شکرستان، تلاش خانه فرهنگ آیه برای فرار از رکود فرهنگی

شکرستان، تلاش خانه فرهنگ آیه برای فرار از رکود فرهنگی

محفل طنز و مطایبه «شکرستان» با هدف عمده ی اعتلای شعر طنر در تنها خانه فرهنگ شهرک اکباتان یعنی «آیه» برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری اکباتان و به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، دومین محفل ادبی «شکرستان» با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی میان شهروندان، اعتلای شعر طنز، فراهم آوردن فرصتی برای ارائه سروده‌های طنزآمیز شاعران جوان برگزار می شود.

در همین راستا شناسایی، جذب و پرورش ادبی، خلاقیت جوانان هنرمند در مسیر ارتقای دانش، ایجاد شور و هیجان و فراهم کردن یک روز به یاد ماندنی برای شهروندان به ویژه ساکنان فرهنگ دوست شهرک اکباتان و محله بیمه از دیگر اهداف برگزاری این برنامه عنوان شده است.

در این برنامه علاوه بر اینکه شروین سلیمانی و عبداله مقدمی از شاعران طنزپرداز به عنوان مجری و کارشناس حضور دارند تکنوازی تار، پخش نما آهنگ از شعرخوانی شعرای طنز پرداز در محضر رهبر معظم انقلاب، برگزاری مسابقه ی ادبی طبع آزمایی و معرفی برگزیدگان به عنوان سایر بخشهای این نشست عنوان شده است.

از دیگر نکته های مهم این برنامه که در گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 به آن پرداخته شده است، اشاره به «ساکنان شهرک اکباتان و لزوم برپایی چنین جلساتی که سبب ارتقاء روحیه نشاط و شادابی در آنان می گردد»، می باشد. امری که عملا طی یکسال گذشته در زمره بی توجهی مدیریت خانه فرهنگ آیه قرار گرفته است.   

خانه فرهنگ آیه بعد از مدتها رکود محسوس در پیاده سازی برنامه های فرهنگی و هنری خلاقانه، تلاش بسیار زیادی را از خود به خرج می دهد تا جایگاه از دست رفته خود را حیطه مبانی فرهنگی شهرک اکباتان و کوی بیمه بازآفرینی کند، نقشی که پیش از این بسیار پررنگ و واضح به نظر می رسید.   

در گذشته های نه چندان دور این مجموعه یکی از تأثیرگذار ترین ها در عرصه فرهنگ و هنر ناحیه 6 در منطقه 5 محسوب می شد اما تغییر مدیریت عملا برنامه های فرهنگی مدنظر را از ریل اصلی خود خارج کرد تا جاییکه در حال حاضر بحران عدم وجود مخاطب، گریبان گیر عملکرد مدیریت فعلی خانه فرهنگ آیه می باشد.  

به هر صورت دوستداران محافل ادبی به ویژه حوزه طنز برای حضور در این برنامه می‌توانند به خانه فرهنگ آیه واقع در خیابان اصلی شهرک اکباتان، روبه روی ورزشگاه راه آهن مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44633433 تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در پنجشنبه 26 مرداد 1396       کد خبر : 6898
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح