تأخیر ادامه دار در افتتاح ورودی ستاری به مگامال

تأخیر ادامه دار در افتتاح ورودی ستاری به مگامال

یکی از مهمترین پروژه هایی که در حال حاضر در مجتمع مگامال اکباتان در حال انجام است و تأثیر بسزایی در وضعیت ترافیکی پیرامون مگامال خواهد داشت، مسیر اختصاصی ورود از اتوبان شهید ستاری به مگامال و خروج از مگامال به بلوار شهید صارمی است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، مقدمات اجرای این پروژه از ابتدای امسال فراهم و در ابتدا اواسط اردیبهشت زمان استفاده از این مسیرها عنوان شد. در ادامه دو سه نوبت دیگر هم تاریخ هایی برای اتمام این طرح مهم تعیین شد که آخرین مورد آن پایان شهریور ماه بود. اما حالا با نزدیک شدن به موعد مقرر بازهم شاهد تآخیر هستیم و البته خبرها حاکی از آن است که تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی در مسیر انجام پروژه بوجود آمده و این یعنی تنها یک سوم کار پیش رفته است.    

در این راستا مدیران فنی و اجرایی مگامال لزوم بکارگیری ایمنی کامل و صد درصدی برای احداث مسیر جدید را دلیلی برای تأخیرهای بوجود آمده عنوان می کنند اما در سوی مقابل عده ای دیگر نیز معتقدند که پیمانکار این پروژه آنطور که باید و شاید کار را با سرعت پیش نمی برد و دلیل این مسئله نیز پشتیبانی های مالی است که باید صورت بگیرد و بعضا به انجام نمی رسد.

اما در خصوص تأخیرهای ایجاد شده در این پروژه یک نکته قابل تعمق هم وجود دارد که تقریبا روی دیگر داستان می باشد و آن عدم وجود «نظارت محلی» بر روند تسریع این کار است. طی یکی دو سال گذشته نهاد «شورایاری» شهرک اکباتان روابطی هر چند محدود با مدیران ارشد مگامال داشت و از این طریق کارها تا حدودی پیگیری می شد و متعاقبا پاسخگویی لازم هم وجود داشت. اما از یکسال پیش و با تغییرات صورت گرفته در رأس شورایاری اکباتان عملا کانال ارتباطی قطع شده است و در حال حاضر مدیران مگامال حتی حاضر به برگزاری جلسه با نمایندگان محلی شهرک اکباتان هم نیستند.

شاید اگر امروز قدری نظارت بومی بیشتر بومی وجود داشت روند اجرای کار با سرعت بیشتری پیش می رفت اما در هر صورت امروز پس از گذشت 6 ماه از آغاز این پروژه 70 درصد آن باقی مانده و احتمالا تا پایان سال اتمام آن به طول خواهد انجامید و البته اگر مشکلات بودجه ای و چندین اما و اگر دیگر به یکباره سر راه پروژه سبز نشوند. 

منتشر شده در سه شنبه 14 شهريور 1396       کد خبر : 6983
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح