مستندی درباره اعدام‌ های سال ۶۷

مستندی درباره اعدام‌ های سال ۶۷

ایمان گودرزی کارگردان مستند «سنگ‌های شکسته» با اشاره به جزییات این مستند توضیح داد که در آن بسیاری از شبهات اعدام‌های سال ۶۷ رفع می‌شود.

به گزارش مهر، ایمان گودرزی از مستندسازان کشور درباره کار جدید خود با عنوان «سنگ های شکسته» گفت: با توجه به اینکه موضوع اعدام‌های سال ۶۷ مسأله‌ای شبهه‌ناک بود و در ظاهر، نقطه‌ای مبهم در تاریخ معاصر ما محسوب می‌شود، علاقه‌مند بودم تا در این حوزه کاری را بسازم.

او ادامه داد: از ۲ سال و نیم گذشته پیگیر مسائل تحقیقاتی و نگارش فیلمنامه مستند «سنگ‌های شکسته» بودم و بعد از پژوهش‌های وسیعی که توسط یک تیم پنج نفره صورت گرفت، موفق شدیم اسناد بسیار خوبی را در این زمینه به دست بیاوریم.

گودرزی بیان کرد: علی‌رغم اینکه اعدام‌ها و برخورد نظام در آن مقطع، کاملا درست بوده است، متأسفانه مسئولان این اتفاق، امروز چون در لباس دیگری هستند، گذشته خود را انکار می‌کنند و با توجه به عدم دسترسی به اطلاعات مربوط به اعدام‌ها، خود را پنهان و با شمایل دیگری جلوه می‌دهند.

این مستندساز توضیح داد: تا به حال کسی به سراغ ساخت مستندی با چنین موضوعی نرفته بود، به همین دلیل پرداختن به چنین سوژه ای یک اتفاق بکر محسوب می‌شد اما این موضوع کار را هم برای ما سخت‌تر کرد ولی به لطف خداوند توانستیم تحقیقات کامل و جامعی را به سرانجام برسانیم.

او اضافه کرد: پس از تحقیقات، کار تولید مستند «سنگ های شکسته» سریع آغاز شد، با شاهدان عینی و ۱۵ نفر از رجال سیاسی کشور که در ماجرای اعدام‌های سال ۶۷ مسئولیتی داشتند و امروز هم به عنوان افرادی شناخته شده در جریان‌های مختلف سیاسی، به ویژه جریان‌های منتسب به چپ هم حضور دارند، گفتگوهایی گرفتیم و موفق شدیم به حقایق زیادی دست پیدا کنیم.

گودرزی یادآور شد: با توجه به اینکه مطرح کردن جزئیات و اسامی رجال سیاسی که با آنها برای تولید مستند، مصاحبه گرفتیم، با ملاحظات امنیتی روبرو است و می‌تواند حاشیه‌هایی برای ما ایجاد کند، ترجیح می‌دهیم فعلا این مسائل را عنوان نکنیم.

او در ادامه سخنانش تصریح کرد: تمامی مراحل مربوط به تصویربرداری مستند «سنگ های شکسته» به پایان رسیده و کار، هم اکنون در حال تدوین است البته با توجه به اینکه این مرحله، اهمیت زیادی برای من دارد، نهایی شدن کار طولانی می‌شود.

او با بیان اینکه همزمان با تدوین مستند، اسنادی هم به آن اضافه می‌شود، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی «سنگ‌های شکسته» حدود یک ماه دیگر، آماده نمایش می‌شود.

این مستندساز در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بیشترین تلاش ما در مسیر تولید «سنگ های شکسته» این بود که تاریخ را ورق بزنیم به همین دلیل، از تحلیل وقایع خودداری کرده‌ایم.

گودرزی تأکید کرد: با توجه به اسناد و آرشیوهایی که پیدا کردیم و در مستند گنجاندیم، شبهات فراوان پیرامون موضوع اعدام‌های سال ۶۷ برای انسان های آزاداندیش که تعصبات سیاسی ندارند، رفع و ماجرا روشن می‌شود.

او در پایان گفت: مستند «سنگ های شکسته» در مدت زمان ۶۰ دقیقه تهیه و تولید شده و قصد داریم تا مراسم رونمایی از آن را در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار کنیم و بعد از آن هم برای پخش آن از شبکه‌های تلویزیونی اقدام کنیم، فکر می کنم با پخش این مستند، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

منتشر شده در چهارشنبه 8 شهريور 1396       کد خبر : 6965
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح