مصوبه ای که نشان از «بی خاصیتی» امناء اکباتان دارد

مصوبه ای که نشان از «بی خاصیتی» امناء اکباتان دارد

یکبار دیگر عیار توانمندی های اعضاء امناء شهرک نمونه در خاورمیانه یعنی اکباتان رقم خورد تا بصورتی عینی مشخص شود بی دغدغه ها، حراف ها و ناتوان ها از انجام برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی در حوزه محله، پا در این تشکل تأثیر گذار گذاشته اند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، پس از اینک الهه تیرا شورایار اکباتانی و عضو گروه امناء اکباتان، احضاریه خود به مراجع قانونی را به منظور جلب حمایت از سوی سایرین در گروه تلگرامی امناء اکباتان قرار داد (اینجا را بخوانید)، یکشنبه شب این گروه طی مصوبه ای «برچیده شدن» گروه تلگرامی اختصاصی امناء اکباتان را که به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مرتبط اختصاص داشت، تأیید کردند تا با صدایی بلند فریاد بزنند «ما توانایی نگهداری یک گروه تلگرامی را هم نداریم حالا شما از ما توقع دارید برای شهرک اکباتان برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی انجام بدهیم!؟»   

این امر در شرایطی رخ داده است که طی 3 سال گذشته امناء اکباتان که ترکیبی از شورایاران و نمایندگان نهادهای اجتماعی (مدارس، سازمان های مردم نهاد، هیئت های مذهبی، مساجد و ...) هستند کمترین بازدهی ممکن را در طول جلسات خود داشته اند و قطع به یقین اگر هزینه شربت، شیرینی و چای مورد استفاده در جلسات این گروه در سایر امورات فرهنگی مورد استفاده قرار می گرفت امروز حداقل یک نتیجه ملموس و عیان وجود داشت.

به گواه برخی از افراد مطلع در این خصوص یکی از مهمترین مشکلات گروه امناء اکباتان عدم سکونت حداقل 5 عضو این تشکل در شهرک اکباتان است و این یعنی «عرق محلی برای حل مشکلات فرهنگی وجود ندارد». در این زمینه افراد مورد نظر تنها در جلسات شرکت می کنند تا از یک سری امتیازات بهره مند باشند. امتیازاتی که حتی در فرصت معرفی خود به عنوان عضویت در یکی از تشکلهای مهم شهرک اکباتان مورد استفاده قرار می گیرد.    

به هر ترتیب مسئله ای که واضح است اینکه مردم اکباتان، مردم مظلومی هستند چون بخش عمده ای از ظرفیت برنامه های فرهنگی و اجتماعی آنها در ید ناتوان افرادی قرار داده شده است که حتی یک گروه تلگرامی ساده را نمی توانند مدیریت کنند و رأی به حذف آن می دهند آنهم در عصری که دوره شفافیت اطلاعات و اطلاع از ریزترین جزییات ممکن یک پدیده امری رایج است.

ساکنین اکباتان بهتر است برای اینکه قدری از میزان ظلم موجود در حق خود آگاه شوند، به عملکرد سرای محله کوی بیمه یعنی همسایه سنتی خود نگاهی بیندازند. آنجا که هفته ای یک جشنواره غذا برگزار می شود، هر 15 روز یک نشست هم اندیشی و در هر فصل سال یک نوبت اختصاص سبد کالا برای نیازمندان و خانواده های کم بضاعت این محله در نظر گرفته می شود. همه اینها غیر از 50 عنوان برنامه آموزشی و فرهنگی است که از آموزش دروازه بانی فوتبال گرفته تا فرش بافی، محاسبه ذهنی ریاضیات، مشاوره انتخاب رشته کنکور و ... را شامل می شود.   

آری، امروز عدم استفاده از نیروهای بومی و توانمند کارنامه بدی برای امناء اکباتان رقم زده است طوریکه امناء سایر محلات منطقه 5 با پوزخند از عملکرد آنها یاد می کنند و بی تردید این حق اکباتانی ها نیست. حقی که توسط عده ای غیر بومی برای آنها رقم خورده است و آنهم در شرایطی که نخبه ترین افراد جامعه امروز ما در شهرک اکباتان مشغول زیست و سکونت هستند.  

منتشر شده در سه شنبه 31 مرداد 1396       کد خبر : 6926
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح