصی بر روی  تردد وسائل نقلیه در شهرک اکباتان خواهد داشت باید گفت که کارفرما معاونت ترافیکی شهرداری منطقه 5 می باشد و برای اجرای این طرح چیزی در حدود 5 میلیارد تومان بودجه برآورده شده است.

در حال حاضر کار در مرحله نقشه کشی قرار دارد و البته تجهیز کارگاه عمرانی مورد نیاز نیز چندی پیش به انجام رسیده است.

منتشر شده در چهارشنبه 25 مرداد 1396       کد خبر : 6891
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح