همسایگان بلوک 10 خواهان «فرحزاد و اوین درکه» نیستند

همسایگان بلوک 10 خواهان «فرحزاد و اوین درکه» نیستند

علی ارادتی رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان همچنان پیگیر ساخت بناهای اضافه در مشاعات بلوکها است که به منظور درآمد زایی بیشتر صورت می گیرد. وی در این خصوص حتی با شهردار منطقه 5 هم مذاکراتی را داشته و در پاسخ به ناراحتی دست اندرکاران بلوک 10 از پیگیری موضوع با خنده می گوید: «بالاخره یک تخلفی صورت گرفته و عده ای هم پیگیر این موضوع هستند».

در ادامه گفت و گوی رئیس هیئت مدیره مرکزی را با سایت خبری اکباتان می خوانید.

سازه مذکور باید از جنس شیشه و طلق باشد                               

اینکه دوستان می گویند این سازه (گلفروشی) بلوک 10 از قدیم در این بلوک وجود داشته امری غیر قابل باور است. خوشبختانه نقشه های بلوکها موجود است و طبق همین نقشه ها چنین سازه هایی وجود خارجی نداشته است. البته باید یادآور شویم که مابقی بلوکها هم اقدام به ساخت گلخانه برای مصارف خود کرده اند اما مورد بلوک 10 از حالت گلخانه درآمده و تبدیل به گلفروشی شده است آنهم در مشاعات بلوک.

ساخت این گلخانه هم از نظر شهرداری و هیئت مدیره مرکزی دارای عرف و شرایطی خاص است یعنی سازه ای سبک با سقف شیشه ای با درب و دیوارهایی که از جنس طلق باشد اما اگر بخواهید سازه را با آجر و مصالح بسازید دیگر این عنوان گلخانه پیدا نمی کند. طبعا برای گلخانه باید نور آفتاب وجود داشته باشد که لازمه آن سقفی از جنس طلق و شیشه است که در اکثر بلوکها هم در حال حاضر وجود دارد.

همسایگان بلوک 10 شکایت کرده اند

ساکنینی که دوستان بلوک 10 مدعی هستند از ساخت این گلفروشی در این بلوک راضی هستند برای ما ناشناخته هستند چون ما دقیقا نمی دانیم این افراد چه کسانی هستند و با چه تعدادی؟ شاید یک تعداد معدودی هم از «گل و بلبل» ایجاد شده در آن فضا لذت ببرند، خود ما هم از فضای شاد بدمان نمی آید اما بپذیریم که این فضا نباید از داخل بلوک خارج شود و در داخل بلوک می توانند فضاهای مورد نظر را ایجاد کنند. در مواردی اینچنین باید نظر همسایگان بلوکهای مجاور و کناری را هم در این رابطه در نظر گرفت چون آنها برای شکایت به ما مراجعه می کنند و معتقدند که اینجا محلی برای زندگی است و نمی خواهند در کنار منزلشان فضاهایی همچون «فرحزاد، اوین درکه و گردشگاه» وجود داشته باشد. فضای سبز موجود در بلوکها هم از نوع مسکونی است و قرار نیست فضای سبز فعلی کاربری تجاری پیدا کند چون در نهایت همه اینها با هدف تجاری سازی هستند که با روح فضای مسکونی در تضاد است.

گلفروشی باید تبدیل به گلخانه شود

انتظار ما این است که شهرداری اینگونه تغییرات بلوکها را از هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان نظر خواهی کند که البته کم و بیش هم صورت می گیرد. در مورد بلوک 10 هم آنطور که ما شنیده ایم اخطار جمع آوری از طرف شهرداری اعلام شده اما در نهایت شهرداری به دنبال این است که مسئله به صورت مسالمت آمیز خاتمه پیدا کند تا مسائلی همچون تخریب و ضررهای مادی و معنوی ایجاد نشود. در اینجا باید متذکر شوم که هیئت مدیره مرکزی هم به دنبال ایجاد خسارت برای افراد نمی باشد اما بالاخره باید این مکان از حالت تفرجگاهی که در نهایت ماهیت آن فروشگاهی و تجاری سازی است خارج شود.

حرف آخر ما این است که این مکان باید از حالت گلفروشی تغییر پیدا کند و به همان حالت قبلی خود یعنی گلخانه بازگردد.

اینکه بگوییم «به کسی ربطی ندارد»، نتیجه خوبی ندارد

در رابطه با مواردی اینچنینی شهرداری ناحیه و منطقه «پیام» ما را دریافت کرده است البته در حال حاضر شهرداری معذوریت هایی دارد که باعث شده هنوز نتوانند قاطعانه برخورد کنند و ما هم این موضوع را درک می کنیم. بر پایه همین معذوریت ها که بخشی از آن به تغییر و تحولات موجود در شهرداری تهران هم باز می گردد برخی موضوعات به سرانجام درستی ختم نشده است اما امیدمان این است که به مرور زمان مسائل و مشکلات موجود برطرف شوند. در این رابطه قطعا از پیگری موضوع و  برگزاری جلسات بیشتر هم دریغ نخواهیم کرد اما از طرف بلوک 10 هم باید انعطاف لازم صورت پذیرد و اینکه بگویند «کار ما درست است و به کسی ربطی ندارد»، نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت چون در نهایت ضوابطی وجود دارد که همه ما محبور به تمکین از آنها هستیم.

سیاست ما حل این موضوع بر مبنای گفت و گو، دوستی، و تفاهم است تا خدای نکرده کار به جاهای باریک نکشد البته فکر می کنم با حضور رئیس هیئت مدیره جدید این بلوک که فردی فهمیده و شریف است این موضوع دور از دسترس نمی باشد.  

منتشر شده در دوشنبه 30 مرداد 1396       کد خبر : 6921
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح