20 خانواده اکباتانی همراه «سفیران ققنوس» در ترکیه

20 خانواده اکباتانی همراه «سفیران ققنوس» در ترکیه

46 هنرمند آموزشگاه هنرهای تجسمی ققنوس اکباتان به زودی دومین نمایشگاه این موسسه را در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهند کرد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، مهران یوسفی مدیر مسوول این آموزشگاه ضمن اعلام این مطلب افزود: نمایشگاه «سفیران ققنوس» با حضور 50 اثر نقاشی در متریال های رنگ و روغن، مداد رنگ، پاستل، طراحی، اکرولیک و آبرنگ در گالری «مارکی صنعت» استانبول ترکیه برگزار خواهد شد. تمام تلاش ما بر این است که بهترین آثار موجود را در این نمایشگاه به تصویر بکشیم، کاری که در نوبت نخست حضورمان هم در ترکیه انجام دادیم و همین باعث شد درخواست هایی از طرف هنرمندان کشور ترک برای توسعه روابط فرهنگی صورت پذیرد.

وی در ادامه گفت: این دومین نمایشگاه هنرجویان ققنوس در خارج از کشور می باشد و با توجه به استقبال خوب هنرآموزان احتمالا در پاییز نیز سومین نمایشگاه برگزار خواهد شد. در نمایشگاه فعلی هنرمندانی که سابقه آموزش از 6 ماه تا 16 سال را در ققنوس دارا می باشند شرکت کرده اند و که خود همین ترکیب سابقه حضور هنرجویان نشان دهنده روند طی شده در این آموزشگاه می باشد.  

یوسفی در خصوص امتیازات جانبی این نمایشگاه برای هنرجویان شرکت کننده هم افزود: معمولا بازخورد بسیار خوبی پس از برگزاری در میان هنرمندان شرکت کننده مشاهده می شود که آنهم به جهت حضور آثارشان در خارج از کشور و ایجاد اعتماد به نفس و دیده شدن هنرشان در فضایی وسیعتر می باشد.

مدیر آموزشگاه ققنوس در خصوص هدف گذاری صورت گرفته برای شرکت در نمایشگاههای خارج از کشور هم اذعان کرد: طبیعتا بعد از بین الملیی شدن آموزشگاه ققنوس این توقع در جامعه هنری و آنهایی که دنبال کنندگان برنامه های ما هستند ایجاد شده که در عرصه بین المللی چه کار خواهیم کرد. همین توقعات و البته همراهی ها بستر حضور پر رنگ در خارج از کشور را فراهم می کند که در نهایت موجبات هر چه بیشتر دیده شدن هنر ایرانی است. در نمایشگاه قبلی در کشور ترکیه آموزشگاه ققنوس به تنهایی حضور داشت اما در این نمایشگاه تعدادی از هنرمندان یک گالری در شهر اصفهان هم در کنار ما حضور دارند که این موضوع بیانگر گسترش روز افزون دامنه فعالیت ها به شمار می رود.

یوسفی در خصوص برنامه های جانبی این نمایشگاه هم گفت: ورکشاپ انفرادی بنده به همراه یک ورکشاپ گروهی از هنرمندان حاضر در نمایشگاه به عنوان برنامه های جانبی این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که امیدواریم با کیفیت خوبی برگزار شوند. البته یک نکته جالب هم در این نمایشگاه وجود دارد و آن حضور 20 خانواده اکباتانی به همراه هنرمندان در این سفر می باشد که قطعا حضور این افراد در توجه بیشتر رسانه ها و هنرمندان کشور ترکیه به این رویداد بی تأثیر نخواهد بود.

دومین نمایشگاه نقاشی آموزشگاه ققنوس شهرک اکباتان در شهر استانبول ترکیه از روز 20 شهریور آغاز و اختتامیه آن در روز 23 شهریور خواهد بود.

منتشر شده در سه شنبه 7 شهريور 1396       کد خبر : 6955
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح